Nuff

26 Ogos 2013

RESEPI DAGING DENDENG

Nak try buat Daging Dendeng plak lah.. macam sedap je teman nengoknya.. tak pernah dengar nama masakan ni, tapi dari gambo ni macam rendang tok pun ada.. kalau betul memang nak try sangat2.. mak n abah suka niii.. kalau teman dapat buat kan bestt.. heeee.. tapi nak tengok dulu apa bahan2 nya.. senang dapat ke dok.. heee... kalau susah nak dapat bahan2 dia, teman maleh nak try.. nanti masak tak cukup bahan dah x syok kann..apa2 pun mesti nak cukup bahan gak baru jadii.. heee.. jom kita tengok resepinya...

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠· 
BAHAN-BAHAN
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·
1 kg daging batang pinang – dipotong nipis
5 biji bawang merah    }
5 ulas bawang putih    }
5 tangkai cili kering     }
          2 batang serai             } dikisar
1 inci halia                   }
1 inci lengkuas            }
1 sudu ketumbar – dikisar berasingan.
1 biji kelapa parut –
1 sudu kicap pekat
Garam
Gula

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·
CARA MENYEDIAKAN:-
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·
Rebus daging hingga masak.
Tumiskan bahan-bahan yang telah dikisar hingga kering.
Masukkan kelapa parut bersama garam, gula, kicap dan ketumbar. Masak hingga kering.
Masukkan daging dan sebatikan rasa dan warna.

Related Posts

3 ulasan:

  1. dendeng ni kalau salah buat mau jadik keras dia kan?ehehe...sy ckp ni sbb pernah mkn yg keras...terkena sekali... :)

    BalasPadam
  2. haha.. ha a.. kalau salah buat dia jadi keras n nak makan pun liat.. hihihi.. err.. macam lea teman pernah buat.. hu2.. ni baru nak mencuba ni Harith.. hee..

    BalasPadam

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥

nuffy2

adseng

Innity Mobile

GA New