Bersalin CZER Pun Boleh Kembali Ramping Dengan Belly Wrap & Hips Wrap Plus+ dari Shapee

Bersalin CZER Pun Boleh Kembali Ramping Dengan
Belly Wrap Basic & Hips Wrap Plus+ dari Shapee

Haiii.. hari ni TB nak share tentang Shapee Postpartum Belly Wrap Basic dan Hips Wrap Plus+  yang sesuai digunakan untuk ibu-ibu yang bersalin normal mahupun bersalin secara pembedahan. Ha.. dengar tu.. bersalin secara pembedahan pun boleh pakai tau.. 

Tak sangka betul TB rupanya bersalin secara pembedahan pun masih boleh pakai bengkung ye? memang teruja sangat bila dapat tahu pasal ni.. Pada mulanya rasa tak percaya pun ada, macam mana ibu yang bersalin secara pembedahan boleh pakai bengkung.. rasa seram je bila terbayang bengkung tu dibalut keliling pinggang yang dibawah perut nya terdapat jahitan pembedahan tu.. serammm.. 

Tapi, rupa-rupanya.. bengkung juga sangat-sangat perlu untuk mereka yang bersalin secara pembedahan kerana melalui pengalaman rakan-rakan yang juga telah lebih dari 2 kali bersalin secara pembedahan atau nak dipendekkan ayatnya bersalin secara CZER mengatakan bahawa bengkung amat perlu dipakai kerana untuk menampung perut kita yang masih besar dan bergoyang apabila bergerak kerana ia belum lagi nak kembali kepada keadaan perut normal.

Bunyi nya memang agak lucu, tetapi hanya ibu-ibu yang bersalin CZER je tahu kot macam mana rasa kalau perut yang masih besar, bergoyang-goyang ketika bergerak dan terus terasa sangat jahitan dalam perut tu macam nak terbuka je.. ngeri rasanya tau.. So, bengkung ni diibaratkan seperti membantu ibu-ibu yang bersalin normal atau CZER bagi menjalani kehidupan seperti biasa.. 

Sambung balik.. kawan-kawan czer tadi juga kata bersalin czer ni makan masa yang lama tau untuk kembali kepada bentuk badan asal kita.. sebab orang yang bersalin CZER ni tak boleh nak bertungku macam mereka yang bersalin normal.. Sebab tu rahim lambat kecut dan perut lambat surut.. .. bergoyang-goyang je bila berjalan atau nak buat kerja.. dan secara automatik bila bergoyang perut tu, jahitan kat dalam perut pun terasa bangatttt.. aiyoo.. sendiri dah merasakan nya.. terasa macam meregang dan menyucuk kat jahitan dalam perut tu bila bergoncang perut.. eee.. seriauu.. Makanya bengkung adalah satu altenatif untuk mengatasi masalah itu semua.. Alhamdulillah.. mujur dapat tahu ada benda ni..

So, bila dapat tahu di pasaran ada dijual bengkung yang boleh dipakai oleh ibu-ibu yang bersalin secara CZER, terus rasa nak mencuba.. Dengar cerita, bukan sekadar menyokong perut kita saja tau.. malah boleh mengembalikan struktur kulit perut kita kembali kepada normal secara perlahan-lahan. Nak tahu bengkung yang TB maksudkan tu? haaa.. inilah dia namanya.. 


Bengkung yang dinamakan Shapee Postpartum Belly Wrap Basic ini sangat-sangat praktikal dan senang digunakan. Tak perlu sampai nak melilit pusing-pusing badan bagai, hanya balut keliling pinggang dan lekatkan hujungnya dengan fleksibel Velcro yang tersedia ada pada bengkung tersebut bagi memudahkan semua ibu memakainya, manakala saiznya didatangkan dalam FREE SIZE .

Shapee Postpartum Belly Wrap Basic berfungsi serta-merta untuk memulihkan kembali rangka/bentuk badan kita kembali seperti sebelum mengandung (perut membesar). Ia menggunakan tiga mampatan untuk membantu ibu-ibu kehilangan inci dengan segera supaya ibu-ibu boleh mendapatkan kembali ukuran badan semasa pra-kehamilan dengan lebih awal. 

Ibu-ibu boleh try memakainya selepas beberapa minggu selepas bersalin dan ia juga bergantung kepada keselesaan kita juga tau.. kalau rasa selesa boleh teruskan memakainya tetapi sekiranya masih terasa tak selesa atau kurang yakin nak pakai awal-awal ni, boleh je tunggu sampai luka betul-betul sembuh. 

Macam TB lak.. ada juga pakai bengkung lain.. TB start pakai pertengahan bulan Febuari hari tu.. mean masa tu dah 2 bulan lebih TB bersalin.. Tu  pun TB main pakai je bengkung apa yang ada.. tak tau pun ada jual bengkung yang memang khas untuk ibu yang bersalin CZER,

Makanya pakai aje dulu bengkung yang ada sebab terasa selesa pula bila berbengkung, betul cakap kawan-kawan TB. Selesa bila berbengkung, perut tak goyang-goyang dangdut.. hak hak hak.. 

Luka jahitan dalam perut pun maybe dah beransur pulih, cuma jahitan tu masih terasa kalau tersalah bangun dari katil atau duduk.. Namun Alhamdulillah TB boleh bergerak lancar dah, tak seperti masa hari 1st operate tu.. erghhh... serammm.. 

yang Shapee Postpartum Belly Wrap Basic dan  Shapee Hips Wrap Plus+ ni TB baru cuba dan TB rasa selesa sangat-sangat tau.  

Kalau nak laraskan samada nak ketat atau longgar, senang aje.. kerana bengkung ini terdapat fleksibel velcro yang menjadikan bengkung ini mudah dilaraskan dan mudah dipakai. Sangat-sangat selesa .. dan puas hati. 

Terdapat jalur-jalur nipis tu buat perut kita tidak meruap atau berpeluh teruk kerana udara boleh masuk melalui bahagian jalur yang berupa net/jaring itu. Yang pasti ia tidak panas dan terasa amat selesa untuk kita bergerak kesana kemari walaupun dipakai dalam keadaan cuaca panas atau sejuk. 

Apa-apa pun.. jom kita baca tentang Shapee Postpartum Belly Wrap Basic dan  Shapee Hips Wrap Plus+ dan ketahui apakah kelebihannya .


Sedikit Info tentang  Shapee Postpartum Belly Wrap Basic :

• Diperbuat daripada bahan elastik yang terbaik dengan kain bernafas membolehkan anda untuk bergerak bebas. 
• Memberi sokongan, meningkatkan, tone selepas kelahiran secara semula jadi, C-seksyen, atau pembedahan perut selepas bersalin. 01
• Menyokong otot abdomen teras dan membantu rahim kembali  kepada saiz asalnya lebih awal. 
• Hilang inci lebih cepat dibahagian perut dan pinggang anda. 
• Mengecilkan dengan anda kerana anda kehilangan lemak perut. 
• Segera nipis dengan mampatan tiga yang disesuaikan. 
• Membantu meningkatkan postur penyusuan .


Bimbang mempunyai pinggul yang lebih lebar selepas melahirkan? haa.. yang ni boleh membantu yea.. haa.. yang tadi tu untuk perut kan, yang ni pulak khas untuk pinggul korang.. Shapee Hips Wrap Plus + mampu membantu kita untuk mengecilkan pinggang selepas melahirkan. 

Ia direka dengan pelbagai peringkat mampatan supaya kita boleh mengawal jumlah tekanan pada pinggul kita & berusaha ke arah hasil yang terbaik. Amat mudah memakainya.. kerana Shapee Hips Wrap Plus + juga ada  fleksibel velcro untuk memudahkan kita melaraskan tahap mana ketat atau longgar yang kita mahukan. 

So, pakai dan gunalah ia secepat yang mungkin selepas bersalin, itupun macam TB kata tadi.. ikut keselesaan. kalau Ok 1st time pakai, maka pakailah sentiasa sampailah korang dapat hasil yang korang mahukan.. 

Macam TB kata tadi Shapee Hips Wrap Basic ni korang pakai khas untuk mencantikan bahagian pinggul korang.. Pastinya ia memberi kesan yang seawal mungkin menjadikan pinggul korang kembali mengecil selepas menggunakan Shapee Hips Wrap Basic ni.

Boleh tayang kat rakan-rakan nanti.. hehehehe.. TB pun nak gunakan secara tetap lah.. macam best plak.. =)

Sedikit Info tentang Hips Wrap Plus+ :
• Diperbuat daripada bahan-bahan lembut dan bernafas untuk memberikan keselesaan kepada ibu-ibu. so, it cool and comfortable to wear in the heat.. hehehe..
• Mampatan memberi sokongan yang sangat laras .
• Menyokong kedua belah pelvis, lantai pelvik, bahagian bawah abdomen, pinggul dan belakang yang lebih rendah. 
• 3 Mampatan Triple secara semulajadi mengecilkan pinggul selepas melahirkan.

JOM TENGOK KETERANGAN BERGAMBAR DIBAWAH NI UNTUK GAMBARAN LEBIH JELAS. ATAU KORANG BOLEH JE LAYARI WEBSITE  http://www.theshapee.com/ . Jangan tak percaya.. korang pasti melekat terus dekat website tu nanti sebab ada banyak lagi shapeware yang boleh bantu merampingkan lagi badan korang.. Wah!! cepat! pi terjah!
---------------------------------------------------------------------

BELLY WRAP BASIC

Harga : RM55.00



 -------------------------------------------------------------------------- 
4 PERKARA YANG BEST TENTANG 





--------------------------------------------------------------------------

Hips Wrap Plus+

RM45.00
 



-------------------------------------------------------------------------- 
4 PERKARA YANG BEST TENTANG 

Hips Wrap Plus+



 


Haa.. nak order tak? boleh lah singgah link ini untuk membeli bengkung seperti yang TB nyatakan dalam entri TB kali ni.. iaiatu -->The Shapee Compression Wrap

Untuk melihat pelbagai lagi produk Shapewear dan produk-propduk lain dari Shapee sila layari :

WEBSITE :

FACEBOOK :

INSTAGRAM :

GOOGLE +

YOUTUBE :



------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )

Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik 8SHARE dan daftar FREE aje.. 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik GRAVYTRAIN dan daftar FREE aje.. 

Nak tebus barang FREE??? 
Jom join dan tebus hadiah.. Daftar free, kumpul point mudah sangatttt.. 
Join WOOP cepattt!!

klik LIKE sini yea.. tQ --> Tengkubutang Page


1 Ulasan

  1. mudah bila ada bengkung moden macam ni..tinggal zap zap je

    BalasPadam

Catat Ulasan

Post a Comment

Terbaru Lebih lama