8 Sebab Untuk Dapatkan Huawei Honor 8

8 Sebab Untuk Dapatkan Huawei Honor 8

"Beauty in Your Own Way" ... Itulah tagline untuk telefon pintar Huawei Honor 8 yang sedang hangat diperkatakan di laman sosial ketika ini. Masing-masing menceritakan kelebihan-kelebihan telefon pintar ini.. termasuklah Tengkubutang sendiri.. 

Bukan setakat kagum dan teruja dengan bentuk body Huawei Honor 8 yang berkilat, Nipis dan bergaya ni.. Tetapi ada banyak lagi ciri-ciri dan sebab yang terdapat pada Huawei Honor 8 ini yang membuatkan Tengkubutang begitu tertarik dan teruja sangat-sangat untuk memiliki Huawei Honor 8 ni. 

Nak tahu apa dia 8 Sebab Untuk Dapatkan Huawei Honor 8  ni? Jom baca entri Tengkubutang sampai habis.. mana tahu.. jiwa korang juga akhirnya akan meronta-ronta untuk memiliki telefon pintar yang sangat mengujakan ini.. ?

8 Sebab  untuk Dapatkan Honor 8
[1] Rekabentuk Ekslusif
Tengkubutang suka sangat dengan rekabentuk dan warnanya. Dan sudah semestinya fon yang nipis dan ringan serta punya rekabentuk yang menawan mampu membuat mata yang melihat terpukau dan tidak sabar memilikinya..

Haa.. kalau korang nak tahu, Honor 8 ini Mempunyai 15 lapisan craftmanship dan ia juga didatangkan dengan efek 3D yang mana menghasilkan rekabentuk yang nampak elegan dan ergonomik.  
[2] Memory
Honor 8 ini didatangkan dengan 4GB RAM bersama-sama 32GB & 64GB Internal Memory.  Honor 8 juga mampu menyokong External Memory sehingga 128GB Micro SD Card. Wah.. teruja sangat-sangat part yang ni sebab fon yang Tengkubutang sedang guna sekarang ni pun sangat-sangat terhad memori nya, Bayangkan setiap hari ada sahaja gambar atau video yang hendak dirakamkan dan diabadikan dalam fon, namun terpaksa menghadapi masalah "lagging" atau "hang" kerana ruang memori fon yang teramat terhad.  So, Honor 8 adalah pilihan yang tepat buat tengkubutang dan juga pengguna gadget yang suka mengabadikan kenangan bergambar dan video didalam fon mereka.

[3] Kamera Honor 8 
Haha.. yang ni pun antara sebab-sebab penting Tengkubutang suka Honor 8 ni, sebab Tengkubutang pun kalau membeli fon mesti nak tengok juga kualiti gambar yang terhasil menggunakan Kamera henfon tertentu.

Namun, Ciri-ciri Kamera bagi Honor 8 tidak dinafikan juga telah memikat hati Tengkubutang dimana Telefon Pintar ini mempunyai 12MP Dual Camera (Rear Side) dan 8MP (Front Side). Apabila mengambil gambar makanan, makanan akan nampak lebih menyelerakan dengan efek gambar yang sangat cantik. Begitu juga dengan gambar pemandangan dan sebagainya, kualiti yang diberikan oleh Honor 8 tidak mengecewakan.

Honor 8 mampu mengambil gambar walaupun dalam keadaan kekurangan cahaya, so..  untuk kaki selfie memang sangat sesuai sebab Honor 8 ni ada function Perfect Selfie Mode tau! 

Tengok ni.. ada laser Auto Focus.. patutlah gambar cantikkk.. 
Kelebihan dan fungsi Hybdrid Auto Fokus dan Professional Mode
[4] Fungsi pengimbas Cap Jari 
Haa.. antara yang Tengkubutang suka lagi tentang Huawei Honor 8 ni, mestilah salah satu sebabnya Honor 8 ni ada fungsi Pengimbas Cap Jari yang mana mampu mengimbas cap jari dalam masa 0.4 saat. Diulangi 0.4 saat okey! Nak unlock fon kita pun tak sesusah macam sebelum ni..  nak masuk no PIN bagai.. Tapi Honor 8 ni hanya letak jari sahaja, dalam masa 0.4 saat je terus unlock.. mudah sangat-sangat kan! Kira macam Pengimbas Cap Jari ni juga fungsinya sebagai Sistem Keselamatan untuk fon kita supaya orang lain tidak dapat menceroboh fon kita tanpa pengetahuan kita.. Selain itu Pengimbas Cap Jari ini juga berfungsi untuk NFC Tag read N write, P2P Transfer dan juga SIM/HCE-based mobile payment.
 
[5] Bateri Tahan Lama & Tempoh Mengecas Pantas
Kepada pengguna yang terpaksa bergerak aktif dalam aktiviti harian pastinya penggunaan telefon terpaksa dihadkan kerana masalah bateri yang tidak bertahan lama. Namun, tidak perlu khuatir jika menggunakan Honor 8 ini, masalah bateri lemah dapat diatasi kerana Honor 8 didatangkan dengan kapasiti bateri 3000mAh dan disokong oleh Smart Power yang mampu membuatkan bateri lebih tahan lama. Tambahan pula, dengan teknologi 9V/2A charging, ia memberikan power boost sehingga 47% dalam hanya 30 minit. dan sangat mengujakan apabila hanya cas dalam 10 minit sahaja, ia boleh bertahan untuk 2 jam phone-call. Menarik bukan?

[6] Tarikan Signal Yang Kuat 
Honor 8 ni dilengkapkan dengan dua antena (double antenna) yang dapat memastikan antena dapat memilih rangkaian yang paling kuat dan pengguna sentiasa mendapat rangkaian yang terbaik. So, pendek kata bermacam-macam kelebihan kita dapat dengan honor 8 ni.. 
[7] Smart Control 4.0 
Haaa.. lagi satu sebab Tengkubutang suka tentang Honor 8 ni ialah terdapat fungsi Smart Control di telefon pintar ini.. Ala.. diibaratkan macam Remote Control la gitu.. dengan erti kata lain ia berfungsi sebagai alat kawalan jauh. Dengan Smart Control 4.0 pengguna boleh synchronized telefon ni dengan banyak peralatan elektronik dengan pelbagai jenama antarabangsa yang ada di rumah seperti TV, air-conditioner, DVD Player, Projektor dan banyak lagi. Menarik bukan? sukaaa sangat-sangat.. 
[8] Harga 
Dan.. yang terakhir.. Sebab apa tengkubutang rasa teruja nak memiliki Huawei Honor 8 ini ialah kerana harganya yang boleh dikatakan berbaloi dan kena pada kualiti dan kelebihannya.. Kira seperti alah membeli menang memakai la kan.. berbaloi-baloi gitu..

Dengan harga bermula RM1,699.00, ia boleh dikatakan sangat berbaloi dan mampu milik dengan specs, functions and features yang dimuatkan dalam Honor 8 ditambah pula dengan beberapa penambahbaikan daripada Honor 7. 


Eh lupa pulak nak citer, untuk Huawei Honor 8 ini ada 2 pilihan untuk pengguna buat pilihan iaitu :

Honor 8 dengan 4GB RAM + 64GB ROM
RM1,800.00
(Gold and Blue Edition )

Honor 8 dengan 4GB RAM + 32GB ROM
Harga : 1,699.00
(Black and White )

BERMINAT NAK BELI HUAWEI HONOR 8 JUGA??
KLIK SINI !! CEPAT!! TENGAH ADA OFFER NI!!

Untung beli time ni tau.. sebab Ada free gift seperti Casing,Selfie Stick, atau Powebank yang akan diberikan apabila kita membuat pembelian . 

Nak Tahu lagi tentang Huawei Honor 8? klik Link bawah ni yea!

Pengumuman!! pengumuman!! Lazada Malaysia sedang membuat MYCyberSale iaitu diskaun sehingga 95% bermula pada 26 September sehingga 30 September 2016. Jadi jangan lepaskan peluang akorang untuk gunakan kesempatan ini shopping dengan harga lebih rendah dan berbaloi-baloi! hehehe.. 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )

Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik 8SHARE dan daftar FREE aje.. 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik GRAVYTRAIN dan daftar FREE aje.. 

Nak tebus barang FREE??? 
Jom join dan tebus hadiah.. Daftar free, kumpul point mudah sangatttt.. 
Join WOOP cepattt!!

klik LIKE sini yea.. tQ --> Tengkubutang Page


3 Ulasan

  1. teringin gak nak tepon ni..kalau menang nanti macam biasa yee..separuh2... hehehehe :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. hahahaha.. tak menang nya.. saja join je sebab dah ter email Edmund tanya leh join ke tak lagi.. Edmund kata sampai 12.00 am tadi.. so.. join last minutes je lah.. Zaza yang menang lagi nanti.. cayalah.. belah dua ok!

      Padam
  2. Waaa.. menarik. Best klau blh miliki Fon secanggih ni kn.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Post a Comment

Terbaru Lebih lama