Memaparkan catatan dengan label KESIHATAN. Papar semua catatan
Memaparkan catatan dengan label KESIHATAN. Papar semua catatan

02 Januari 2015

Doa & Amalan Untuk Terangkan Penglihatan






Then, lepas dah habis baca doa2 dan selawat tu, korang ambil kedua ibu jari korang tadi, urutkan ke sekitar mata bermula dari hujung mata (dari dalam) tolak ke luar.. buat sebanyak 3 kali..

Lakukan setiap kali sesudah solat fardhu/wajib .. Opsss.. jangan tak percaya ye, ada yang mengaku melakukannya selama 6 bulan.. dari bercermin mata, kini dah tak perlu bermata empat lagi.. Subhanallah.. kuasa Allah semua ni.. tengok je cara2 diatas ni.. nanti try yea.. 

heemm.. kalau tak reti gak.. meh Klik SINI untuk tengok VIDEO / mengetahui Cara / Amalan yang sangat elok dilakukan selepas solat waktu.. Untuk mendapatkan mata yang cerah, mata yang sihat tanpa cermin mata.. Lakukan setiap hari sehingga dapat hasilnya.. InsyaAllah.. Mujarab.. Cubalah.. 

26 April 2014

DIET DENGAN SUSU ALMOND

Susu Almond
DIET/TURUNKAN BERAT BADAN DENGAN SUSU ALMOND
Hu3.. sejak dok kedai ni, teman rasa berat badan dah makin naik jea.. i is gemukkk.. selalu kalau kat umah teman makan roti aje beb.. tapi bila dah berkoje ni, tenagah hari dah tentu nasik yang dirembat.. hik3.. banyak lak tu.. pergh.. tahan sampai malam.. bahaya ni.. kena jaga badan.. nanti dah naik susah nak turun.. haa.. mula lea teman godek2 tips2 untuk kurus ni.. hi3..

Haa.. terbaca le satu info ni, hooo.. rupanya Susu Almond pun lleh turunkan berat badan yea? waaaaa.. haa.. jom kita baca sama2 jommm..

Susu 
almond yang sebenarnya agak popular tapi mungkin belum lagi di negara kita. Ia terkenal dengan khasiatnya yang pelbagai dan paling sesuai buat si cantik yang ingin berdiet. Tidak perlu membelinya kerana anda mampu membuatnya sendiri di rumah.

Susu almond yang sebenarnya sangat mudah untuk dibuat. Anda boleh jadikannya sebagai amalan mimuman diet yang terbaik. Hanya kisarkan kacang almond dan dicampurkan dengan sedikit air panas. Kemudian toskan susu tersebut daripada hampasnya dan sedia diminum. Mudah bukan?

Dengan mengamalkan susu almond ini, anda dapat banyak kelebihan terutama dari segi kesihatan badan. Antaranya:

Kalsium
Susu almond memiliki kandungan kalsium dua kali ganda lebih tinggi dan kalori 20% lebih daripada susu segar biasa. Kandungan vitamin D juga di dalam susu ini dikatakan elok untuk kesihatan tulang anda.

Penambah rasa masakan
Mungkin ramai yang tidak tahu bahawa susu almond juga boleh digunakan sebagai penambah perasa pada masakan. Malah ada yang mengatakan rasanya lebih sedap berbanding susu yang lain.

Asid Lemak omega 3
Peranan Asid Lemak Omega-3 dalam penyakit kardiovaskular telah terbukti. Kandungan asid lemak omega 3 yang terkandung di dalam susu ini sangat baik untuk kesihatan jantung kerana ia berupaya menurunkan kadar kolestrol dalam badan. Selain mengandungi mangan, ia juga kaya dengan vitamin E, seleniummagnesium,potassium, zat besi, dan serat. Bukan sahaja boleh kurus, malah mampu menjadikan anda lebih sihat.

Awet muda
Kandungan flavonoid dan antioksidan yang berasal dari vitamin E mampu menurunkan risiko terkena penyakit kanser serta melambatkan proses penuaan. Wow! Siapa sangka susu Almond juga mampu membuatkan anda kelihatan lebih muda sentiasa.

Tenaga
Bagi anda yang mudah merasa letih, kami sarankan anda meminum segelas susu almond. Anda pasti akan merasa lebih segar dan kekal aktif dalam melakukan tugas harian. Khasiat kacang almond sememangnya tiada tandingannya.

 Okay, jangan tunggu lagi. Jom buat susu almond sekarang. 

05 Oktober 2013

RAHIM HANYA SATU, TIADA GANTI #2

klik LINK atas ni untuk baca entri lepas

Teman share dari Wall sahabat Facebook teman.. silalah baca yea.. 
untuk tambah ilmu mana yang kita tak tahu.. 

Assalamualaikum... malam tadi... saye pegi urut... ala..dengan makcik thai kesayangan saye tuh...
sambil gi uerut,sambil nak ucap babai sebab nak pindah...nanti mesti rindu sangat kat die... 
die urut best..malam tadi,da habis urut,die pesan..  pesanan paling best di dunie ye...

- jangan keje teruk2
 - jangan angkat berat
- JANGAN TOLAK BARANG GUNE KAKI 
TERUTAMA GUNA IBU JARI KAKI..!!

saye pun tanye..kenape cik?

>sebab ibu jari kaki terus berhubungan dengan rahim...
ade orang tak angkat berat,tapi tolak2 barang berat gune kaki..
tak bole tu!

ooo....patotla,saye memang perna buat...
baru ni pun mmg angkat berat,maklum cik,kemas2 barang..

>acik da banyak urutkan orang yang peranakan jatuh,ade yg lagi teruk,
sampai da terkeluar dari 'tattittut'...

hah? nauzubillah cik..taknak la saye!!

ade sorang ni,anak 3,degil betul,acik da betulkn,die wat jugak keje berat.. betulkan lagi,maen sukan pulak,terus terkeluar... yaAllah,acik nasihatkn die,adik,jage la diri kamu,mude lagi,sayangla tubuh sendiri..! tak lame lepas tu,suaminye mule cari pempuan lain, pempuan tu datang lagi,nangis2,acik cube tolong.. tengok2...datang lagi,mengandung pulaaaakk,BETUL REZEKI TU DARI ALLAH,TAPI..KAMU TU BERMASALAH RAHIM..SUAMI PUN KENE LA DIFAHAMKAN,MAEN LANYAK JE...IKUT NAFSU,KESIHATAN MACAMMANE? acik tak faham betul budak2 zaman sekarang,degil! tak sayang tubuh sendiri.. nanti kalo betul2 rahim tu terus terkeluar,tak bole masuk balik da,gune 'cincin' pun tak bole da..doktor pun tak bole tolong,potong je la....

saye telan air liur GULP....

*kawan2,sile jage bahagian kewanitaan anda ye.. sayangi tubuh sendiri..
SUAMI PULA,sile amek berat kesihatan dalaman isteri anda, anda jugak nak gune lame..
ops,macam kasar pulak,saya emosi dengan cite acik tu...saye tak habis pk.. hmm...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠· 
Tanda-tanda rahim jatuh /Peranakan jatuh:
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·
- Terasa sesuatu terkeluar di bahagian faraj
- Ketulan pada faraj
- Sakit pelvis / ari-ari (dragging pelvic pain)
- Sakit belakang
- Sakit semasa hubungan seks
- Pendarahan faraj selepas menopaus
- Inkontinens kencing atau kencing tidak terkawal
- Sukar buang air kecil / besar

RAWATAN :
- sila la jumpa doktor dgn segera
- jumpa bidan kampung untuk mengurut/menaikkan bahagian rahim.
- selepas urutan menaikkan rahim , amalkan JPD / JJC utk kuatkan rahim
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠· 
Mencegah rahim dr jatuh
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·
* Elakkan berdiri terlalu lama. Ambil masa untuk duduk seketika dan melunjurkan kaki ke atas bangku.
Ini selalu berlaku pada jururawat, guru, doktor dan juga mereka yang selalu ke kawasan kerja seperti jurutera

* Melakukan senaman pelvik adalah amat penting walaupun di zaman bujang lagi. Ia menguatkan otot-otot dalaman, membantu mempercepatkan proses pemulihan pascasurgeri, mendapatkan semula rasa mengawal kencing dan mengurangkan sakit belakang

* Amalkan pemakanan yang betul bagi mengelakkan sembelit kronik. Banyakkan makan sayur-sayuran, buah- buahan dan bijirin/bran. Elakkan dari meneran di bilik air lebih 15 minit. Puas atau tidak, 
sila keluar dari bilik air

* Memakai girdle/sut pelangsingan badan yang sesuai boleh membantu tetapi bukan 
korset yang amat ketat

* Jangan merokok dan jauhkan diri daripada perokok bagi menghindari batuk yang kronik

* Elakkan mengandung yang kerap dan rapat. Cubalah kaedah-kaedah 
perancang keluarga yang mempunyai peratus kejayaan tinggi
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠· 
soalan : sis mcmana saya nak tau rahim ni terkeluar
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·
saya : dik nak tau senang je..cube adik cangkung, masukkan 1 jari dalam vagina..kalau ada mcm besar guli kat tengah laluan tu tu makna peranakkan kita turun...atau lebih di kenali sebagai tombong..lagi dalam tombong tu lagi sihat rahim kita..jgn sampai tekeluar dik...kalau dh tekeluar boleh kene potong sbb nak masukkan balik dh susah...jgn main2 ye dik..rahim kita lah...kita nak keje jaga..bukan suami atau org lain..kita je tau mcmana..ais jgn minum selalu..sekali sekala boleh lah..lg bagus jgn amalkan..jgn angkat berat2...pesanan ikhlas dari saya...kalau dh tekerluar nak jaga susah..hari2 kene cek kat mana tombong tu..lebih baik mencegah dari merawat kan...fikir2 kan selamat mencuba.

03 Oktober 2013

KUNYIT RAWAT PSORIASIS

KUNYIT RAWAT PSORIASIS

Related Entri : APA ITU PSIORISIS?

Lagi citer pasal penyakit kulit Psiorisis  teman nak share dengan blogger yang ada anaknya hadapi Psiorisis  tapi teman tak ingat sape Blogger tu.. kalau lea teman ada terjumpa balik, nak jea teman backlink kan ke dia.. supaya leh sama2 kongsi info ni.. apa2 pun harap blogger tersebut jumpalah entri teman ni, sebab teman tahu blogger tersebut pasti akan terus mencari penawar untuk penyakit anaknya.. moga Allah bantu beliau..


Teman tahu ramai juga yang sedang mencari penawarnya. Hanya mereka yang mengalaminya penyakit ini sahaja yang tahu betapa sukarnya menghadapi hari-hari dalam hidup mereka. 

Kalau korang ada petua atau kaedah alternatif lain, boleh kongsikan kat sini, komen je bawah ni.. Teman lak pagi tadi terjumpa lak artikel ni, sebelum lupa teman pun gigih buat entri dan publish untuk tatapan mereka yang berkaitan.. korang yang tak berkaitan dengan sakit ni pun leh baca.. ilmu kan.. ne tau korang pun ada berhadapan dengan mereka yang menghidap Psiorisis ni.. Jangan takut dekati mereka sebab ia xkan berjangkit kat korang hokeh.. 

Artikel yang teman baca tu ialah merawat Psiorisis menggunakan KUNYIT. Selain itu apa saja masalah berkaitan kulit seperti gatal, panau, kurap, jerawat dan sebagainya, ia juga boleh diatasi dengan menggunakan kunyit. 

Caranya:
1. Dapatkan sepotong kunyit hidup. Tumbuk lumat dan tampalkan di tempat yang bermasalah. 
Pilihlah waktu yang sesuai seperti waktu malam atau hujung minggu. 

2. Lebihkan kunyit dalam masakan dan makanlah sekerap mungkin.

Ketahuilah bahawa di luar sana ramai yang amat memerlukan bantuan kita. 
Bantuan tidak semestinya dengan wang ringgit. Cukuplah sekadar SHARE maklumat ini. 


Kesan Air putih Selepas Tidur

Khasiat air putih bukan sekadar untuk membersihkan tubuh, malahan juga sebagai zat yang sangat diperlukan tubuh. 
Salah satu waktu yang paling baik untuk minum air putih adalah pada waktu pagi setelah bangun dari tidur.  Oleh itu tiap pagi kita perlu 'paksa diri' untuk minum air putih. Ini adalah sebab-sebabnya:
  
Seimbangkan sistem buah pinggang 
Tubuh memiliki air yang cukup dan terhidrasi akan memaksimumkan fungsi tubuh, seimbangkan cairan dan mencegah jangkitan.
  
Kulit lebih berseri 
Minum air putih boleh membantu kita menyingkirkan racun di dalam tubuh seterusnya menjadikan kulit lebih berseri.  Bahkan, ia dapat membantu membersihkan racun dalam darah.
  
Langsingkan tubuh
Cuba minum dua gelas air setiap bangun tidur.  Rajin-rajinlah minum air pada pagi hari dan boleh meningkatkan metabolisme tubuh sebanyak 24 peratus.

Tambah darah
Ketika anda berasa lesu, pening dan anemia, minumlah air dengan jumlah yang mencukupi.  Ia membantu tubuh membentuk sel darah yang baru dan membantu pembentukan sel otot.
  
Membersihkan usus
Minum air ketika perut kosong membantu membersihkan usus dan membuatnya lebih mudah menyerap nutrisi makanan yang masuk kem

17 September 2013

TIPS BERSENAM

TIP BERSENAM
(info untuk diri sendiri)
Jangan lupa melakukan aktiviti pemanas badan sebelum workout
Penat bersenam tetapi masih tidak berjaya mendapat bentuk badan yang diidamkan? Sebenarnya ramai antara kita yang bersenam tetapi tidak dengan cara yang betul. Ia satu kesalahan besar yang akhirnya mendatangkan kerugian pada diri sendiri. Beberapa teknik perlu dan tidak perlu dilakukan dalam senaman mesti dipelajari agar ia tidak menjadi sia-sia.
Asas latihan
Asas latihan perlu dipelajari dan difahami sepenuhnya agar dapat membantu anda mendapatkan hasil lebih efektif tanpa membuang waktu. Anda perlu tahu apa tujuan sebenar untuk anda datang ke gym. Latihan untuk setiap bahagian otot adalah berbeza-beza setiap satunya.

Jika ingin mengecilkan bahagian pinggul, dumbbell bukan jawapannya. Jangan risau jika anda kurang arif mengenai hal ini. Dapatkan pertolongan staf di gym atau personal trainer sebelum anda menggunakan peralatan fitness. Perkara asas ini jika tidak diketahui dengan betul, senaman anda bakal menjadi sia-sia.

Waktu sesuai
Pastinya setiap anda mempunyai waktu favourite untuk melakukan latihan. Soal waktu ini benar-benar memainkan peranan besar dalam meningkatkan latihan anda. bayangkan jika anda tidak mempunyai waktu latihan yang konsisten, latihan anda akan menjadi kurang produktif dan anda juga akan kurang berdisiplin dalam melakukan latihan. Jadi, tentukan waktu latihan yang tepat untuk lakukan latihan anda. Pilih masa yang tetap untuk latihan agar jadual harian anda juga tidak terganggu.

Elak bersenam dengan perut kosong
Mungkin ramai menyangka melakukan latihan ketika perut kosong, pasti hasil yang diinginkan akan menjadi lebih cepat. Ini adalah salah! Makanlah sebelum dan sesudah melakukan latihan. Hal ini kerana badan anda memerlukan bahan bakar untuk mendapatkan hasil maksimum daripada latihan tersebut.
Nutrisi juga amat diperlukan untuk memperkuatkan otot dan memperbaiki jaringan yang rosak. Selain itu, anda juga perlu mendapatkan kandungan air yang cukup setiap hari agar tubuh anda tidak terhidrat semasa melakukan latihan.

Lakukan lebih dari satu jenis latihan
Lebih banyak jenis latihan yang dilakukan, lebih baik. Kombinasi beberapa jenis latihan mampu mendapatkan pembakaran lemak yang maksimum. Anda juga pasti tidak akan merasa bosan ketika melakukan latihan. Sebagai contoh, anda boleh memulakan latihan ringan seperti menangkat dumbbell terlebih dahulu sebelum beralih kepada latihan lebih berat seperti berlari di treadmill.

Elak overtraining
Melakukan latihan selama tujuh hari seminggu dengan pelbagai latihan berat tanpa berehat hanya akan memudaratkan anda. Berikan masa untuk tubuh pulih sepenuhnya sebelum melakukan latihan lain. Berehatla sehari atau dua untuk memastikan tubuh anda benar-benar sihat. 

Sumber : Web Rapi

26 Julai 2013

UBAT UNTUK CANCER

Photo: ::JANGAN ABAIKAN, TOLONG BACA::

Anda dapat menyelamatkan nyawa seseorang dengan share ini.

Dr. Stephen memperlakukan pesakit Cancer dgn cara yg "un-ortodoks" & banyak pesakit Sembuh!
Ia percaya pada penyembuhan alami dlm tubuh terhadap penyakit.
Ubat utk Cancer sudah ditemui !
Anda percaya?
Saya berdukacita bagi pesakit cancer yg meninggal di bawah rawatan konvensional.
Pesakit cancer tidak seharusnya mati !
Menurut DR. Shu, 3 generasi Sinshe di Taiwan:
Makan buah segar dan caranya!
Ini sangat informatif!
Umumnya makan buah berarti membeli buah, cuci, memotongnya & masukkan ke dalam mulut kita...
Tapi tidak semudah yg kita pikirkan! Pengetahuan penting bagaimana & bila harus makan buah.

Cara yang tepat makan buah;

* JANGAN MAKAN BUAH-BUAHAN SELEPAS ANDA MAKAN..!!
* BUAH HARUS DIMAKAN PADA SAAT PERUT KOSONG.

BUAH ADALAH MAKANAN PALING PENTING!

BAHAYA! Buah bercampur dengan makanan lain akan membusuk & menghasilkan gas sehingga lambung akan kembung!

Menurut penelitian Dr Herbert Shelton;
Jika Anda telah menguasai cara yang benar makan buah2an,
Anda memiliki;

badan yang sihat,
Penuh tenaga,
Tubuh dan fikiran jadi tenang & berat badan normal.

Makan buah yang segar dan bersih (Bukan buah/Jus dalam bungkusan/botol Plastik) lebih baik dari pada minum jus.

Tapi jika terpaksa minum jus, maka minumlah seteguk demi seteguk secara perlahan, karana Anda harus membiarkannya bercampur degan air liur Anda sebelum menelannya.

MINUM AIR SEJUK <AIS BATU>SELEPAS MAKAN ADALAH= KANSER!!

Air sejuk akan membuat makanan yang berminyak menjadi (BEKU)
maka akan jadi lemak bertoksin(RACUN) 

(Cara Terbaik adalah)

Minum air <PANAS ATAU SUAM> selepas makan
Makan buah segar saat perut kosong.

BANTU SHARE PADA KAWAN~KAWAN TQ.

:JANGAN ABAIKAN, TOLONG BACA::

Anda dapat menyelamatkan nyawa seseorang dengan share ini.

hari ni teman terdetik nak share entri ni untuk diri sendiri dan rakan2 blogger semua.. moga jadi panduan buat semua... meh kita baca , komen pendapat dan sila share.. thanx semua..

Dr. Stephen memperlakukan pesakit Cancer dgn cara yg "un-ortodoks" & banyak pesakit Sembuh! Ia percaya pada penyembuhan alami dlm tubuh terhadap penyakit. Ubat utk Cancer sudah ditemui ! Anda percaya? Saya berdukacita bagi pesakit cancer yg meninggal di bawah rawatan konvensional. Pesakit cancer tidak seharusnya mati !

Menurut DR. Shu, 3 generasi Sinshe di Taiwan:
Makan buah segar dan caranya! Ini sangat informatif!
Umumnya makan buah bererti membeli buah, cuci, memotongnya & masukkan ke dalam mulut kita... Tapi tidak semudah yg kita pikirkan! Pengetahuan penting bagaimana bila harus makan buah. Cara yang tepat makan buah;

* JANGAN MAKAN BUAH-BUAHAN SELEPAS ANDA MAKAN..!!

* Buah Harus Dimakan Pada Saat Perut Kosong..So, korang makan buah dulu baru makan nasi or apa2 yg lain hokehh.. perasan x? Nabi kita pun makan buah dulu sebelum makan makanan lain betul x? abes tu awat x ikut?? he2..


BUAH ADALAH MAKANAN PALING PENTING!

BAHAYA! Buah bercampur dengan makanan lain akan membusuk& menghasilkan gas sehingga lambung akan kembung!Menurut penelitian Dr Herbert Shelton;
Jika Anda telah menguasai cara yang benar makan buah2an,Anda akan memiliki; badan yang sihat,Penuh tenaga,Tubuh dan fikiran jadi tenang & berat badan normal.

Makan buah yang segar dan bersih (Bukan buah/Jus dalam bungkusan/botol Plastik) lebih baik dari pada minum jus. huk2.. teman selalu jea minum air jus dalam kotak tu.. Tapi jika terpaksa minum jus, maka minumlah seteguk demi seteguk secara perlahan, kerana Anda harus membiarkannya bercampur dengan air liur Anda sebelum menelannya. jangan macam teman, satu botol one shoot abes..
aiyooo.. buruk perangaii.. 
aishh..kegemaran teman.. kata org kulit cantik kalau rajin minum ni.. tapi x cantik2 jugak.. 
pui.. hik3.. aishh.. bersyukur okehh..!
MINUM AIR SEJUK SELEPAS MAKAN ADALAH= KANSER!!

dengo tu kome.. KANSER! KANSER! KANSER.. hokeh!maka akan jadi lemak bertoksin (RACUN)

(Cara Terbaik adalah)# Minum air selepas makan..(tunggu lama sikit)Makan buah segar saat perut kosong.ingat yea kawan2.. badan nak pakai lama tauuuu.. ha3.. baik punya ayat kann..

BANTU SHARE PADA KAWAN~KAWAN TQ..