26 Ogos 2014

Buah Mata Kucing Kegemaranku!!

Masa ni teman baru keluar wad 2 hari dah.. dan bercadang nak balik KL esoknya... Tetiba ternampak atas meja dapur ada buah mata kucennnnn!!! Arghh... kegemarankuu.. dalam hati cakap.. Abah niii... tak boleh la dengo anak tu teringin nak makan apa2, bila tau je teman citer buah kegemaran teman si mata kucing tu mahal-mahal kat KL, terus dia pi beli sekilo untuk teman makan.. aduii.. terharunya teman dengan abah ni.. 

Teringat lak kat kakak dulu, teringin makan nasi lemak kampung tak silap teman, tak pun ketupat daun palas rasanya.. Abah dan emak usaha carikan semata-mata nak penuhi permintaan kakak sulung teman, 

Sama jugaklah dengan adik bongsu popuan teman, teringin nak makan sambal tumis jering.. huu.. jenuh jugak mencari kat Pasar Besar Ipoh, baru la jumpa.. maklumlah kalau bukan musim dia, memang susah nak jumpa jering ni kan.. 

Bila teringat balik rasa sayu je teman.. Rasa macam walaupun teman dah bukan tanggungjawab diorang (sebab dah jadi tanggungjawab suami) tapi diorang masih melayan teman macam teman ni anak nakal diorang dulu.. (airmata bertakung saat taip ayat ni.. perghhh! apakehenya nih??!)

yeaa.. teman memang anak paling nakal diorang.. hu3.. maybe juga paling rapat kot.. dan jugakkk.. paling banyak merisaukan diorang.. Opsss.. jangan fikir Negatif yea.. maksud teman paling merisaukan diorang ialah bila teman asyik bekerja tanpa nak fikir pasal kahwin selepas kecewa bercinta berkali2 dulu.. diorang ingat teman taknak kawen.. dan konon masih teringat cinta lama.. 

Walhal.. teman still mencuba mengenali hati budi orang untuk dijadikan teman hidup, teman bukakan juga pintu hati untuk terima orang yang sudi berkawan dengan teman, walaupun penghujungnya tak berakhir dengan apa yang dihajatkan, tapi teman redha.. sebab.. teman yakin.. Allah dah sediakan jodoh untuk teman.. 

Teman yakin Allah takkan biar teman hidup berseorangan.. Teman pegang kata-kata setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya.. pengalaman mengenali mereka2 yang lain hanya untuk Menguji kita, Allah nak uji kita samada boleh terima atau tak dugaan dalam mencari pasangan untuk ke Syurga..

Aishh.. udah melalut pulok yea.. tadi kunun nak citer pasal hepi sebab dapat makan buah mata kucen yang beno nya .. tangan tak bedung memang le rupa tu, bukan bole sentuh keyboard.. kalau dah menaip tak berhentii.. aiyooo.. tengok.. takmau berhenti nih.. STOPPPP!!!

16 September 2013

TERTUNAILAH HASRATKU.. NAK MAKAN DURIAN..

Cakkk.. sape kat sini suka makan doyan a.k.a Duriannnn?? ha2.. pasti ramai kannn.. ada yang tak makan tu rugi la kannn.. hik3..  sedap kannn.. hemm.. teman teringatkan anak2 officemate teman dulu, semuanya tak suka doyan.. xleh bau punn.. sampaikan siap warning kat mama dia (warning ala2 manja tau.. bukan tengking ke apa..) depa warning kata "kalau mama nak makan Doyan, jangan makan dalam umah, makan kat luar tauu..jauh2 sikit.." maka makanlah mama n papa nya doyan kat luar umah.. alahai.. kesian tapi teman tumpang gelak bila mamanya citer kat teman.. hik3.. suka jea tengok dia gurau2 n saling bulik membulik dgn anak2 dia.. hi3.. macam kawan2 jea deme ni tau. tu sebab dia rapat dengan anak2 dia.. 

teman n mama diorg tu pun memang rapat masa koje dulu.. sampaikan masa nak berhenti koje kami nanges giler2.. arghh.. sedihnyaaa..byk suka duka disana.. kami gaduh pun pernah.. x bertegur sapa masa tu.. aduh.. time tu paling sebak sangat2.. mujur lama2 kami berbaik jugak.. klu x kerana nak kawen.. teman xkan tinggalkan ofis kesayangan teman tu.. tapi atas sebab benda baik iaitu kawen...teman pun mengucapkan Selamat Tinggal buat mereka disana.. masa tu gaji dah Up ribu lak tu..  hu2..dapat merasa sekejap jerk..

opsss.. berbalik kepada citer doyan tadi.. jgn fikir diorang ngengada lak tau.. diorang bukan ngengada x mau makan doyan.. tapi sebab dah xleh nak bau langsung, kalau bau terus nak pening n muntah.. memang secara Natural keadaan tu datang bukan dibuat2.. (kata mama dia la kann..) haaaa.. kalau dah x suka doyan, maknanya makanan yg busuk2 seangkatan dgn doyan cthnya Petai n Jering pun diorang x makanlah tau! he2..hanya teman n mama diorang jea yang satu geng.. siap bawak jering muda kupas dalam keta, pastu makan waktu dinner kat hotel.. ahakssss.. xleh lupa kenangan tu.. memang slumber dia ni.. hi3..

Aishh.. dah nak ujung2 baru teman teringat nak citer pasal makan durian.. hi3.. hari selasa hari tu.. 10/9/2013 My hubby belikan teman durian.. dapatlea mkn 3 ulas steng sorang.. mmg x beli byk pun sebab dia xleh mkn durian lebih.. angin katanya.. heeee.. walaupun 3 ulas steng.. teman rasa puas sgt dpt mkn doyan.. start dari tahun lepas lg tingin nk mkn doyan x dpt2... last2 hubby wat surprise belikan doyan.. kami bahagi sama byk.. org kata buat lepas hajat jea.. bukan nk mkn berkoyan2 pun., heeee.. thanx cyg.. sempat jgk dia ngusik.. nah doyan.. mkn lea.. utk org mengidam.. hu3.. Aminnn klu betul2 mengidammm.. heeee.. doa2kanlah yea..