ALFATIHAH BUAT RUZAIMAN | MANBAI

ALFATIHAH BUAT RUZAIMAN | MANBAI 

Assalamualaikum, Mohon sedekahkan Al-Fatihah untuk arwah sahabat suami TB Ruzaiman atau lebih dikenali sebagai Manbai, yang telah kembali kepada penciptaNya pada pagi semalam 4/7/2017 (Isnin) di hospital di Seremban. Semoga rohnya tenang dan ditempatkan dikalangan orang yang beriman. Amin..

Pada 2/7/2017 ( Sabtu)
Arwah Manbai telah dikhabarkan (facebook) terlibat dalam kemalangan jalan raya yang menyebabkan arwah tidak sedarkan diri.. dan didapati  kaki dan tangan  kanannya patah  (Allahuakbar)..

Kami berdoa Manbai cepat sedar dan sembuh sepenuhnya, kerana ini kali ketiga (kalau tidak salah) arwah terlibat dalam kemalangan jalan raya..

Pada  3/7/2017 (Ahad)
Arwah dikatakan  telah sedar, namun menurut rakan arwah (En Kamiuell) yang sentiasa meng update perkembangan terkini arwah mengatakan arwah masih di zon merah ketika itu.. dan sekiranya telah stabil baru dipindahkan ke Hospital Serdang..

Pada pagi 4/7/2017 (Isnin)
Kami terkejut apabila mendapat tahu arwah telah pergi meninggalkan kami.. Innalillahiwainnailaihi rojiun.. perkabaran yang sangat mengejutkan.. suami menangis mengenangkan tak sempat nak melawat sahabat baiknya itu. Yea.. arwah memang seorang yang sangat baik.. Semoga Arwah manbai bersemadi dengan tenang disana.. Aamiin..


Innalillahi
wainna
ilaihirojiun...

إِنَّا للهِ وَإِنَّـا إِلَيْهِ رَاجِعونَ 

Al-Fatihah... Buat arwah Manbai.. Takziah buat keluarga arwah.. tabahkan hati.. Sesungguhnya dugaan ini amat berat.. Kuatkan semangat.. Teguhkan diri untuk menempuh kehidupan akan datang kelak.. 

بِسْــــــــمِ اٌللَّهِ اٌلرَّحْمَنِ اٌلرَّحِيْـــــــــمِِ 

اَلْحَمْدُ ِللهِ رَبِّ العَالَمِينَ ۞ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ۞ مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ ۞ إيَّاكَ نَعْبُدُ وإيَّاكَ نَسْتَعِينُ ۞ اِهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقِيمَ ۞ صِرَاطَ الَّذِينَ أنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّيِنَ

آمِّيْن...

اللَّهُمَّ اغْفِرْ لَهاُ وَارْحَمْهُا وَعَافِهاِ وَاعْفُ عَنْهاُ وَأَكْرِمْ نُزُلَهاُ وَوَسِّعْ مُدْخَلَهاُ وَاغْسِلْهاُ بِالْمَاءِ وَالثَّلْجِ وَالْبَرَدِ وَنَقِّهاِ مِنَ الْخَطَايَا كَمَا نَقَّيْتَ الثَّوْبَ الأَبْيَضَ مِنَ الدَّنَسِ وَأَبْدِلْهاُ دَارًا خَيْرًا مِنْ دَارِهاِ وَأَهْلاً خَيْرًا مِنْ أَهْلِهاِ وَزَوْجًا خَيْرًا مِنْ زَوْجِهاِ وَأَدْخِلْهاُ الْجَنَّةَ وَأَعِذْهاُ مِنْ عَذَابِ الْقَبْرِ أَوْ مِنْ عَذَابِ النَّارِ .

Ya ALLAH.. ampunkanlah dosanya, limpahkan rahmat kepadanya, selamatkan dia dan ampunkan kesalahannya. Muliakan kedudukannya, luaskan tempat tinggalnya, mandikan dia dengan air, salji dan air sejuk. Bersihkannya daripada kekotoran dosanya sebagaimana dibersihkan pakaian yang putih dari segala kekotoran. Dan gantikan rumahnya dengan rumah yang lebih baik dan pasangan yang lebih baik. Masukkan dia ke dalam syurga dan lindungilah dia daripada azab kubur dan ujiannya serta jauhkan dia dari azab neraka.

Semoga roh arwah ditempatkan bersama dengan para nabi, siddiqiin, shuhada dan solihin.

اَمِين يَا رَبَّ الْعَالَمِيْن...

Note : TB buatkan entri ini kerana TB dan suami sedih tak dapat melawat arwah, dan TB buat entri ni sebab TB kenal dan pernah jumpa arwah Manbai, dan dia juga adalah sahabat baik suami TB yang sememnagnya suka menolong kawan-kawan ketika susah dan seorang rakan, abang, pendengar yang baik (good listener) .. Kami takkan lupa bagaimana sewaktu majlis kahwin kami 5 tahun lepas, arwah sanggup datang meraikan kami walaupun ketika itu kakinya tidak sembuh sepenuhnya lagi kerana baru lepas terbabit kemalangan. Kami terharu sangat bila nampak arwah datang ketika itu..

Dan pada satu hari , TB masih ingat TB minta bantuan arwah kerana motor suami TB jammed di Putrajaya, arwah sanggup turun dari Seremban ke Putrajaya, Allah.. sungguh mulia arwah.. terima kasih.. walaupun ketika arwah tiba di tempat motor suami TB yang jammed tu, suami TB dah sampai rumah, TB tetap hargai masa yang arwah korbankan untuk kesana.. terima kasih.. sahabat..

Moga Allah terima doa kami semua untuk arwah berada dan bersemadi dengan tenang disana.. Aamiin..

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )

Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik 8SHARE dan daftar FREE aje.. 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik GRAVYTRAIN dan daftar FREE aje.. 

Nak tebus barang FREE??? 
Jom join dan tebus hadiah.. Daftar free, kumpul point mudah sangatttt.. 
Join WOOP cepattt!!

klik LIKE sini yea.. tQ --> Tengkubutang Page


2 Ulasan

Catat Ulasan

Post a Comment

Terbaru Lebih lama