PERBEZAAN PETRONAS MESRA CARD DAN PETRONAS GIFT CARD

PERBEZAAN PETRONAS MESRA CARD DAN PETRONAS GIFT CARD

Haaa... enti kali ni TB nak share tentang Petronas Gift Card ni haa.. Di entri yang lepas-lepas iaitu entri CARA UNTUK DAFTAR MOHON GANTIAN KAD MESRA PETRONAS ramai pulak yang komen tanya pasal Perbezaan Mesra Card dengan Gift Card ni. TB dah la lama giler tak guna Kad Mesra ni sejak TB jarang isi minyak.. hehehehe.. Tiba-tiba banyak pula soalan pasal Gift Card ni, so TB pun Google la untuk tahu apa benda Gift Card ni,  apa kelebihan Gift Card ni dan macam mana nak guna? Haa.. kalau korang nak tau.. Baca lah bawah ni yea..

Petronas Gift Card ni rupanya berbeza dengan Petronas Mesra Card Tau.. Perbezaannya.. Petronas Mesra Kad / Kad Mesra Petronas ni kita beli barang/minyak petrol di Kedai mesra Petronas dan dapat point, kumpul point tu banyak-banyak dan seterusnya tebus apa-apa barangan yang tersenarai untuk ditebus di kedai mesra tu kan? Konsepnya ialah menguntungkan kita jugalah kan iaitu .. 

Beli barang-->dapat point-->kumpul point banyak2--->TEBUS barangan di Kedai mesra Petronas

Haaa.. Tapi Petronas Gift Card ni pula ialah Kad yang boleh digunakan seperti card credit tu.. boleh tambah nilai dan digunakan untuk membeli minyak petrol atau apa-apa barangan di Kedai mesra Petronas tu. ia adalah kad yang amat praktikal sangat digunakan pada bila-bila masa dan di mana sahaja .

Petronas Gift Card ni nilainya RM150 sahaja . Kalau dah habis boleh topup balik. Amat mudah nak bawa kemana-mana sebab tak perlu nak standby wang tunai untuk minyak atau barangan dari Kedai Mesra Petronas. 

Kad ni secara automatik dah ready jumlah nilai sebanyak RM150 di dalamnya.. So, just swipe je card ni dah boleh guna untuk isi minyak macam biasa. Kalau dah tinggal sikit nilainya, boleh je topup kemudian ..Tiada had untuk menambah nilai dalam kad bahan api di petronas ni, tapi sila tanya juruwang kaunter dulu yea.. kot setiap stesen tak sama.. Had minimum boleh menambah nilai: RM10.00 keatas .

Tiada cukai, tersembunyi kos caj semasa aktif menggunakan card..it minyak petronas ini tidak seperti prosedur kad kredit

Tiada tarikh luput untuk kad ini, ia adalah penggunaan sepnjang hayat, best kan? Selagi ada masih kekal nilai wang di dalam kad bahan api, .selagi tu Boleh guna (mirip seperti Kad debit) hehehe.. even Kad debit ATM Mana-Mana bank pun ada Tarikh luput setiap tahun kan..

Nak semak baki? boleh menyemak baki dengan juruwang kaunter, petronastempat korang isi minyak. Cakap nak periksa baki, nanti dia akan periksa kan untuk korang.

Kad petrol ni korang boleh gunakan di mesin automatik yang mana time korang nak isi minyak, masukkan dulu kad ni. dan membeli petrol macam biasa.

Kad Petrol memudahkan kita untuk mengisi tangki kenderaan kita pada bila-bila di stesen Petronas .Hanya apabila kita keluar je dari kereta, masukkan kad petrol, lepas itu memasukkan kad mesra ( untuk kumpul point ).. kemudian key-in jumlah berapa kita nak isi.

Kad Petrol ini juga boleh digunakan untuk membayar apa-apa makanan atau minuman yang dibeli di Kedai Mesra di mana-mana stesen Petronas selagi kad petrol yang mempunyai nilai wang yang cukup dalam kad .... bagi je kad ni kat kaunter untuk kakitangan juruwang di kaunter tu settle kan..

Haa.. dengarnya memang ia agak mudah / selesa untuk digunakan kan ... Tak perlu bawa banyak wang tunai sepanjang masa. Dan dari sini juga kita boleh bajet minyak kita nak guna dalam sebulan tu.. betul tak?

SO, MESRA CARD DAN GIFT CARD NI MASING-MASING BERGUNA DAN ADA KELEBIHANNYA TAU.. MASA DAH SWIPE GIFT CARD UNTUK BAYAR PETROL TU, JANGAN PULA TAK SWIPE MESRA CARD NI, KANG TAK DAPAT COLLECT POINT PLAK.. RUGI JE.. HEEE... 




Topping-up Gift Card


Jimat masa sebab boleh  top-up di mana-mana Stesen PETRONAS di seluruh negara

Gift Card boleh digunakan untuk pembayaran penuh atau sebahagian daripada mana-mana produk yang dibeli dari Stesen PETRONAS

Fuel with Ease Using PETRONAS Gift Card


Reload Gift Card di mana-mana cawangan PETRONAS Station dengan sekurang-kurangnya RM10

Gift Card tidak boleh ditebus atau ditukar dengan wang tunai

Gift Card bukan kredit, debit atau kad Loyal

Gift Card adalah seperti wang tunai. Hilang, dicuri atau rosak kad tidak boleh diganti

Checking Account Balance

Sebagai alternatif, anda boleh menyemak baki akaun anda di mana-mana Stesen PETRONAS di seluruh negara atau hubungi Mesralink di

1300-88-8181 

haaaa..  teruja tak dengar tentang kelebihan Gift Card Petronas ni? Kalau teruja.. boleh la layari website PETRONAS untuk tahu lebih lanjut tentang Petronas Gift Card ni.. 

KLIK SINI yea-->PETRONAS GIFT CARD


Apply for the PETRONAS Gift Card Now

Please call Mesralink at 1300-88-8181, 


or visit us at: 
PETRONAS Customer Experience Centre
PETRONAS Dagangan Berhad
Suite A-1-1 Hampshire Place Office
157 Hampshire, No 1 Jalan Mayang Sari
50450 Kuala Lumpur


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )

Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik 8SHARE dan daftar FREE aje.. 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik GRAVYTRAIN dan daftar FREE aje.. 

Nak tebus barang FREE??? 
Jom join dan tebus hadiah.. Daftar free, kumpul point mudah sangatttt.. 
Join WOOP cepattt!!

klik LIKE sini yea.. tQ --> Tengkubutang Page


9 Ulasan

  1. perkongsian yang menarik. terima kasih :)

    New chapter of Being Me : http://ameridzuan.blogspot.my/2017/04/being-youngest-son.html

    BalasPadam
  2. selama ini sy tahu kad mesra aje.

    BalasPadam
    Balasan
    1. TB pun baru tahu abe kie, TB pun guna Kad mesra aje.. baru tahu ada Gift Card ni sejak asyik baca komen orang bertanya beza gift card dan kad mesra.. heee

      Padam
  3. Is the Petronas gift card can be also be availed by non-locals, and tourists? This card is very convenient.

    BalasPadam
    Balasan
    1. if im not mistaken, its for malaysia citizens only..

      Padam
  4. sy ada guna sekali kad ni..masa isi minyak tu, dia x mintak password pun..mmg x de password ke?..kalo org lain jumpe dan pakai, x menung kita dibuatnye?..mohon yang arif tolong jawab dengan senang hati..

    BalasPadam
  5. saya baru sahaja memiliki kad petronas giftcard SLP... Memang mudah, dan menyenangkan...masing² ada kebaikan dan keburukan... sesiapa yang berminat untuk memohon kad Petronas GiftCard SLP... Boleh hunungi saya melalui WhatsApp 013-55589994

    BalasPadam
    Balasan
    1. Gift card blh guna atau tidak utk pembayaran tol?

      Padam

Catat Ulasan

Post a Comment

Terbaru Lebih lama