Nuff

06 Jun 2016

Resepi Ketam Masak Black Pepper Sedap dan Mudah!

Resepi Ketam Masak Black Pepper Sedap dan Mudah!

Hai.. hari ni nak share resepi lagi.. iaitu Resepi Ketam Masak Black Pepper Sedap dan Mudah! .. dah lama dah gambar ni .. tapi lupa buat entri resepinya.. Ni baru nak buat.. tu pun sebab ternampak ada entri draft yang terbengkalai.. hehehehe..

Teman kalau ada ketam, memang menu utama masak Ketam Masak Lemak Cili Api , yang ni je feberet hubby.. teman pun suka ketam gaya masak lemak je.. kalau masak style lain.. sup ketam ke.. masak ketam masak sambal ke.. tak minat sangat.. kureng sikit.. heee.. tapi kalau dah terhidang depan mata.. i is makan jeeeee.. kih3.. rezeki jangan ditolak.. betui takkk..

Yang ni teman masak hari tu.. hemm.. Ok dan sedap rasa dia! so, boleh lah dijadikan menu berbuka puasa gak nanti.. hehehehe.. itupun kalau hubby teringin nak ngokak ketam di bulan Ramadhan ni kan.. hehehehe.. jom tengok resepi.. 


Resepi Ketam Masak Black Pepper Sedap dan Mudah! 

Bahan-bahan:
2 ekor ketam (anggaran 850g)
Segenggam kecil lada hitam
3 ulas bawang putih
1 inci halia
3-4 sudu kicap cair
3-4 sudu sos plum 
(teman tak letak pun, sebab takde)
4-5 sudu sos tiram
Sedikit garam
secubit dua gula
2 pokok daun kucai
Minyak


Cara-cara:
Rebuskan ketam dengan air yang minimum. Ketepikan 
Tumbuk lada hitam, bawang putih dan halia hingga hancur. 
Tumiskan hingga agak garing. Masukkan air rebusan ketam. 
Masukkan sos dan masak hingga pekat. 
Seimbangkan rasanya. 
Masukkan ketam dan daun kucai. Kacau sebentar dan tutup api.


A photo posted by πŸ‡ΉπŸ‡ͺπŸ‡³πŸ‡¬πŸ‡°πŸ‡ΊπŸ‡§πŸ‡ΊπŸ‡ΉπŸ‡¦πŸ‡³πŸ‡¬ (ღ˘⌣˘αƒ¦) (@tengkubutang) on


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )

Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik 8SHARE dan daftar FREE aje.. 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik GRAVYTRAIN dan daftar FREE aje.. 

Nak tebus barang FREE??? 
Jom join dan tebus hadiah.. Daftar free, kumpul point mudah sangatttt.. 
Join WOOP cepattt!!

klik LIKE sini yea.. tQ --> Tengkubutang Page


KLIK SINI DAPAT DUIT!!

GA New

Innity Mobile

nuffy2

BV2019 - 2