Nuff

03 Mei 2018

DOA APABILA BERHADAPAN DENGAN PENJAHAT


DOA APABILA BERHADAPAN DENGAN PENJAHAT
- SHARING IS CARING


Pernah tak terfikir korang akan berhadapan dengan situasi berdepan dengan penjahat? Pastinya pada saat-saat macam ni kita akan rasa kaku tak tahu nak buat apa-apa kerana risaukan keselamatan diri sendiri. TB ada juga terlihat video satu kejadian wanita yang diserang oleh seorang peragut tetapi tiada yang menghulur bantuan.. kerana risau keselamatan diri sendiri pula.. kesian wanita tu.. bertarung seorang diri melawan lelaki berparang.. Namun kalau situasi itu terjadi dan wanita itu tiada daya, mungkin dengan cara dibawah ni dapat membantu.. InsyaAllah.. percaya dengan kuasa Allah kerana dengan manusia pun kita dah tak boleh nak mohon bantuan kan.. Tapi dengan Allah.. mintalah.. mintalah .. Allah akan bantu kamu.. Jom baca kisah dibawah ni.. moga bermanfaat buat semua yang membaca..

Menggigil nak taip post ni sebenarnya. Tapi untuk keselamatan bersama saya tulis juga. Baru je berlaku tadi. Jam5pagi saya keluar untuk pergi kerja. Mcm biasa, saya akan lalu jalan luar yg agak jauh. Tapi semalam hujan dan hari ni jalan untuk ke jalan besar banjir. Motor memang tak boleh lalu. Jadi subuh2 gelap ni sya terpaksa menyelusuri jalan dalam..

Dipendekkan cerita. Sampai shj di jalan panjang yg sgt gelap, saya nampak ada kayu besar ditengah jalan, saya elak dan lalu laluan rumput. Hampir terjatuh kerana licin tapi syukur masih selamat.

Hati mula tak sedap, sampai di satu sempang sunyi, ada dua org yg berpakaian full hitam berhelmet. Sya tak fikir negatif langsung. Saya berhenti. Dia bagi tahu motor tak boleh hidup. Saya nak cuba bantu. Bila saya naik motor dia utk hidupkan dia keluarkan parang.. Sungguh mengejutkan.. aduh saya lupa, benda2 mcm ni byk berlaku dikawasan mcm ni.. mati saya kali ni..

Tapi saya teringat satu ayat ni.. yg mana ustaz saya ajar.. saya baca. Tiga kali saya baca. Kali terakhir tu saya baca kuat. Dua perompak tu terdiam. Sya turun dari motornya.. sya tunduk mohon dilepaskan. Tiba2 dia lari dan dua2 naik motor dan lari. Lega!

Hati saya betul2 lega. Saya tak tahu dia nampak apa.. memang lari pecut tak cukup tanah. Saya fikir mgkin dia nampak jembalang kot subuh2. Tp bla tiba office sya baca makna ayat yang saya baca tu, baru sya fhm..

Ini ayatnya :

اللَّهُمَّ مُنْزِلَ الْكِتَابِ سَرِيْعَ الْحِسَابِ، اللَّهُمَّ اهْزِمِ الأحْزَابَ، اللَّهُمَّ اهْزِمْهُمْ وَزَلْزِلْهُمْ

Allahumma ya Munzila al-kitab, Sari’a al-hisab, Allahumma ahzimh al-Ahzab, Allahumma ahzimhum wa zalzilhum..

“Ya Allah, Dzat yang Maha menurunkan Kitab (al-Qur’an), yang Maha Cepat perhitungan-Nya, ya Allah kalahkanlah pasukan koalisi (musuh), ya Allah kalahkanlah mereka, dan goncanglah mereka..” [Hr. Bukhari dan Muslim]

Doa ini Ketika Nabi dikepung pasukan koalisi, yang terdiri dari kaum Kafir Quraisy, Yahudi dan kabilah-kabilah lain, saat Perang Khandak, setelah seluruh persiapan dilakukan, dan rencana penjanjian dibatalkan, Nabi saw bermunajat kepada Allah di atas bukit. Tiga malam berturut-turut, Nabi saw. memanjatkan doa..

Amalkan doa mudah ini. Bkn shj utk kegunaan dijalan raya bila ada org jahat malam boleh pakai dirumah dan dimana shj.

Kredit : Hakim Aziz to viral oh viral



Related Posts

0 comments:

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥

nuffy2

adseng

Innity Mobile

GA New