The Apprentice Asia

The Apprentice Asia adalah sebuah rancangan realiti show yang menampilkan sekumpulan businessmen dan businesswomen bersaing merebut peluang bekerja dengan Tony Fernandes, seorang usahawan terhebat Malaysia yang juga merupakan host utama rancangan The Apprentice Asia ini. Malah ianya juga digelar "the world's toughest job interview" versi Asia yang diadaptasi dari original  American version, The Apprentice dan disiarkan menerusi AXN Asia.

The Apprentice Asia ini memulakan siarannya pada 22 May 2013 dan keudara setiap Rabu jam 9.05pm Hong Kong, Malaysia, Philippines and Singapura manakala Jakarta 8.05pm.
Tony Fernandes bergandingan bersama Mark Lankester-CEO Tune Hotel's Group dan Kathleen Tan yang merupakan CEO Expedia Asia yang akan membantu Tony Fernandes memantau setiap strategi dan hasil perniagaan tiap pasukan bertanding dan mereka juga akan membantu Tony Fernandes membuat keputusan siapa yang harus dipecat untuk setiap episod.  

Seramai 12 peserta yang dibahagikan kepada 2 kumpulan. Pasukan lelaki memilih "Mavericks" sebagai nama kumpulan dan "Apex" bagi wanita. Masing-masing memiliki kepakaran dan pengalaman dalam bidang tertentu. 

Marvericks

 Apex

Selamat berjuang kepada semua peserta. Selamat menonton

~2 perserta dari team Marvericks dah tersingkir kerana telah dipecat oleh Mr Tony Fernandes. *gambar mereka telah digelapkan..

4 Ulasan

  1. dlu slalu tgok yg donald trump punyer..ni asia n tony fernandes plak kn..tp rncangn ni mmg best

    BalasPadam
    Balasan
    1. ha a.. yg donald Trumph punya best gilerr.. heee. yg ni pun mestilea best kan.. sebab rancangan realiti semuanya best

      Padam
  2. Pernah tengok The Apprentice Asia ni. Perghh yg masuk tu mesti berjiwa kental!

    BalasPadam
  3. dah main kan? hehhehe, saya sokong team Malaysia. ^^

    BalasPadam

Catat Ulasan

Post a Comment

Terbaru Lebih lama