CETAPHIL PRODUK TERBAIK!!

Haaa.. nak FREE sample lagi tak? Hee.. Sila Scroll bawah sekali untuk pergi ke link Sample FREE tu yea.. Tapi.. kalau rajin.. bacalah dulu tentang produk yang teman nak share ni.. heee.. baca.. baca tau!

heee.. meh teman share lagi satu produk yang sedang ada Giveaway sekarang.. iaitu Cetaphil Cleanser ni.. Mungkin ada yang tak pernah guna lagi, tapi teman pernah dah guna.. biasalah.. orang yang pernah hadapi masalah kulit muka berjerawat dan bermasalah pasti akan guna produk ni sekali dua untuk memperbaiki balik kulit yang degil nak kembali ke asalnya.. 

Yelah.. korang udah bantai pakai macam-macam produk.. kulit pun dah tak imun dengan apa2 produk dah.. tanggunglah dek badan yoo.. 

So, kalau muka takdak masalah.. janganlah cuba-cuba nak try produk sembarangan yea.. apa-apa pun, ikut nasihat doktor dulu kalau nak cuba apa2 produk okeh.. 

Haa.. tapi.. yang Cetaphil ni Ok sangat2 tau.. takde bahan2 yang merosakkan kulit.. mencantik dan memperbaiki kulit adalah.. 

haa.. ciri-ciri produk ini ialah Ia sejenis soap-free facial wash. Which mean it’s good for sensitive skin. 

Mula-mula pakai memang tak selesa sebab pencuci muka Cetaphil ni macam terlalu jernih dan cair. Jadi bila rub pada memang wajah tak banyak keluar buih pun. 

Setengah orang akan rasa macam tak bersih je cuci muka.pakai sabun tak berbuih kan. Tapi jangan le korang risau, abaikan perasaan rasa tak bersih tu.. yang benonya produk yang kurang buih tu lah yang seeloknya kita guna yea..

Terbaik 
Cetaphil  ni tau sebab tak perlu letak banyak-banyak. sikit je pun dah OK.. Berdasarkan pengalaman pakai ia memang berkesan, kulit muka rasa tak kering dan tak berminyak, rasa sedang-sedang je. Jerawat pun jarang keluar. 

Pencuci muka ni boleh didapati di Guardian. Ada pelbagai jenis produk Cetaphil dengan harga berbeza, untuk kulit berminyak sebotol 250ml berharga lebih kurang RM56. Kalau jenis mild lebih kurang RM26-28 rasanya. Boleh tahan sebulan kalau pakai jimat-jimat.
Mendapatkan hal yang hakiki yang benar, tidak kira jenis kulit anda.

Cetaphil untuk membersihkan kulit adalah salah satu langkah yang paling penting jika kita mahu mengekalkan kulit yang sihat dan awet muda . Pembersihan yang efektif benar-benar dapat meningkatkan kualiti kulit kita dan meningkatkan kecantikan kulit . 

Cetaphil ringan, tidak menyebabkan iritasi , sabun bebas dan Wangian percuma. Ia bilasan dengan mudah, menjaga kulit bersih dan terhidrasi.

Moisturizing - Cetaphil membantu memulihkan halangan perlindungan semula jadi kulit . 

Gunakan Cetaphil DailyAdvance Ultra Hydrating Lotion- yang tidak berminyak , pewangi percuma, bukan komedogenik pelembap - untuk hidrat dan melembutkan kulit.


kita perlu untuk melindungi kulit setiap hari. Sangat penting untuk melindungi kulit dari paparan sinar UV setiap hari. 

Gunakan Cetaphil SPF 50 + / 28 UVA - wangian percuma, tempat tidur tidak menimbulkan alahan , spektrum luas pelindung matahari untuk muka anda dan perlindungan badan.


Tips Menghilangkan Jerawat  

1) JANGAN picit jerawat! pernah dengar tak orang cakap kalau jerawat dah MASAK, boleh picit bagi keluar nanah dia tu.. hok laaa.. mana ada macam tuuuu.. JANGAN!! tunggu je dia surut sendiri atau pakai gel untuk kecutkan jerawat.. tapi JANGANNN! JANGAN PICIT JERAWAT!!! kalau tak.. jadilah macam teman ni.. kesan parut kerana degil nak jugak picit jerawat!! Erghh..,


2) Setiap kali selepas cuci muka, gunakan tuala yang kering dan bersih untuk lap air pada muka. Jangan biarkan ia kering sendiri. Dan paling penting Asingkan tuala muka dan tuala badan.



3) Biasakan untuk tidak meraba-raba wajah dengan tangan yang kotor. Yang ini serius penting. Orang kata, jerawat ni, kalau kita asik belai2 (pegang), lama2 dia akan membesar bagai johan! ha2..



4) Berhentikan pemakaian make-up buat sementara waktu atau sebaik-baiknya berhenti terus. Kecuali bagi eyeliner, lipstick, atau eyeshadow..itu tak apa.. kalau nak pakai juga pastikan produk bebas minyak. Huk2.. teman bila naik jerawat ni.. susah ahti kot nak gi koje dengan muka yang berparut n berjerawat, terpaksa tampal dengan bedak gak.. tapi, cara tu akan membuatkan kulit bertambah teruk.. jerawat semakin membesar sebab liang roma muak terseumbat lagi.. aiyooo..



5) Gunakan pencuci muka yang lembut dan bebas minyak, sebaik-baiknya yang dikhaskan untuk kulit sensitive.



6) Cuci muka setiap kali sebelum tidur dan tukar sarung bantal sekurang-kurangnya seminggu sekali.



7) Setiap kali sapu ubat jenis krim pada wajah pastikan ia meresap sampai habis.



8) Banyakkan minum air masak dan makan sayur-sayuran. Elakkan makanan yang berminyak terutama yang ada alahan. 



9) Gunakan tangan berbanding span untuk mencuci muka.



10) kalau dah berjumpa produk yang sesuai, teruskan guna produk tersebut dan jangan tukar

NAK FREE SAMPLE???




17 Ulasan

  1. aaa ni bagus ni.boleh bawak gi hiking nih time nak mandi ;p ;p ;p

    BalasPadam
  2. Balasan
    1. http://weeklyfixpay.com/?ref=339953 must try, tq :)

      Padam
  3. Dulu pernah try kejap je...Maybe back to basic lagi dengan cetaphil?

    BalasPadam
    Balasan
    1. http://weeklyfixpay.com/?ref=339953 must try, tq :)

      Padam
  4. Ad sesiapa berminat aloe vera gel 92% or 98% meh nak kongsi ...sy ad kawan jual online boleh percaya punya suplier....dye jual harga rm 28 include postage bestnye ad free gift lagi...klu nk pm no 011 52897268 x smpai seminggu brng daa smpai ..sy just nk share mmg produk nature republik famous ....kwn2 pon shorkan mmg ssuai utk kulit sensitif n normal...sbb aloe vera mmg trkenal dngn khasiat nya yg asli

    BalasPadam
    Balasan
    1. http://weeklyfixpay.com/?ref=339953 must try, tq :)

      Padam
  5. satu lagi pencuci muka yang boleh dimasukkan dalam list. thank u.
    Baru cek entri pasal cara cuci muka kat link ni. As a beginner, ia sanga membantu saya. http://tipsihatselalu.blogspot.com/2015/08/7-tips-cuci-muka-supaya-bebas-jerawat.html

    ~saya baru beli pencuci muka baru. hihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. http://weeklyfixpay.com/?ref=339953 must try, tq :)

      Padam
  6. info sgat bagus.. leh cuba ni..tq dear..

    BalasPadam
    Balasan
    1. http://weeklyfixpay.com/?ref=339953 must try, tq :)

      Padam
  7. Dh beli semlm..satu keluarga guna..ank mak ayah..

    BalasPadam
    Balasan
    1. http://weeklyfixpay.com/?ref=339953 must try, tq :)

      Padam
  8. http://weeklyfixpay.com/?ref=339953 must try, tq :)

    BalasPadam
  9. http://weeklyfixpay.com/?ref=339953 must try, tq :)

    BalasPadam
  10. kita cuci mcm biasa ke? or lain caranya

    BalasPadam

Catat Ulasan

Post a Comment

Terbaru Lebih lama