26 Ogos 2014

Buah Mata Kucing Kegemaranku!!

Masa ni teman baru keluar wad 2 hari dah.. dan bercadang nak balik KL esoknya... Tetiba ternampak atas meja dapur ada buah mata kucennnnn!!! Arghh... kegemarankuu.. dalam hati cakap.. Abah niii... tak boleh la dengo anak tu teringin nak makan apa2, bila tau je teman citer buah kegemaran teman si mata kucing tu mahal-mahal kat KL, terus dia pi beli sekilo untuk teman makan.. aduii.. terharunya teman dengan abah ni.. 

Teringat lak kat kakak dulu, teringin makan nasi lemak kampung tak silap teman, tak pun ketupat daun palas rasanya.. Abah dan emak usaha carikan semata-mata nak penuhi permintaan kakak sulung teman, 

Sama jugaklah dengan adik bongsu popuan teman, teringin nak makan sambal tumis jering.. huu.. jenuh jugak mencari kat Pasar Besar Ipoh, baru la jumpa.. maklumlah kalau bukan musim dia, memang susah nak jumpa jering ni kan.. 

Bila teringat balik rasa sayu je teman.. Rasa macam walaupun teman dah bukan tanggungjawab diorang (sebab dah jadi tanggungjawab suami) tapi diorang masih melayan teman macam teman ni anak nakal diorang dulu.. (airmata bertakung saat taip ayat ni.. perghhh! apakehenya nih??!)

yeaa.. teman memang anak paling nakal diorang.. hu3.. maybe juga paling rapat kot.. dan jugakkk.. paling banyak merisaukan diorang.. Opsss.. jangan fikir Negatif yea.. maksud teman paling merisaukan diorang ialah bila teman asyik bekerja tanpa nak fikir pasal kahwin selepas kecewa bercinta berkali2 dulu.. diorang ingat teman taknak kawen.. dan konon masih teringat cinta lama.. 

Walhal.. teman still mencuba mengenali hati budi orang untuk dijadikan teman hidup, teman bukakan juga pintu hati untuk terima orang yang sudi berkawan dengan teman, walaupun penghujungnya tak berakhir dengan apa yang dihajatkan, tapi teman redha.. sebab.. teman yakin.. Allah dah sediakan jodoh untuk teman.. 

Teman yakin Allah takkan biar teman hidup berseorangan.. Teman pegang kata-kata setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya.. pengalaman mengenali mereka2 yang lain hanya untuk Menguji kita, Allah nak uji kita samada boleh terima atau tak dugaan dalam mencari pasangan untuk ke Syurga..

Aishh.. udah melalut pulok yea.. tadi kunun nak citer pasal hepi sebab dapat makan buah mata kucen yang beno nya .. tangan tak bedung memang le rupa tu, bukan bole sentuh keyboard.. kalau dah menaip tak berhentii.. aiyooo.. tengok.. takmau berhenti nih.. STOPPPP!!!
Reactions:

8 ulasan:

  1. Sedap.. Mmg suka sgt nak2 dpt yg besar2

    BalasPadam
  2. Assalamualaikum kak, wahhh buah-buahan! sheila kureng sikit dengan ni.. kalau jenis yang masam2 i like.. hehhee

    BalasPadam
  3. Samala feveret lya juga ni

    BalasPadam
  4. akak pun suka buah mata kucing ni...huhuu, kalau dapat..memang terkam, tapi tak tahan sejuk

    BalasPadam
  5. sama la . kejap je boleh habis buah ni :) huhuu

    http://www.blogparihh.com/

    BalasPadam

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥