LEKAT LEKIT STORY SILA JAWAB YEA.. he3

 
Heheheheheh.. buat julung kalinya.. teman tetiba terasa nak tuju soalan cepu cemas dekat Blogger Suria Lekat Lekit pemilik Blog Lekat Lekit Story .. kat bawah tu soalan-soalan untuk Suria Lekat Lekit jawab yea.. jangan marah sebab banyak bebeno nak jawab.. kekekeke...

Sebelum tu untuk mereka yang baru mengetahui atau baru mendengar tentang Liebster Award ni, jom kita baca apa makna dan tujuan Liebster Award ni yea.. dalam banyak-banyak pendapat yang teman baca di blog2 rakan.. teman agak setuju dan suka dengan pendapat dan pemahaman oleh Blogger Nazlee a.k.a PCL.. ini dia teman tempekkan kat sini.. jom baca.. jangan lupa singgah Blog PCL yea.. Blog beliau ada macam-macam informasi tau.. 
APA ITU LIEBSTER AWARD?

Informasi ; Liebster Award ni ialah sebuah Anugerah yang hanya wujud di internet dan diberikan kepada blogger oleh blogger lain . Ia berasal dari Bahasa Jerman - perkataan " liebster " itu sendiri mempunyai beberapa definisi : dearest, manis, paling baik , tercinta, indah, baik, menyenangkan, bernilai , comel, selamat datang (newbie blogger) dan seumpamanya .

Bila seseorang blogger telah di tag oleh blogger lain, tindakan selanjutnya ialah samada boleh menerima atau menolak anugerah tersebut (bergantung kepada pandangan peribadi) .

Dengan menerima/menyertai ianya boleh dianggap sebagai sebuah 'game blog' . Ada juga blogger yang menganggapnya sebagai bentuk 'gangguan blog' maka ia dibiarkan begitu sahaja . Ini semua bergatung kepada pandangan peribadi,  terpulang lah dan apa-apa jer lah !

Cara membuat entri penerimaan anugerah

  • meletakkan button Liebster Award ;
  • jawab 11 soalan daripada pemberi anugerah 
  • kemukakan 11 soalan sendiri  (teman hantam aje berapa soklan nak kasi) dan 
  • tag / anugerahkan banner kepada blogger berkenaan dan maklumkan kepada mereka supaya mereka tahu.
Tujuan 'game' ini adalah untuk lebih saling kenal mengenal sesama blogger dengan meberikan mereka soalan-soalan dan mejawab pertanyaan . Kemungkinan dari maklum balas oleh keduan pihak dan button anugerah seperti  'Liebster Award' ini boleh direalisasikan supaya tujuannya tercapai.

Nak jawab SOALAN dari 
Blog LEKAT LEKIT STORY dulu lah.. heee..

1. Kat mana mula2 jumpa blog lekat lekit? Melalui bloglist blogger lain @ melalui link yang di share kat group2 blogger @ kat memana sila nyatakan ?
Teman tak berapa ingat yang ni, tapi rasanya kenal melalui FB kot.. rasa2 nya lah.. hu3.. lost memory sudah.. udah tua.. kekekeke..
2. Apa yang korang tak suka tentang blog melekat lekit? Hahahahaha Jawab!
Okeh, jawapan jujur ni tau.. teman memang jarang komen kat blog Suria Lekat lekit, tapi selalu jugak singgah dan baca entri awak yea.. Apa yang menyebabkan teman singgah di blog awak? sebab teman suka baca ayat2 garang dan straight to the point awak tu.. heeeeeee.. memang garang awak ni.. heee..

3. Secara Ringkas tentang diri korang dalam sebaris ayat dengan hanya satu Noktah .
Teman ingin pendapatan yang serius melalui ber blog untuk tampung keperluan peribadi dan untuk simpanan masa tua, Hope one day Allah boleh menjadi kenyataan, dan moga Allah makbulkan, Aaminnnn... doakan teman yea Suria Lekat Lekit. (satu noktah la ni kan? cum,a koma banyak.. kekekek)
Soalan Buat 
Owner Blog LEKAT LEKIT STORY lak, 
sila jawab yea.. heeee..

1.) Suka Kucen tak? sila sebutkan baka kucen yang awak suka
2.) 3 Nama kucen yang awak bela sekarang
3.) 5 Perkara Yang Awak Paling Tak Suka Buat?
4.) Kalau Hari Merdeka awak keluar tak sambutnya sambil tengok bunga api?
5.) Kalau terperangkap dalam jam, apa awak buat yea?
6.) Waktu tidur awak jam berapa
7.) Perkara yang mula-mula sekali awak lakukan seawal pagi setiap hari
8.) Makanan dan Minuman kegemaran awak?
9.) Suka Shopping tak?
10.) Kalau ada duit banyak, awak nak buat apa?
11.) Sila Komen Jujur untuk soalan ni... 
a.) Beri pendapat awak tentang Blog teman (penambahbaikan)
b.) Apa yang patut ada atau apa yang patut takde dalam blog teman.. heee.. komen je.. 

heee.. itu je soalannyaaa.. hehehehehe.. teman nak tag khas untuk Blogger Suria lekat Lekit je ni, tapi kalau ada Blogge rlain yang sudi menjawab soalan teman ni, silalah letak link kat sini yea.. heeee...

3 Ulasan

  1. ai pun ada jugak blogger yang invite tuk join liebster award neh .. tapi belum sempat nak publish lagi .. keadaan kesihatan tak berapa nak ok ... faktor pembawakan gak nya.. apapun gud luck ya :)

    BalasPadam
  2. Ok thanks sebab sudi repy soklan liebster award kita yang ikut suka tak ikut konsep tu. Insya Allah nanti kita jawab yer soklan2 awak

    BalasPadam

Catat Ulasan

Post a Comment

Terbaru Lebih lama