Nuff

11 Mei 2016

BUKU RESEPI SEDAP DAN LAZAT HANYA SEMURAH RM5.50 SAHAJA!!!

Haii.. Nak dekat bulan Ramadhan ni.. Mesti ada yang tengah sibuk kumpul resepi untuk dimasak waktu berbuka nanti kan.. hemmm.. takkan nak membeli di Bazar Ramadhan aje kan.. dah la mahal.. Kita pun tak tahu cara masak tu terjamin bersih ke tidak kan.. So, eloklah dari sekarang list kan apa yang korang nak masak nanti di bulan Ramadhan.. sesekali tu bolehlah makan di luar.. tetapi kalau dah hari-hari.. kopak jugak kan.. 

Teman pun kadang pening taktau nak makan apa .. dengan hubby selalu je blur fikir apa yang sedap untuk dimakan.. bayangkan.. hubby yang Masterchef tu pun boleh blur nak masak / makan apa? huhuhu.. Ok lah.. jom teman share buku resepi murah-murah ni.. kot korang nak memborong.. sekarang tengah murah giler wehh.. jom cuci mata! Kalau nak membeli, sila Klik pada link yang teman dan buat tu yea.. selamat kumpul resepi yea.. !

Note : kat bawah ni.. semua teman tepek kan.. korang ikut la mana berkenan ye.. teman letak yang teman suka sekali walaupun tak berkenaan dengan resepi bulan Ramadhan.. heeee.. untuk anak-anak pun ada, untuk bekal ke pejabat pun ada, untuk bekal anak ke sekolah pun ada.. 

KLIK SINI UNTUK ORDER!! ---> IDEA BEKAL KE PEJABAT

 KLIK SINI UNTUK ORDER!! ---> IDEA BEKAL KE SEKOLAH
 KLIK SINI UNTUK ORDER!! ---> ANEKA BISKUT
 KLIK SINI UNTUK ORDER!! ---> RESEPI ALA GERAI MAKANAN CINA
 KLIK SINI UNTUK ORDER!! ---> 30 RESEPI KEJU
 KLIK SINI UNTUK ORDER!! ---> KUIH MUIH MINUM PETANG
 KLIK SINI UNTUK ORDER!! ---> IDEA HIDANGAN UNTUK PARTI
 KLIK SINI UNTUK ORDER!! ---> SENANGNYA MASAK KUIH KUKUS
 KLIK SINI UNTUK ORDER!! ---> KUIH KUKUS DAN MINUM PETANG
 KLIK SINI UNTUK ORDER!! ---> HIDANGAN SI CILIK
 KLIK SINI UNTUK ORDER!! ---> HIDANGAN KONTEMPORARI
 KLIK SINI UNTUK ORDER!! ---> RESEPI WARISAN KUIH MUIH
 KLIK SINI UNTUK ORDER!! ---> RESEPI WARISAN : IKAN AIR TAWAR
 KLIK SINI UNTUK ORDER!! ---> RESEPI WARISAN : KERABU
 KLIK SINI UNTUK ORDER!! --->  RESEPI WARISAN : SAYUR
 KLIK SINI UNTUK ORDER!! ---> KUIH MUIH MINUM PETANG
 KLIK SINI UNTUK ORDER!! ---> KUIH KUKUS
 KLIK SINI UNTUK ORDER!! ---> RESEPI BUAH NANAS
 KLIK SINI UNTUK ORDER!! ---> HIDANGAN HARI RABU
 KLIK SINI UNTUK ORDER!! ---> SARAPAN DAN MINUM PAGI PETANG
 KLIK SINI UNTUK ORDER!! ---> 23 RESEPI DURIAN
KLIK SINI UNTUK ORDER!! --->  5 DALAM 1
KLIK SINI UNTUK ORDER!! ---> RESEPI UBI DAN KELEDEK


KLIK SINI UNTUK ORDER!! --->  RESIPI ELERGI

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )

Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik 8SHARE dan daftar FREE aje.. 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik GRAVYTRAIN dan daftar FREE aje.. 

Nak tebus barang FREE??? 
Jom join dan tebus hadiah.. Daftar free, kumpul point mudah sangatttt.. 
Join WOOP cepattt!!

klik LIKE sini yea.. tQ --> Tengkubutang Page


KLIK SINI DAPAT DUIT!!

RESEPI DARI BUKU RESEPI YANG PELBAGAI UNTUK PERSEDIAAN DI BULAN RAMADHAN!


Kompilasi Resipi Warisan menggabungkan 230 resipi dari 8 buku Siri Resipi Warisan yang pernah diterbitkan. Turut disertakan bonus 20 resipi dari buku yang belum pernah diterbitkan. Mengandungi pelbagai jenis resipi dari lauk-pauk, nasi, kuih-muih dan sebagainya. Bagi setiap resipi turut disertakan langkah demi langkah serta gambar-gambar bagi memudahkan pembaca memahami setiap resipi. 

23 Resipi dari Siri Resipi Warisan Bubur (tidak pernah diterbitkan)

23 Resipi dari Siri Resipi Warisan Pulut (tidak pernah diterbitkan)

23 Resipi dari Siri Resipi Warisan Ubi dan Keledek

23 Resipi dari Siri Resipi Warisan Sayur

23 Resipi dari Siri Resipi Warisan Kerabu

23 Resipi dari Siri Resipi Warisan Lauk-Pauk

23 Resipi dari Siri Resipi Warisan Kuih-Muih

23 Resipi dari Siri Resipi Warisan Kekacang

23 Resipi dari Siri Resipi Warisan Ikan Air Tawar

23 Resipi dari Siri Resipi Warisan Masakan Berkuah

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Himpunan 44 resipi Koleksi Terbaik Chef Norzailina Nordin yang sesuai untuk majlis hari jadi, minum petang, perayaan ataupun sebagainya.

Gabungan resipi baru dan lama yang sesuai untuk citarasa kanak-kanak sehingga dewasa.

Mengandungi langkah demi langkah beserta gambar bagi memudahkan anda memahami dengan jelas apa yang perlu dibuat.

Turut disertakan petua bagi menghasilkan kek, biskut, dan kek pop. Pastikan anda mencuba resipi-resipi dalam buku ini.

Biskut Manis
- Biskut Bintang Gajus
- Biskut Lemon Bijan
- Biskut Trio Lapis
- Biskut Kelapa Bersalut
- Segi Tiga Pralin

Biskut Savouri
- Biskut Keju Jintan
- Aroma Herba
- Kacang Dal
- Bijan Pedas
- Cornflakes Berempah

Kek Kukus
- Kek Keju Strawberi 
- Kek Pandan Kelapa
- Kek Pelangi
- Kek Kukus Oren
- Kek Coklat Lembap

Kek Bakar
- Kek Keju Marmar
- Red Velvet
- Kek Buah
- Mufin Pisang
- Brownies

Manisan
- Kek Batik
- Durian Crepe
- Mousse Mangga
- Pavlova
- Trifel Raspberi

Tat
- Tat Strawberi Oren
- Tat Coklat
- Tat Keju
- Tat Pandan
- Pai Epal Berkaramel

Kek Pop
- Upin Ipin
- Mawar
- Buah-buahan
- Hati Manik
- Dwirasa

Puding
- Jeli Strawberi
- Puding Kastad
- Puding Nanas
- Jeli Oreo
- Puding Roti

Cupcakes/Kek Cawan
- Anekarama
- Bunga-bungaan
- Bingkisan
- Figurin
- Wajah


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Nikmati keenakkan 22 jenis kek dan 22 jenis biskut hasil tangna istimewa Chef Hanieliza

Brownies
Brownies Marble Keju
Kek buah
Kek Cawan Coklat
Kek buah keju
kek sarang lebah
kek cawan oren
kek velvet merah
kek lobak merah
kek keju coklat oren
tiramisu kek gulung
tiramisu
kek pisang
kek dam
kek marble
kek keju kiwi
kek epal
kek buah keju
kek coklat keju koktel
kek coklat
kek keju coklat
kek mocca kukus
biskut tat prune
biskut tat gulung
tat nanas
tat buah-buahan
biskut sarang semut
biskut chocolate crunch
biskut chocolate cip
biskut mentega
biskut oren
biskut puteri salju
biskut marmar carrie
biskut permata serbuk roti
biskut keju
biskut chocolate rice
biskut cornflake madu chocolate chip
biskut buah-buahan
biskut bebola kristal
biskut bebola kacang hazel
biskut badam salju
biskut badam rangup
biskut badam manis
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



45 resepi sihat dan mudah – Pembuka selera ini sangat unik dan berkhasiat kerana setiap resepi yang dipersembahkan mengandungi kiraan kalori dan kandungan nutrisi yang boleh membantu anda merancang pemakanan yang sihat. Paling penting ia sesuai bagi pesakit 'gaya hidup masa kini'.

Buku ini juga memberi panduan kepada anda bagaimana menyediakan bahan dan masa memasak tidak sampai 30 minit. Berasaskan bahan sedia ada di dapur di adun menjadi resipi yang berkhasiat.

Sekiranya anda mahukan resipi yang berbaloi-baloi bagi kesihatan diri, miliki buku istimewa ini!

Isi kandungan

Acar buah 
acar timun dan nanas 
aneka isi laut bersos bawang putih 
ayam boxing rangup 
cucur kucai dan udang 
frita udang bersama sos cili 
fucuk sumbat goreng 
ikan bilis berulam petai 
jelatah berlauk 
keju goreng bersos koktel 
kenang dan ikan bilis bercili 
kentang lenyek berny 
kepak ayam percik 
kerabu isi ketam & suun 
kerabu isi tembikai ala thai 
kerabu jantung pisang bersambal 
kerabu tauge 
kubis cina gulung berkeju 
kudapan cip kentang & jagung bersama sos bolognise 
kupang keju Au gratin 
mini piza roti arab 
pai kentang shepard 
pakoras 
bergedil daging ala croquette 
peria sumbat isi ikan 
popia pisang bersira 
roti dayang brunei 
roti perancis bertuna 
salad ayam vietnam 
salad buah di dalam sirap teh jasmin 
salad kentang bakar bersama sos tartar melayu 
salad pasta ayam bersitrus 
sandwich roti pita 
sandwich seribu impian 
skewer udang dan ikan berbijan 
tauhu goreng bersos tiram 
telur tortila sosej ayam dan daging 
wantan udang 
roti bakar tuna bermayones 



------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Senangnya Memasak Makanan Barat

Buku resepi senangnya memasak..makanan barat menghidangkan 23 resipi makanan barat yang menjadi pilihan seisi keluarga. Ia disertakan dengan gambar langkah demi langkah yang mudah dan praktkal. Resipi-resipi ini disediakan oleh Chef Hanieliza yang berpengalaman luas dalam bidang masakan. Hidangan yang disajikan bukan sahaja lazat, malah mudah dan cepat disediakan.

1. Coleslaw

2. Garden Salad

3. Kentang Wedges

4. Kentang Oregano

5. Salad Kentang

6. Salad Makaroni dan Ayam

7. Coney Dog

8. Pai Sherperd

9. Pai Crustless

10. Fish & Chip

11. Makaroni Bakar

12. Spageti Bolognese

13. Spageti Bebola Daging

14. Penne Goreng

15. Fettucinni Carbonara

16. Ayam Panggang Sumbat Lemon

17. Ayam Panggang Oregano

18.Ayam Goreng Ala KFC

19. Chicken Chop Lada Hitam

20. Stik Daging Lembu

21. Lamb Chop BAwang Putiih

22. Sosej Kacang Panggang

23. Salmon Panggang dengan Sos Oren

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Pengalaman saya menjadi chef selama hampir 25 tahun, membawa saya menjelajah ke banyak negara di seluruh dunia. Pelbagai ragam dunia masakan yang saya lalui, memberi banyak pengajaran dan membuatkan saya lebih mengenal hubungan antara makanan dalam pembentukan peribadi manusia. Benar, makanan memberi banyak pengaruh dalam pertumbuhan akal dan naluri setiap manusia.

Atas kesedaran betapa penting makanansihat dan baik dalam kehidupan, saya membulat tekad menghasilkan buku berkenaan makanan sunnah ini. Dengan menggabungkan bahan-bahan yang diamalkan oleh Rasulullah s.a.w. ke dalam bentuk resepi makanan moden citarasa Malaysia ini, semoga ia dapat memberikan inspirasi kepada masyarakat bagi mempelbagaikan menu sihat dalam diet seharian.

BAHAGIAN 1
Khasiat Makanan Rasulullah Menurut Al-Quran dan Hadith 9

BAHAGIAN 2
Etika Makan dan Minum

BAHAGIAN 3
Etika di Dapur

BAHAGIAN 4
Petua di Dapur

BAHAGIAN 5
Adab Berziarah dan Menerima Tetamu

BAHAGIAN 6
Tip Kesihatan dan Kecantikan

BAHAGIAN 7
Resipi Istimewa

BAHAGIAN 8
Pencapaian Chef Sabri

BAHAGIAN 9
Corat-Coret Chef Sabri

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Buku resepi senangnya memasak..tauhu dan telur menghidangkan 23 resipi tauhu dan tauhu yang menjadi pilihan seisi keluarga. Ia disertakan dengan gambar langkah demi langkah yang mudah dan praktkal. Resipi-resipi ini disediakan oleh Chef Hanieliza yang berpengalaman luas dalam bidang masakan. Hidangan yang disajikan bukan sahaja lazat, malah mudah dan cepat disediakan.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Buku yang terkandung dalam pakej ini adalah seperti gambar di bawah;

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Ia adalah utusan dari seorang ibu kepada ibu-ibu lain.Di celah-celah resepi yang diketengahkan terselit tanda kebesaran dan keagungan Ilahi untuk kita renungkan natijahnya.Pembentukan akhlak keluarga sebenarnya bermula dari dapur!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Buku Nostalgia Medan Selera ini merupakan edisi buku Medan Selera yang ke-4, yang mengumpulkan resipi-resipi terpilih Allahyarham Haji Ahmad bin Yaakub Al-Johori yang amat popular di kalangan penggemar-penggemar masakan tradisional Johor, Arab, Jawa, Cina, India, Peranakan, Inggeris, dan lain-lain sejak awal tahun 50an lagi, termasuklah daripada istana Johor serta masyarakat setempat di kala buku pertama di dalam tulisan Jawi itu diterbitkan pada tahun 1958.

Di atas permintaan ramai, kini edisi terbaharu terbitan Shakespot Sdn Bhd ini ingin mengembalikan nostalgia resepi-resipi hebat Allahyarham, diolah semula oleh cucunda-cucunda beliau sendiri. InsyaAllah Nostalgia Medan Selera ini akan menjadi panduan masakan berguna buat generasi sekarang dan juga yang akan datang.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



RESEPI DAUN KARI

Himpunan 30 resepi berasaskan Daun Kari hasil tangan Chef Hanieliza. Setiap resepi mudah dipelajari oleh pembaca khususnya buat mereka yang mahukan kelainan dalam hidangan harian untuk keluarga tercinta.

Acar Berempah Ikan Masin
Ayam Goreng Daun Kari
Ayam Goreng Pedas & Berlemak
Ayam Masak Hitam
Ayam Mentega Berempah

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Temui jawapannya dalam Mufin Manja. Sungguh menyelerakan! Selain memaparkan kisah Farahin dan Mufin Manja, di dalam naskhah ini juga terdapat pelbagai resepi mufin yang enak; teka silang kata yang menguji minda; petua memasak; dan tips menjalankan perniagaan dari rumah serta tips menjadi usahawan berjaya. Selamat membaca!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Pada suatu ketika Heather mengunyah sesuatu dengan tertib sambil mengalir air mata. Kemudian beliau mencapai segelas air dan memintanya lagi. Kami bertanya apakah yang menyebabkan begitu dan beliau menunjukkan bahannya.

"Puan makan cili kering rupa-rupanya. Maaf, saya terlupa menerangkan yang sesetengah bahan seperti cili kering, halia dan bawang besar di dalam ayam ini tidak perlu dimakan jika tidak suka. Lada ini semacam bom. Amat bahaya.Halia dan bawang ini memang enak sekali dimakan bersama ayam bergajus.

Allahu Akbar!

Kami mempelajari sesuatu tentang budi bahasa orang Inggeris. Mereka mahu menjaga air muka tuan rumah sehingga langsung tidak mencebik walaupun makanan yang disuap ke mulut tidak kena dengan selera mereka. Hatta kepedasan yang amat sangat mahu ditahannya.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Resepi Sihat: Doa, Flora dan Fauna

01. Resipi / Resepi Sihat Doa Flora dan Fauna
02. Merawat Penyakit Asma
03. Merawat Sakit Tumit
04. Merawat Masalah Kurang Tenaga
05. Merawat Penyakit Batu Karang, Masalah Sakit Ketika Membuang Air, Masalah Perkumuhan
06. Merawat Penyakit Darah Tinggi
07. Merawat Penyakit Kembung Perut
08. Merawat Penyakit Mata
09. Merawat Penyakit Barah
10. Merawat Penyakit Buasir
11. Merawat Penyakit Sembelit
12. Merawat Penyakit Kencing Manis
13. Merawat Sakit Tekak
14. Rawatan Mandi Bunga
15. Rawatan Benteng Diri dari Sihir
16. Rawatan Penyakit Barah
17. Koleksi Kisah Pilihan
18. Ayat Ruqyah

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Rasai keunikan enam jenis herba yang diadun dalam 111 resipi dan semuanya dihimpunkan dalam sebuah buku. Herba-herba yang digunakan senang didapati dan pasti menambahkan kelazatan dalam masakan.

Dimuatkan lebih daripada 150 gambar penyediaan dan tip-tip masakan yang menjamin resipi ini gerenti jadi! Resipi kreatif oleh Chef Hanieliza membantu kita merancang menu harian berdasarkan jumlah hidangan.

ISI KANDUNGAN

Bunga Kantan
Sambal Ayam Bunga Kantan
Urap Kacang Panjang Bunga Kantan

Daun Kesum
Asam Pedas Sotong
Asam Rebus Daging
Asam Rebus Sardin dan Nanas
Ayam Sambal Daun Kesum
Ayam Tumis Lemak Cili Api Daun Kesum
Bening Betik
Botok-Botok Ikan
Daging Goreng Pedas Daun Kesum
Gulai Daging Daun Kesum
Gulai Udang Daun Kesum
Ikan Bakar Bersambal
Ikan Keli Gulai Berempah Daun Kesum
Ikan Kukus Daun Kesum
Ikan Patin Masak Tempoyak Daun Kesum
Ikan Sumbat Sambal Kelapa
Kari Ikan Daun Kesum
Kerabu Ayam Daun Kesum
Kerabu Ikan
Kerabu Mangga Daun Kesum
Kerabu Mihun
Kerabu Perut Daun Kesum
Kerabu Sayur
Kerabu Suun & Sotong
Kerabu Telur Dadar
Kerabu Timun dan Tomato
Kerabu Udang Daun Kesum
Masak Lemak Cili Api Ikan Daun Kesum
Masak Lemak Cili Api Telur dan Daun Kesum
Mi Kari Nyonya
Nasi Goreng Daun Kesum

Daun Kunyit
Ayam Bakar Daun Kunyit
Ayam Gulai Tempoyak Daun Kunyit
Ayam Masak Lemak Pegaga
Ayam Rendang Hijau
Ayam Rendang Hitam
Daging Goreng Daun Kunyit
Gulai Pedas Ayam
Gulai Siput Sedut
Ikan Bakar Berlada
Ikan Cencaru Bakar Daun Kunyit
Ikan Goreng Sambal Tempoyak
Kepah Tumis Lemak Kuning
Kerang Bakar Pedas
Masak Lemak Cili Api Ayam & Cendawan
MasakLemak Cili Api Perut & Nanas
MasakLemak Cili Api Terung Pipit
MasakLemak Cili Api Udang & Tempe
Masak Lemak Putih Durian Mengkal (Muda)
Otak-Otak
Pais Ikan & Tempoyak
Pepes Ayam
Pindang Pucuk Ubi
Rendang Padang
Sambal Hitam Ayam
Sambal Kupang Daun Kunyit
Serunding Ikan Bilis
Singgang Pedas Ikan Daun Kunyit
Sotong Goreng Asam
Sotong Pesemol
Udang Goreng Daun Kunyit

Daun Pudina
Asam Pedas Daging Daun Pudina
Kerabu Mangga Pudina
Masak Lemak Cili Api Telur Pudina

Halia
Acar Berempah Ikan Masin
Acar Berempah Kedondong
Acar Lemak Ayam
Acar Telur Rebus
Ayam Bakar Berempah
Ayam Gansuli
Ayam Goreng Cendawan
Ayam Taucu Pedas
Coselaw Ayam
Daging Masak Arab
Hati Goreng Halia
Ikan Bilis Goreng Halia
Ikan Dori Panggang
Ikan Masak Halia Pedas
Kari Nyonya Ikan Bawal
Kerabu Halia Muda
Kerabu Peria
Kerutup Sotong
Mi Soto Madura
Mihun Sup Perut
Nangka Masak Lemak Kuning
Nasi Kismis Ayam
Nasi Nanas
Nasi Permata Delima
Pajeri Mangga Muda
Risotto Bebola Ayam
Salad Betik dan Udang
Sambal Halia
Tauhu Telur Masak Kicap
Udang Rica-Rica

Serai
Ayam Opor Hijau
Ayam Prun
Ayam Rica-Rica Pedas
Hati Goreng Berlada
Ikan Kukus Ala Thai
Ikan Masin Goreng Serai
Kerabu Mi Segera
Kerang Goreng Pedas
Mi Kari Thai
Nasi Bakar
Nasi Goreng Serai
Nasi Kebuli Ayam
Paprik Sotong
Tumis Lemak Labu Kuning
Umpok Ikan
Urap Nangka dan Kacang
 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Karya ke 43 Chef Norzailina Nordin ini menjanjikan kelainan kerana di dalam buku ini mengandungi himpunan resipi kek, biskut, manisan dan kudapan. Pembaca tidak perlu tercari-cari resipi yang diperlukan di dalam buku-buku yang berlainan. Di samping itu Chef Norzailina juga menggunakan bahan-bahan yang ringkas dan mudah didapati. Penyediaan yang disertakan dengan gambar langkah demi langkah dapat membantu pembaca menyediakan resipi yang diidamkan.

Selamat mencuba!

ISI KANDUNGAN

Resipi Kek
Kek Batik Moka
Kek Lapis Pelangi
Kek Kelapa
Kek Kukus Kurma
Kek Coklat Moist
Kek Marmar Mudah
Kek Cawan Coklat
Kek Oren
Kek Span
Kek Tanpa Telur

Resipi Biskut
Biskut Coklat Badam
Biskut Badam
Biskut Shortbread
Biskut Coklat Urai
Biskut Roda Trio
Biskut Suji Mudah
Biskut Bijan
Biskut Bunga
Biskut Susu
Biskut Seroja

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Chef Fazalina Ismail muncul juara dalam Pertandingan Akhir Chef Selebriti Berita Harian 2011 dengan menampilkan sajian asli ala kontemporari. Penulis jemputan ruangan masakan di Majalah RATU dan Berita Harian ini aktif menyertai pertandingan memasak anjuran Nestle, Maggi, Rempah Mak Dara, Adabi, dan banyak lagi. Sebelum ini, beliau pernah berkhidmat sebagai chef di beberapa buah hotel di Malaysia. Bakat dalam bidang masakan diwarisi daripada keluarga sebelah ibu beliau. Bakat sejak kecil ini akhirnya menarik minat beliau bagi berkongsi resipi melalui Siri Resipi Kontemporari.

Kerabu Pegaga
Sup Ikan haruan
Ikan Bilis Lada Hitam
Singgang Ikan
Peria Katak Masak Asam
Ayam Kampung Masak Selasih
Roti Bakar Kasih Ayah
Sandwic Mama
Bening Ikan Bilis
Brokoli Kukus dengan Ikan Tenggiri
Daging Bakar Lada Hitam
Salad Buah-buahan
Talam Berempah
Botok Pucuk Ulaman dengan Ikan Tenggiri
Ayam Kampung Rendang Ibu
Salad Daging Bakar
Nasi Ulam Mudah
Sup Tomato dengan Roti Bawang Putih
Ayam Kukus Halia
Ikan Merah Kukus
Ikan Haruan Bakar
Minuman Jus Permata Hatiku
Spaghetti E Olio Kasih Tersimpul




------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )

Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik 8SHARE dan daftar FREE aje.. 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik GRAVYTRAIN dan daftar FREE aje.. 

Nak tebus barang FREE??? 
Jom join dan tebus hadiah.. Daftar free, kumpul point mudah sangatttt.. 
Join WOOP cepattt!!

klik LIKE sini yea.. tQ --> Tengkubutang Page


KLIK SINI DAPAT DUIT!!

RESEPI HARI RABU | HIDANGAN LENGKAP SEHARI


Sinopsis

Chef Hussin Khan adalah pensyarah di Fakulti Pengurusan Hotel & Pelancongan, Universiti Teknologi Mara (UiTM), Pulau Pinang. Cintanya pada dunia masakan mendorong beliau melanjutkan pelajaran sehingga ke peringkat Sarjana dalam bidang Sains Makanan di Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM).

Anak kelahiran Bruas, Perak ini pernah menjadi tukang masak di beberapa hotel terkemuka di Malaysia dan pernah berkhidmat di Istana Darul Iman serta Darul Izzah Brunei Darussalam.

Finalis program realiti masakan 'Maggi Mencari Bintang' di TV 3 ini pernah menerima pingat dalam beberapa siri pertandingan masakan di dalam dan luar negara. Terbaru beliau memenangi pingat emas dalam Pertandingan Inovasi di Brussel, Belgium. Beliau turut dipanggil untuk menjadi chef jemputan dan pengadil pertandingan memasak di seluruh Malaysia.

Buku Hidangan Lengkap Sehari ini merangkumi hidangan dari sarapan pagi hingga makan malam. Setiap resipi dalam buku ini diasingkan mengikut kesesuaian hari. Pembaca disarankan mendapatkan kesemua buku dalam siri ini bagi memberi idea menghasilkan masakan mengikut hari dari hari sibuk hingga hari santai.

Sekiranya anda tercari-cari apa yang mahu dimasak pada hari Rabu, milikilah buku istimewa ini!

Sarapan Pagi & Minum Petang 
Roti Bersosej Rangup
Roti Telur Perancis Berinti Pisang
Sup Cendawan Asli
Pankek Kelapa Padang Rengas
Suun Goreng
Sandwich Croissont

Pembuka Selera
Kerabu Isi Tembikai ala Thai
Tempoyak Opah Beruas
Kerabu Ikan Rebus Umi
Tauhu Isi Ikan Masam Manis
Popia Pisang Bersira
Telur Dadar Berinti Daging

Makan Tengah Hari & Malam
Sambal Tumis Telur
Bebola Sotong Masak Thai
Ayam Masak Petai
Sayur Buncis Masak Lemak
Jejari ikan Tumis Bersos Thai
Udang Tika Istana Lama

Salad & Buah
Koktel Kelapa Muda Bermadu
Sos Koktel
Koktel Udang Bersama Betik
Salad Epal Waldorf
Salad Kentang India



------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )

Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik 8SHARE dan daftar FREE aje.. 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik GRAVYTRAIN dan daftar FREE aje.. 

Nak tebus barang FREE??? 
Jom join dan tebus hadiah.. Daftar free, kumpul point mudah sangatttt.. 
Join WOOP cepattt!!

klik LIKE sini yea.. tQ --> Tengkubutang Page


KLIK SINI DAPAT DUIT!!

Innity Mobile

adseng

GA New