8 TIPS UNTUK LEBATKAN RAMBUT


Haii!! Assalammualaikum.. he2.. teman rasa nk share tips lebatkan rambut ni dgn korg semua.. tp bkn lea sebab nk kata rambut teman ni lebat yea.. tp just share jer.. rambut teman pun bukan lebat sgt pun.. harapkan panjang j.. tp selalu keguguran rambut.. ha3.. mencikk.. abes lantai penuh dgn rambut.. runsing aje teman.. so.. teman saja je post Tips ni untuk diri teman n kawan2 yg di sayangi semua.. jom tengok n praktikkan.. moga rambut kita cantik macam miss universe yg cun ni..(tengok gambo..)
●♥ Ƹ̵̡Óœ̵̨̄Æ· ♥●•.Ƹ̵̡Óœ̵̨̄Æ· ●♥●♥ Ƹ̵̡Óœ̵̨̄Æ· ♥●•.Ƹ̵̡Óœ̵̨̄Æ· ●♥
8 TIPS UNTUK LEBATKAN RAMBUT
●♥ Ƹ̵̡Óœ̵̨̄Æ· ♥●•.Ƹ̵̡Óœ̵̨̄Æ· ●♥●♥ Ƹ̵̡Óœ̵̨̄Æ· ♥●•.Ƹ̵̡Óœ̵̨̄Æ· ●♥
1.) Kisar sebiji nenas hingga menjadi jus. Biarkan semalaman barulah lumur di rambut selama 15-30 minit. Amalkan 3 minggu sekali.
2) Bersihkan beberapa helai daun rambutan muda,ramas ke dalam semangkuk air.Biarkan sehingga lendirnya keluar.Kemudian sapukan pada rambut dan biarkan lebih kurang 20 minit.Bersihkan rambut dengan air sejuk.Amalkan dua hari sekali.
3.) Gunakan minyak kelapa hijau buatan tangan dan sapukan pada rambut.Biarkan semalaman dan basuh bersih-bersih. Ulangi selalu dan lihat hasilnya.
4) Ramas daun bunga raya dalam air bersama beberapa helai daun pandan.Sapukan di kepala seperti menggunakan syampu.Bilas dengan air bersih.Lakukan seminggu sekali.
5) Lumurkan minyak yang dimasak sendiri pada rambut / kulit kepala ataupun jika tiada,bolehlah gantikan dengan santan segar.Satu lagi cara ialah goreng tanpa minyak beberapa biji buah keras.Setelah cukup garing,sejukkan dan kisar halus.Gaul dengan minyak zaitun dan simpan sebagai tonik rambut.Sapukan pada seluruh kepala,biarkan semalaman dan bilas.
6.) Tumbukkan berberapa helai daun panda sehingga hancur.Kemudian masukkan sedikit air dan perah.Sediakan semangkuk santan dan campurkan dengan pandan tadi.Kacau rata dan simpan semalaman.Keesokan harinya sapukan bahan tadi pada rambut dan biar selama setengah jam.Bilas rambut dan lihat hasilnya dalam beberapa minggu.
7) Tumbuk segenggam daun asin-asin sehingga lumat.Perahkan airnya dan campurkan dengan semangkuk santan kelapa.Lumurkan pada rambut.Biarkan beberapa minit.Kemudian bilas dengan air suam.
8.) Rendam tiga sudu teh semalaman bersama secawan air mendidih. Setelah sejuk embunkan selama satu malam. Setelah itu sapukan pada kulit kepala dan biarkan selama satu jam.Kemudian baru dicuci.Lakukan sebanyak 3 kali seminggu.. lihat hasilnya.. 

7 Ulasan

  1. wahh..byknya tips. rmbt mmg slalu gugur jerk. hehehhh hrp membantu. TQ

    BalasPadam
  2. +Yana-->heh3.. leh cuba.. mana tahu kena pada gaya rambut cantik berseri.. tp kena rajin lea tau.. he2..

    BalasPadam
  3. mimi-->heee.. tq mimi.. mimi.. berta x nk buka blog ni?

    BalasPadam
  4. haaaa....tq tq..dah lama cari petua2 cam ni, rambut byk guguq risau di buatnya..nanti mamahanny nak cuba yg ni..

    BalasPadam
  5. He2.. Mama Hanny rambutnya dh cantikk.. klu try petua2 ni gerenti lg cantik rambutmu itu.. trust me! he3.. gud luck!

    BalasPadam

Catat Ulasan

Post a Comment

Terbaru Lebih lama