PETUA HILANGKAN SAKIT KEPALA TANPA PANADOL! BOLEH CUBA!


PETUA HILANGKAN SAKIT KEPALA TANPA PANADOL!  BOLEH CUBA! |
PETUA HILANGKAN SAKIT KEPALA TANPA PANADOL!  BOLEH CUBA! |

Hai.. Salam Ahad buat semua.. Pagi tadi teman terjumpa link yang dishare oleh Uzu Blogger femes Blog Kisah Emas Putih iaitu tentang tips yang sangat-sangat berguna untuk teman cuba sekiranya datang pening/sakit kepala/migrain .. Teman klik link tersebut yang dipost oleh Page Jiwarosak.com .

Wah.. memang teman rasa amat berguna Tips-tips ini semua..Actually Hari Jumaat baru ni.. 22/4/2016 start dari petang dah rasa tak sedap badan.. kemudian sampai rumah jam 6 petang sakit kepala makin dekat, dan menjadi-jadi bila masuk waktu malam.. lepas Maghrib teman dah tak boleh nak buat apa.. sakit kepala yang amat sangat..teman ni bukanlah spesis kalau sakit makan ubat sebab teman tahu ubat-ubatan ni sementara je.

Dan teman kalau boleh taknak biasakan taknak biar ubat sebati dalam badan kita.. tak elok untuk jangkamasa panjang.. teman memang takkan telan Panadol.. So, terpaksalah redha je menunggu bila sakit kepala tu akan hilang.. 

So, teman Ambil jalan, rehatkan badan dan cuba petua-petua yang teman tahu sendiri.. iaitu :

Minum Air Putih Banyak-Banyak 
(Sebab kalau kita minum air banyak, kita akan kerap kencing.. dan apabila kerap kencing.. rasa pening tu akan berkurangan .. eh yeke?? )

Minum Teh Peppermint Lipton/Boh
(Yang ni memang teman pernah cuba beberapa kali.. memang tak lama lepas minum teh ni.. sakit kepala akan berkurangan.. )

Tuam Pakej Plastik Berisi Ais Diatas Kepala/Dahi dan Belakang Leher
(hubby teman yang bagi petua ni.. memang amat melegakan.. ditambah pulak care hubby kita pada kita.. syukur Alhamdulillah sakit pun dipermudahkan sembuh.. tq encik suami)

Muntah 
(hemmm.. Ini bukan tips tau.. tapi teman dapati lepas je muntah, sakit kepala akan berkurangan tapi tidaklah hilang terus kan.. pasti ada lagi saki baki, but ia membantu juga untuk kurangkan sakit kepala)

Baca Doa/Selawat Syifa'
SELAWAT SYIFA'
SELAWAT SYIFA'
Sambil baca, letak tangan atas kepala (kalau sakit tempat lain, perut atau kat mana-mana.. letak tangan kat kawasan sakit tu..) Baca sebanyak 3X atau sebanyak mana yang mampu.. InsyaAllah.. sakit kepala akan berkurangan.. 

Tidur Secukupnya 
(Teman akan tidur apabila dah selesai cuba semua diatas.. dan bertawakal aje sakit kepala tu akan berkurangan..) Walaupun sebenarnya.. teman dah try tidur, pejam mata je dah terasa sakit kepala lagi kuat.. Wallahhualam..

Lama jugak lah nak betul-betul hilangkan sakit kepala tu..sampai jam 3 pagi macam tu, teman bangun dah rasa lapar pulak.. dan baru perasan sakit kepala tu dah hilang.. Alhamdulillah.. terima kasih buat suami tersayang yang tolong buatkan pek ais dan ada dekat bila teman termuntah hari tu.. 

Ha.. itu cara teman.. dan disebabkan dah terserempak' dengan Tips yang lain ni.. teman nak tepek sekali kat sini untuk di kongsikan dengan semua.. Thanks buat Khalish Goats Milk Page yang buat gambar cantik ni yang berinfo berguna ni ye.. 


















Note : Bagi yang tak tahu, Surah Yassin Ayat yang ke 58 tu ialah 'SALAAMUN QAULAN MIN RABBIN RAHIM' dibaca sebanyak 3 kali..

Semoga sesiapa yang memang mencari Petua-Petua atau Tips untuk Hilang sakit kepala secara alami (tanpa Panadol) ni bolehlah mencuba tips-tips diatas yea.. Harap salah satunya berkesan untuk korang.. Moga entri ini bermanfaat untuk diri teman sendiri dan untuk semua yang membaca.. InsyaAllah.. 


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )

Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik 8SHARE dan daftar FREE aje.. 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik GRAVYTRAIN dan daftar FREE aje.. 

Nak tebus barang FREE??? 
Jom join dan tebus hadiah.. Daftar free, kumpul point mudah sangatttt.. 
Join WOOP cepattt!!

klik LIKE sini yea.. tQ --> Tengkubutang Page


KLIK SINI DAPAT DUIT!!

0 Ulasan

Catat Ulasan

Post a Comment (0)

Terbaru Lebih lama