HAVAN CLOTHING - FASHION WITH A PURPOSE



HAVAN CLOTHING - FASHION WITH A PURPOSE

Hai semua.. TB nak kongsikan cerita tentang satu website yang diwujudkan khas untuk menjual pelbagai baju yang berasaskan material terbaik dan juga paling menarik corak atau design lukisan pada setiap baju adalah dari hasil tangan kreatif anak-anak kecil yang kurang bernasib baik yang tinggal di rumah perlindungan .. Havan mengubah karya kanak-kanak ke dalam reka bentuk pakaian yang hebat! 

Cuba lihat gambar dibawah ni.. Nampak tak ada lukisan kartun pada baju tu? Haa.. itu adalah antara hasil idea dari kanak-kanak tersebut.. comel kan! 





Setiap karya seni atau contengan mereka akan dicetak ke pakaian yang ingin dijual dan apabila ada yang membeli wang itu akan disalurkan untuk rumah perlindungan kanak-kanak ini . So, pastinya kita akan berasa happy kerana dapat membuat pembelian yang bermakna dimana sambil membeli kita dapat menderma/membantu golongan kanak-kanak yang serba kekurangan ini.. 


Haa.. TB pun dah try satu baju dari Havan Clothing ni.. Bajunya seperti dalam gambar diatas ni.. TB suka sangat sebab bajunya jenis kain yang lembut, tidak panas, mudah serap peluh dan TB suka lagi sebab ada corak comel tercetak di baju ni.. alahai.. sangat cute.. terbayang anak-anak kecil yang melukis design ni.. 

Dibawah ni TB kongsikan juga sedikit info tentang Havan Clothing untuk bacaan semua agar semua dapat memahami dan mengetahui lebih dekat konsep jualan di website Havan Clothing ni.. 

Bagaimana Ia Bermula

Nama "havan" berasal dari Hany & Ivan - pasangan yang suka berhubung dengan anak-anak.

Hany, seorang kaunselor kanak-kanak oleh profesion, menekankan pentingnya membangunkan EQ kanak-kanak dari usia muda.

Sejak tahun 2016, dia telah meluangkan masa di rumah perlindungan kanak-kanak untuk menyediakan pelajaran EQ percuma kepada kanak-kanak berusia antara 7-12 tahun.

Lebih 4 bulan mengajar dan belajar dengan anak-anak, dia melihat perubahan positif di kalangan mereka.


Ia membuatnya percaya bahawa pelajaran itu perlu berterusan supaya mereka dapat memberi manfaat kepada lebih ramai kanak-kanak.

Ivan juga menyaksikan kesannya dan didorong oleh semangatnya untuk memperkasakan kanak-kanak dengan cara yang positif. Tambahan pula, dia memuja anak-anak dan kreativiti mereka dan percaya bahawa mereka harus diiktiraf dan dihargai oleh orang dewasa.

Sebagai lulusan MBA, Ivan percaya bahawa perniagaan adalah bertujuan untuk menyelesaikan masalah sosial.

Oleh itu, Havan Clothing dilahirkan untuk mengubah ekspresi kreatif kanak-kanak kepada penerimaan yang berharga hanya dengan mencetak karya seni mereka pada tas poket yang bergaya.

Havan Clothing adalah perusahaan sosial yang melayani 2 tujuan utama.

Pertama, 
Havan Clothing bertujuan menghubungkan orang dewasa dan kanak-kanak. Kanak-kanak sering berkomunikasi dengan dunia melalui seni. Walau bagaimanapun, orang dewasa secara tidak sengaja boleh mengabaikan dan memandang rendah maknanya, menyebabkan kanak-kanak merasa tidak dihargai dan tidak diketahui.
Havan Clothing berharap untuk memberi inspirasi kepada orang dewasa untuk terus berhubung dengan anak-anak. Dengan menggunakan karya seni yang tulen dengan kehidupan seharian kita, orang dewasa boleh belajar untuk menghargai dan mengenali nilai ciptaan kanak-kanak.

Kedua, 
Sebahagian daripada jualan yang dibuat oleh Havan Clothing akan disalurkan untuk membiayai pelajaran EQ untuk kanak-kanak rumah perlindungan.

Hany & Ivan mempunyai kepercayaan kuat bahawa membangunkan komuniti EQ yang tinggi tidak boleh dilakukan tanpa sokongan komuniti itu sendiri. Oleh itu, dana yang mencukupi diperlukan untuk terus membangun dan menyebarkan pelajaran EQ kepada lebih banyak kanak-kanak.

Havan Clothing meninggalkan hala tuju kreatif sepenuhnya kepada anak-anak manakala syarikat hanya memfokuskan diri untuk memastikan percetakan, kain dan pemotongan adalah kualiti optimum, ditambah dengan harga yang berpatutan.

Jom kita sama-sama membeli sambil membantu kanak-kanak yang tidak bernasib baik.. layari link-link dibawah ini utnuk info lanjut..

Facebook :

Instagram :

Website :




13 Ulasan

  1. Menarik.. Dpt jual hasil seni kat baju2.. Lukisan knk2 bila bt cetakan kt mana2 baju ke sebenarnya mmg cantikkan.. ☺️

    BalasPadam
  2. menariknya dia punya objektif .. Dengan lukisan anak-anak ni sendiri dapat membantu diaorang menampung perbelanjaan diaorang..

    BalasPadam
  3. Jarang orang buat design macam ni, lukisan pun limited kan

    BalasPadam
  4. Menarik konsep dia. Gunakan lukisan anak-anak, semestinya kreatif...

    BalasPadam
  5. comel sangat lukisan dari kanak2 tu..mcm nak beli je hehe

    BalasPadam
  6. Nampak cantik dan comel baju anak anak dengan design dari hasil seni kreatif kanak kanak

    BalasPadam
  7. Wow so creative ^^ the ideas boleh tiru tau hehe

    BalasPadam
  8. Bagus ada inisiatif macam ni, dapat membeli sambil beramal. Lagi best ada sentuhan seni kreatif anak-anak. Salute to both Hany n Ivan for the effort

    BalasPadam
  9. Bagusnya macam ni, sambil membeli sambil menderma..kreatif bebudak ni..simple bajunya dan nice

    BalasPadam
  10. Those children's clothes looks really cute and very eye-catchy because of the prints.

    BalasPadam
  11. Oh pakaian budak ke.? First time dgr pasal brand ni sbnrnya

    BalasPadam
  12. This clothes are so cute! I like kids who dressed well at the early age.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Post a Comment

Terbaru Lebih lama