Nuff

10 Jun 2013

Latifah Omar Meninggal Dunia

AlFatihah buat Allahyarhamah Latifah Omar

Masih ingat lagi x dengan filem melayu lama Bawang Putih dan Bawang Merah? pasti korang takkan lupa filem tersohor ini kan.. dan pasti korang x lupa jugak kepada pelakon filem ini iaitu Latifah Omar kan? lakonan beliau begitu mantap dan nama beliau begitu gah suatu ketika dahulu.. banyak filem yang beliau lakonkan, dan menjadi pilihan pengarah suatu ketika dulu.. Namun kini nama beliau hanya tinggal kenangan, kerana beliau telahpun pergi meninggalkan kita.. 

Latifah Omar Meninggal Dunia 

KUALA LUMPUR 9 Jun - Pelakon veteran Latifah Omar meninggal dunia di Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM) pada usia 74 tahun kerana menghidap komplikasi pelbagai penyakit termasuk ulser pada kira-kira pukul 6 petang ini.

Menurut pelakon veteran, Datuk Mustapha Maarof yang juga rakan baik Allahyarham, seniwati yang merupakan pelakon era tahun 1950-an itu sebelum ini telah menjalani pembedahan pada bahagian perutnya dan tidak sedarkan diri selepas pembedahan tersebut.

“Allahyarham menjalani pembedahan pada pukul 2 petang semalam di HUKM dan semasa saya melawatnya pada 6 petang, dia tidak sedarkan diri dan petang tadi saya dimaklumkan beliau sudahpun meninggal dunia," katanya sewaktu dihubungi Utusan Online di sini hari ini.

Hilang satu lagi permata dalam dunia seni.. mari kita sedekahkan Al-Fatihah buat Allahyarham, semoga rohnya ditempatkan dikalangan golongan orang yang beriman..Aminn.. takziah juga buat family Allahyarham..  semoga tabah menerima ujian ini.. 




Artikel Penuh : Utusan Melayu (M) Bhd 

Related Posts

28 ulasan:

  1. AL-fatihah.....
    AJ suka sangat tengok lakonan dia....
    Lepas tu suka tengok muka dia masa muda-muda..
    Manis je dengan tahi lalat tu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. ha a.. memang tahi lalat 2 buat muka dia manis jea kan.. dia ni memang cantik masa muda dulu

      Padam
  2. almarhumah di antara pelakon kesukaan kak lea.wajah ayu dan cantik sangat2.kita kehilangan lagi pelakon yang bagus2....al-fatihah

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul .. ramai yg menyukai dia kan.. filem2 melayu byk lakonan dia..

      Padam
  3. Assalammualaikum..

    Lakonan almarhum latifah omar memang memberikan kesan yang mendalam ... al-fatihah..

    mselim3

    pls: moga roh almarhum ditempatkan di kalangan hamba-nya yang beriman...amin

    BalasPadam
  4. assalamualaikum...tenku butang :)

    lakonan arwah bersama nordin ahmad memang serasi...

    al-Fatihah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. yup.. betui2.. memang diorang sellau digandingkan bersama kan.. err.. klu x silap lancang kuning yea? err.. sorry klu salah

      Padam
  5. al fatihah utk arwah moga rohnya dicucuri rahmat...

    sapa lah tak kenal ngn arwah, kite nih berpuluh kali nengok cerita lakonan dia, dr org muda bwk ke org veteren kn

    BalasPadam
    Balasan
    1. ha a.. sapai skrg pun filem2 melayu lama2 masih ada kat tv kan..

      Padam
  6. Sebelum ni tak ingat siapa la Latifah Omar..tgk gmbar lama2 baru perasan.. Al fatihah buat Allahyarhamah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alfatihah..

      selalu ada jugak main kat tv filem2 beliau..

      Padam
  7. PUTIH MELEPAK DIE NI KAN ... SGT CANTEK .... dulu2 tgk dlm hitam putih tatau camne rupa sebenar

    semoga arwah ditempatkan disamping orgberiman

    BalasPadam
    Balasan
    1. ha a.. putih melepak.. 2 yg pengarah byk pilih dia jd heroin ..

      Padam
  8. semoga Allah meletakkan dia dikalangan orang - orang yang solehah ... aaamin , alfatihah .

    BalasPadam
  9. akak suka sgt tgk dia blakon, dh la lawa, berbakat besar plk tuh...

    BalasPadam
    Balasan
    1. pastu berlakon lak dgn nordin ahmad.. serasi betul diorang kan.. =)

      Padam
  10. It really is sad when a great contributor to our country dies. :(


    Thank you for visiting my blog. ;)
    Following you now through GFC. If you wanna follow each other through Bloglovin and Twitter, let me know. :)

    http://meowmd.blogspot.com/
    http://www.bloglovin.com/en/blog/4814199#

    BalasPadam
    Balasan
    1. Thank you for visiting my blog.. in a few minutes I will visit your blog.. =)

      Padam
  11. Sad to lose her.
    Anyway,interesting blog and hope to see more posts.
    We've followed your blog and hope you would visit ours too!

    xx,
    GANDA

    BalasPadam
  12. baru jek tengok drama lakonan dia...huuu...lagi seorang meningal..... tinggal aziz satar je artis legend kegemaran aku yang masih hidup....huhuhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. huu.. ada sorang lagi kan? dato Jins Shamsudin.. yg berlakon Kanchan Tirana tu.. err.. dia ada lagi kan?

      Padam
  13. Innalillah...
    due kematian dalam mase terdekat...... tinggei kenang2an cite deme je le.... moge deme ditempatkan dalam kalangan oghang beghiman....

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu.. dekat2 jea masa pemergiannya kan.. hemm..

      Padam

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥

nuffy2

adseng

Innity Mobile

GA New