Pemakanan Sihat dari Malaysian Healthy Homemade Condiment By KRAVVE.CO

Pemakanan Sihat dari Malaysian Healthy
Homemade Condiment By KRAVVE.CO

Hai.. Assalammualaikum.. Hari ni TB nak share tentang satu website yang merupakan platform yang memudahkan mummy-mummy yang bekerja khususnya didalam menyediakan makanan dan hidangan yang berkhasiat untuk anak-anak dan keluarga mereka. Orang kata nak badan sihat kenalah melalui apa yang kita makan.. ye tak? So, korang nak tahu ke website yang TB maksudkan tu.. ? hehe.. Website yang TB nak ceritakan tu ialah https://kravve.co/

APA ITU KRAVVE?
www.kravve.co adalah sebuah kedai dalam talian untuk Malaysian Homemade Healthy Condiments dengan kata lain ia diibaratkan sebagai Onestop platform buat semua ibu-ibu dan mereka yang suka memasak dan sukakan makanan yang berasaskan dari bahan natural tanpa pengawet dan pewarna.. di Kravve ini hanya terdapat perasa buatan sendiri (homemade) yang berkualiti premium

Di pasaran sekarang macam-macam perencah ada, namun sudah pastinya mengandungi bahan pengawet, dan rasanya agak sukar nak dapatkan perasa buatan sendiri/homemade seperti rendang paste, serbuk matcha, Nutella buatan sendiri, serbuk memasak buatan sendiri dan banyak lagi.

haa.. di Kravve.co inilah membolehkan kita menjaga kesihatan orang yang kita sayangi, sementara pada masa yang sama memenuhi perut diorang juga!

TB dah jenguk-jenguk website Kravve.co ni.. Fuh.. banyak giler produk homemade yang dihasilkan.. Semuanya buat TB terliur.. huhu.. nak tahu apa antaranya ? Tengok kat bawah ni yea!

Salsa Tuna Dip
Product details
Homemade, customised, you’ll not find the same artisan salsa tuna spread 
in common grocery stores! Goes well with meals, even simple snacks.
Options: Spicy and Less-spicy!


Notella Spread
Product details
Healthier version of hazelnut spread. Low sugar, 
rich dark cocoa with a generous amount of hazelnut.
Each bottle is 200g
*ONLY AVAILABLE ACROSS KLANG VALLEY 
BECAUSE PRODUCT HAS TO BE CHILLED*


Homemade Vegetable Powders
Product details
Homemade 100% pure powders from vegetables 
to be used in cooking, baking or as a seasoning.
Weight: 50g
Options: Beetroot Powder, Pumpkin Powder, Spinach powder



Homemade Mushroom Powder
Product details
Homemade 100% pure powders from mushrooms 
 to be used in cooking, baking or as a seasoning.
Weight: 50g

Nak tengok yang lain?? boleh klik SINI

Dibawah ni TB nak tunjuk gambar 2 produk dari Kravve.co ni untuk korang lihat-lihat dulu.. hehehe.. TB dah rasa salah satunya. iaitu Homemade Salted Vanilla Peanut Butter

Haaa.. To all busy mums ini untuk khas untuk memastikan masakan kita
bertambah sedap dan sihat untuk dimakan!⠀
HOMEMADE KAMPUNG CHICKEN 
STOCK POWDER
Buatan sendiri oleh seorang ibu yang berharap dapat membantu ibu-ibu yang sibuk membuat makanan berkhasiat untuk anak-anak membesar. Juga untuk suami tercinta dan keluarga tersayang. Pastinya kita mahukan yang terbaik buat keluarga kita, betul tak? 
Haa.. ni dia... Makanan yang ber nutrisi padat, namun mudah digunakan! Homemade Kampung Chicken Stock Powder. Made with ONLY  Kampung Chicken Breast, Himalayan Salt, Cameron Leek, Saderi Australia, Bawang Putih dan Bawang Merah.
Semua kerja dilakukan dengan memelihara nutrien dari semua bahan-bahan berkualiti yang dipilih dengan teliti bermula dari step by step seperti dibawah :- ⠀

-Memotong
-Memasaknya di atas dapur sehingga ia menjadi    perencah/paste
-Meletakkannya ke dalam ketuhar atleast selama 6 jam
-Lastly bahan dikacau menjadi serbuk halus
Cara nak makan/guna? alahai senang sangat.. macam gun aserbuk perasa yang lain.. tapi yang ni tak perlu dimasak dulu sebab ia telah 100% dimasak terlebih dahulu.. dan korang hanya perlu taburkannya dalam sup panas, bubur atau nasi, ia akan memberikan rasa makanan yang luar biasa! Mudah-mudahan. Anak-anak pasti akan menyukai hidangan waktu makan mereka sekarang .
Lihat pautan ini! Untuk melihat lebih banyak demonstrasi gambar tentang cara menggunakannya dalam masakan korang --> https://kravve.co/shop/ovendried-salted-chicken-stock-powder/

HOMEMADE SALTED VANILLA 
PEANUT BUTTER

Mentega kacang krim yang dibuat dengan kacang panggang segar, minyak kelapa, kacang vanila, garam laut organik dan secara semula jadi manis dengan madu mentah yang tidak diproses. Tiada pengawet, penstabil atau pewarna.

Yang ni TB dah rasa malam tadi.. boleh tahan sedap rasa dia.. walaupun TB bukan peminat mentega kacang, tapi yang TB makan ni memang agak sedap.. boleh diterima tekak la TB cakap.. hehehe.. hubby pun kata OK rasa dia.. so, jom tengok apa bahan-bahan dia.. 

Deskripsi : 
Jangkahayat - 6 bulan dalam suhu bilik 
Sesuai untuk - pesakit kencing manis, preggies, malah sesiapa sahaja! 
Arahan - kacau sebelum makan 
(tanpa penstabil, minyak kacang asli akan terpisah selepas seketika)

Dibuat dengan hanya 4 bahan yang dicampur menjadi begitu halus. Bahan-bahannya ialah Kacang Shandong yang baru dipanggang, minyak kelapa, kacang vanila, garam laut organik dan madu mentah yang tidak diproses.

Ia adalah 100% Pure & Creamy Peanut Butter dan dibuat mengikut keseimbangan rasa manis dan rasa masin.

Ia membawa sedikit aroma vanila sebenar dari kacang vanilanya yang mengandungi (bukan sirup vanili). korang juga dapat merasai manis semulajadi dari madu mentah yang belum diproses, yang juga bertindak sebagai bahan pengawet asli makanan, sangat baik untuk dimakan sendiri!

Apa yang best adalah, ia tidak mengandungi gula dan pengawet tambahan. Ia juga 100% semulajadi, bebas dari bahan tambahan kimia, dan minyak diproses.
Malaysian Handmade Condiments For Healthy Living
✓ Bahan-bahan berkualiti semulajadi & Premium
✓ Tiada pengawet & aditif
✓ Dibuat oleh House Chef
✓ Order! Terus Sampai ke Pintu Rumah Anda

Untuk korang yang berminat nak membeli produk homemade dari Kravve ini bolehlah layari website Kravve dibawah. dan TB nak bagi tahu, bagi pembelian RM50.00 ke atas korang akan dapat penghantaran percuma ke depan pintu rumah korang. dan satu lagi.. khas untuk follower blog Tengkubutang.com, korang boleh dapat Diskaun sebanyak RM5 semasa membeli di website Kravve.co, just gunakan kod diskaun Tengkubutang semasa pembelian . 


Nak tahu lebih lanjut, boleh singgah Kravve - Discover Food Made at Home atau klik saja link-link yang tertera dibawah ni yea! #kravve #kravveco #homemade #premiumhomemade #peanutbutter#saltedpeanutbutter #saltedvanillapeanutbutter

Website : www.kravve.co



Email : hello@kravve.co


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )

Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik 8SHARE dan daftar FREE aje.. 

Daftar--> Jawab Survey--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik YOUGOV dan daftar FREE aje.. 

Nak tebus barang FREE??? 
Jom join dan tebus hadiah.. Daftar free, kumpul point mudah sangatttt.. 
Join WOOP cepattt!!

Shoping dan dapat Cashback balik? Bestnya.. jom daftar SHOPBACK Percuma sahaja. Lepas ni shopping apa-apa je dapat pulangan duit balik.. untung kan??

Shopping barang paling murah di website online! tak percaya? daftar SGSHOP dan start intai barang2 yang murah giler kat sini!


klik LIKE sini yea.. tQ --> Tengkubutang Page



5 Ulasan

  1. Menariknya inovasi produk homemade sekarang kan. Yaya nak cubalah nanti :)

    BalasPadam
  2. Thanks for sharing these delicacies. Look delicious!

    BalasPadam
  3. Dijamin Halalke Produk2 ni semua?.. Tgk kt fb dia pork pon ada..

    BalasPadam
  4. Dijamin Halalke Produk2 ni semua?.. Tgk kt fb dia pork pon ada..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Post a Comment

Terbaru Lebih lama