Jom Cuba Permainan Online Percuma di website Calculators.org. Best!

free online game

Jom Cuba Permainan Online Percuma di website Calculators.org. Best!



Terdapat pelbagai cara untuk membuat anak-anak terhibur. Selain membawa mereka berjalan dan menikmati keseronokan diluar sana, boleh juga luangkan sedikit masa bersama anak-anak untuk melakukan aktiviti yang jarang dilakukan ketika hari persekolahan. Namun sebagai ibu, ada juga masa yang sesuai TB akan mengajak anak-anak bermain dengan permainan game online yang berkaitan dengan belajar. Nak pula ada website yang menyediakan permainan online percuma yang sangat interaktif dan anak-anak boleh bermain sambil belajar.


Game online yang TB maksudkan itu ialah game Matematik yang boleh dimainkan secara percuma di website calculator.org  . Website ini pada mulanya memfokuskan pada permainan matematik tetapi kemudian berkembang menjadi pelbagai permainan lain yang menyeronokkan untuk kanak-kanak & orang yang sukakan game online dari zaman kanak-kanak mereka. Baru-baru ini mereka telah menambah koleksi permainan matematik untuk membantu pelajar belajar matematik dalam talian dengan cara yang menyeronokkan dan interaktif.


Terdapat pelbagai game yang boleh korang pilih. Bermain bersama anak-anak pastinya menjadi lebih seronok disamping kita dapat kurangkan masa menonton tv dan bermain sepuas-puasnya dengan anak-anak. Itulah masa berharga yang kita perlu adakan untuk anak-anak kita yang sedang membesar. Jikalau berminat nak bermain dengan game online percuma, boleh la singgah di website  ni.. 


Keistimewaan website ini ialah permainannya lancar tanpa terganggu dengan iklan yang merupakan sesuatu yang sangat TB dan anak-anak tidak sukai. Kebanyakan website atau aplikasi kalau kita perhatikan, terlalu banyak iklan dan memakan masa yang lama, hingga kita terlupa apa perkara yang perlu dilakukan sebelum permainan disambung semula.  Hal ini sangat menjengkelkan. 


dan berlainan pula dengan website game online yang lain, website calculators.org sangat mudah digunakan terus tanpa perlu login dan tidak perlu sebarang pemasangan aplikasi.

TB dan anak-anak sangat happy bermain game yang ada didalam website ini dan sangat terhibur dengan image dan warna pada permainan yang ada dan teruja mendengar sound yang begitu menarik perhatian anak-anak untuk bermain.. Boleh dikatakan  banyak game  yang TB dan anak-anak suka, terumatanya game yang berkaitan matematik dan kira-kira. 

Jadi TB kongsikan dahulu game apa yang ada di website ini sebelum TB kongsi tentang game matematik dan game board game pilihan kami. Jom tengok dibawah ini senarai game yang ada mengikut kategori .


Permainan Pendidikan


Permainan Matematik - pengendali matematik teras seperti penambahan, penolakan, pembahagian dan pendaraban bersama beberapa permainan logik berasaskan matematik

Permainan Perkataan - teka silang kata, carian perkataan, susun semula huruf, dsb.

Permainan untuk Kanak-kanak Prasekolah - permainan asas untuk kanak-kanak kecil

Permainan Kuiz - pelajari sains dan topik lain dengan kuiz dalam talian percuma ini

Permainan Teka-teki - selesaikan teka-teki menggunakan imej prabuatan atau muat naik imej anda sendiri dan jadikan teka-teki.

Permainan Logik - permainan yang melibatkan logik untuk menyelesaikan masalah. Termasuk permainan logik matematik dan jenis permainan logik lain.

Permainan Memori - tekan butang dalam susunan yang betul & ingat kad tersembunyi.

Permainan Kesihatan - tentukan apa itu makanan, cegah penyebaran virus, tingkatkan kesihatan alam sekitar melalui kitar semula

Permainan Fizik - permainan platform berasaskan fizik dan sains

Permainan Muzik - Main instrumen seperti dram atau piano. Pemain juga boleh meningkatkan telinga muzik mereka dengan memainkan permainan padanan nada.


Permainan Tambahan


Pada asalnya website ini menumpukan pada permainan pendidikan, namun kemudian mereka mengembangkan lagi dengan memasukkan sekali kategori permainan popular yang lain. 

Permainan Percutian - permainan yang menyeronokkan untuk cuti

Permainan Kanak-kanak Klasik - Rubik's Cube, Simon Says, tic-tac-toe, dsb.

Permainan Papan - dam, catur, Ular dan Tangga, dsb

Permainan Seni - permainan yang menyeronokkan untuk membuat watak atau lukisan

Permainan Arked - versi dalam talian permainan arked klasik

Permainan Sukan - permainan yang berkaitan dengan sukan popular

Peta Laman Permainan Percuma - satu halaman yang menyenaraikan semua koleksi permainan kami

Permainan Kad - Uno, permainan kad memori & bersendirian


Kepada sesiapa yang nak cuba bermain sendiri game-game yang ada ini boleh la terus ke website ini. terdapat pelbagai game yang sangat menarik untuk dimainkan dan paling best sebab ada game yang kita pernah suka pada zaman kanak-kanak dahulu. 


Harraz pun suka dengan bermacam game di website ini. Sampaikan dia tak sabar nak habiskan game untuk try game seterusnya.. Kalau korang nak try jugak boleh la pergi ke link dibawah ni.. percuma je tau.. takperlu bayar apa-apa.  




free online arcade game



Game matematik seperti kira-kira yang mudah adalah pilihan yang sesuai untuk Harraz. Mujur Harraz sukakan game ni, sebab ada ilustrasi gambar yang cantik serta muzik yang fun sangat untuk kanak-kanak seusia harraz. Seperti biasa TB pun turut enjoy bermain game ini bersama anak-anak.


Dibawah ini TB kongsikan beberapa game kegemaran kami iaitu:




game online percuma



game online free

free game online


Game Math Speed ini sangat menarik dimana kita dapat menguji tahap kelajuan kita dalam menjawap soalan-soalan Matematik. Disamping gambar yang menarik dan sangat cantik untuk kanak-kanak bermain, ia didatangkan dengan sound yang sangat fun dan membutakan kita rasa teruja untuk terus bermain dengan game ini. Didalam game ini kita boleh lihat dibahagian atas sebelah kanan skrin ada 3 imej musang yang bererti pemain mempunyai 3 nyawa. Sekiranya pemain menjawap atau meneka jawapan yang salah, atau tidak menjawap soalan, mereka akan kehilangan nyawa. Permainan sangat bagus dalam membantu pelajar mempelajari penambahan, penolakan, pendaraban dan pembahagian.


free game online

free game online


Matematik untuk Kanak-kanak ini sangat cantik video nya. bewarna-warni dan sangat terang warnanya. membuatkan kanak-kanak tertarik pada pandang pertama. Namun permainan ini memerlukan kepantasan untuk menjawap soalan dimana pemain diberi masa selama 3 saat sahaja untuk memilih jawapan yang betul menjadikan permainan ini agak sukar berbanding kebanyakan permainan lain dalam koleksi game matematik. Namun bagi orang dewasa ia amat bagus untuk mengaktifkan sel-sel Otak kita juga.. haha

Jika anda sedang mencari aktiviti yang menyeronokkan untuk mengiringi kerja rumah matematik yang telah dihantar ke rumah, TB sangat mengesyorkan ini! Ia seolah-olah merangkumi pelbagai topik dan tahap gred.

dan.. bukan ini sahaja game matematik yang korang boleh main tau. Masih ada banyak lagi.. so.. boleh lah cari dekat link diatas yang TB share ni ye.. 


board game


Board Games 

Oh ya.. Sebenarnya TB nak share game tentang kategori board games ni. Sememangnya TB minat sangat board game ni tau.. Bukan semasa kecil sahaja, malah ketika dewasa sekarang pun TB masih menyukai board games ni. Bila ada masa terluang dan TB rasa ingin tenangkan fikiran sebentar, TB akan bermain game-game seperti ini di PC. Tapi sekarang paling seronok sebab dah jumpa website yang menghimpunkan banyak board game dalam satu tempat. Wah.. Sangat teruja nak bermain dengan kesemua game ini.. 

Jadi, mari TB kongsikan antara board games yang TB sangat teruja bermain dan ada juga yang TB teruja nak mencuba kerana terdapat game yang TB tidak pernah main sebelum ini walaupun game itu telah wujud sangat lama sebenarnya. jom tengok dan cuba game-game yang TB senaraikan dibawah :


(klik link ini kalau nak pergi ke website board games ni)

  1. https://www.calculators.org/games/uno/
  2. https://www.calculators.org/games/rummy/
  3. https://www.calculators.org/games/3d-rubiks-cube/
  4. https://www.calculators.org/games/uno-with-friends/
  5. https://www.calculators.org/games/guess-who/
  6. https://www.calculators.org/games/connect-4/
  7. https://www.calculators.org/games/ludo/
  8. https://www.calculators.org/games/checkers/
  9. https://www.calculators.org/games/ultimate-tic-tac-toe/
  10. https://www.calculators.org/games/chutes-and-ladders/
  11. https://www.calculators.org/games/etch-a-sketch/
  12. https://www.calculators.org/games/master-chess/
  13. https://www.calculators.org/games/whack-em-all/
  14. https://www.calculators.org/games/dominoes/
  15. https://www.calculators.org/games/goose/
  16. https://www.calculators.org/games/reversi/
  17. https://www.calculators.org/games/simon-says/
  18. https://www.calculators.org/games/grocery-cashier/

Yang ini antara board game yang TB dan anak-anak suka bermain bersama. Ia mengandungi list beberapa permainan papan/board games kegemaran TB dari zaman kanak-kanak malah hingga kini masih tetap menyukai game-game sebegitu. game yang simple dan seronok sangat kalau bermain dengan keluarga, adik-adik, rakan mahupun anak-anak. Ia sangat-sangat mengimbau kenangan indah dari zaman kanak-kanak malah mak dengan abah pun masih ingat game tersebut.


free online game


TB dah bermain dengan anak-anak, dan mereka nampaknya suka bermain dengan rasa gembira apabila mendengar sound dan papan ladder yang sangat berwarna-warni ini. Permainan ini juga mewujudkan persaingan yang sihat antara kami. Permainan ini memerlukan pemain melemparkan dadu dan melihat berapa nobor yang tertera dan perlu melangkah ke hadapan mengikut kiraan noimbor yang diperolehi. sekiranya berhenti ditapak kepala ular mahu pun papan gelongsor, pemain perlu turun semula ke bawah. Apap-apa pun semua gembira apabila permainan tamat dan mujur tiada siapa yang menangis apabila tidak bernasib baik digigit ular dan terpaksa turun ke barisan awal dibawah. 


goose game


Permainan Angsa ini paling seronok ketika bermain dengan anak-anak kerana musik dan sound itik itu sangat comel dan buat anak-anak bersa teruja bermain hingga ke penghujung. Cara bermain juga mudah, pemain melemparkan dadu dan bergerak mengikut nombor yang diperolehi, dan bergerak hingga sampai ke penghujung papan sebelum pemain lain. Permainan ini membolehkan anda bermain menentang sehingga 5 pesaing, yang boleh menjadi manusia atau komputer.


free game online

free game online

free game online



Game ini juga sangat menarik dicuba.. dengan kesan bunyi bom yang memuaskan hati bila didengar dan gambaran yang jelas ketika bermain membuatkan TB bermain lebih dari sekali. Permainan ini menguji kita untuk m,eneka dimana kedudukan kapal selam musuh. dan sekiranya kita berjaya mengebom semua kapal selam musuh sebelum musuh menyerang semua kapal selam kita, kita adalah pemenang. 

Dimainkan hanya seorang pemain. Pemain boleh menghantar jet pejuang untuk mengebom beberapa sel sekaligus atau menggunakan sonar untuk mengenal pasti lokasi kapal yang bersaing. cubalah.. yang ini pasti anda suka!

Permainan Board games ini sesuai untuk remaja dan kita  yang dewasa sahaja sebab anak-anak bawah umur belum pandai lagi bermain game-game sebegini.. Jadi TB akan bagi anak-anak bermain dengan game yang sesuai dengan mereka.

Secara keseluruhan TB dapati bahawa calculators.org mempunyai semua game yang seuai untuk semua peringkat umur. Ia sesuai dimainkan bersendirian, mahupun bersama keluarga. Permainan yang pelbagai di website ini juga boleh dimainkan di komputer riba, di telefon mudah alih dan juga di tab yang mempunyai sambungan wifi. Dengan adanya website ini, TB tak susah nak cari ditempat lain permainan yang serba okay. Tidak perlu daftar apa-apa, tidakl perlu bayaran apa-apa, tiada iklan yang menganggu konstrasi keteika bermain game dan paling best sangat banyak pilihan game yang sentiasa akan ditambah setiap masa .


Oh ya.. bagi anak-anak yang sukakan game yang berkaitan muzik.. ada satu kategori yang sesuai untuk beri anak anda main. boleh tengok link dibawah ini.  ( just select dan klik butang kanan dan klik go to .... )  

Permainan dalam pelbagai kategori seperti muzik

https://www.calculators.org/games/virtu-drum-pads/

https://www.calculators.org/games/drum-beats/

Sampai disini sahaja. TB dengan anak-anak mahu sambung bermain game online sekarang .. 


0 Ulasan

Catat Ulasan

Post a Comment (0)

Terbaru Lebih lama