TAMPIL KULIT MUDA DENGAN BIO LIFE ASTAXANTHIN 6MG

TAMPIL KULIT MUDA DENGAN BIO LIFE ASTAXANTHIN 6MG 


Hai semuaa.. tengah buat apa tu? haa.. hari ni TB nak share dengan korang semua tentang satu produk untuk mengawal kulit dan memulihkan kulit muda dari dalam.. Nak tahu apa dia?


Ini dia Astaxanthin 6mg yang dikeluarkan oleh Bio Life. Astaxanthin ni sebelum ini didatangkan dalam bentuk softgels yang mengandungi 4mg tapi kini ia telah dinaiktaraf dengan formula terbaru dan didatangkan dalam bentuk Vegetarian Capsule.



Sebelum ni TB asyik share tentang bagaimana nak kulit putih dan cerah kan? haa.. kali ni meh TB share pulak tentang produk dari BioLife iaitu Astaxanthin iaitu produk suplemen yang paling wanita yang inginkan untuk penampilan lebih muda dan anggun..


Haaa.. sebelum tu TB nak korang baca dulu serba sedikit info tentang Astaxanthin ni ye... Supaya dapatlah korang tahu samada kulit korang perlu atau tidak suplemen yang terbaik dari BioLife ni..

APA ITU ASTAXANTHIN

Astaxanthin merupakan pigmen merah-jingga (karotenoid) semulajadi yang boleh didapati dalam organisma laut (diekstrak daripada mikroalga, Haematococcus pluvialis). Sifat antioksidan Astaxanthin yang kuat di mana ia boleh bertindak sebagai pelindung anti-penuaan kulit dengan menghasilkan lapisan perlindungan dalaman kulit untuk mencegah foto-penuaan, juga menyingkirkan radikal bebas dan melindungi sel-sel kulit dari kerosakan oksidatif. BiO-LiFE Astaxanthin 6mg telah diuji secara klinikal dapat memberikan manfaat kosmetik kepada individu yang mengalami penuaan kulit seperti kulit berkedut, kulit kendur dan sebagainya.



APA KELEBIHAN DAN KEBAIKAN ASTAXANTHIN 6MG

  • Kandungan Astaxanthin yang tinggi  memberikan hasil yang optimum.
  • Antioksidan untuk mencegah penuaan kulit.
  • Diuji secara klinikal untuk memperbaiki keadaan kulit dalam tempoh selama 2 bulan
  • Teknologi pengekstraksian bebas larutan untuk mengekalkan kualiti premium Astaxanthin.
  • Tiada GMO and gluten free.
  • Dalam bentuk kapsul sayuran. Sesuai untuk vegeterian.
  • Dos seharian untuk kegunaan harian (30 Vegetarian Capsule untuk sebulan).

ASTAXANTHIN 6MG SESUAI UNTUK INDIVIDU YANG MEMPUNYAI MASALAH :

  • Penuaan kulit
  • Mengalami kulit kering
  • Kulit berkedut
  • Kulit kendur atau kulit longgar






Nak Gorgeous? Nak Kulit Cantik? Nak Kembalikan Keserian Wajah Muda Dari Dalam? Haaa... hehehe.. tunggu kisah Astaxanthin dekat blog tengkubutang.com nanti yea.. . . Sebelum tu.. Korang Nak tahu Tak Apa fungsi Astaxanthin ni? . . Astaxanthin ni adalah pigmen berwarna merah yang boleh ditemui pada organisma laut. Disebabkan potensi antioksidan yang tinggi dalam Astaxanthin ini, ianya boleh menjadi perisai yang memberi perlindungan dalaman kepada kulit untuk melambatkan proses penuaan. . . Haaa.. so korang rasa siapa yang perlu amalkan Astaxanthin 6mg ini? Jom tengok list bawah ni: . ♥️ korang yang mengalami masalah penuaan ♥️ masalah kulit kering ♥️ masalah kulit berkedut ♥️ masalah kulit tidak tegang . . So kat mana nak dapat supplement astaxanthin 6mg ni? haaa.. Korang boleh dapatkan dekat Guardian atau Caring Pharmacy yang berhampiran. @biolifemy #biolife #vitamin #astaxanthinbiolife #astaxanthin6mg #astaxanthin#healthsupplement #biolifemalaysia #biolife
A post shared by TENGKUBUTANG (ღ˘⌣˘áƒ¦) (@tengkubutang) on

= Soalan lazim mengenai suplemen astaxanthin =

Bagaimana bahan aktif astaxanthin diekstrak?

Kandungan aktif bagi suplemen astaxanthin ini merupakan karotenoid semulajadi yang diekstrak dari mikroalga Haematococcus pluvialis yang ditanam dalam persekitaran terkawal dan bersih di bawah aplikasi sistem photobioreactor.

Apa kegunaan & manfaat astaxanthin?

Sebagai antioksida yang sangat poten

"Research found that carotenoids have an antioxidant activity that is 100 times that of α-tocopherol and that carotenoids protect membrane lipid from peroxidation." (Miki, W. 1991. Biological functions and activities of carotenoids. Pure Appl. Chem. 63:141-146)

Kesihatan kulit

Hasil kajian menunjukkan astaxanthin dapat reduce wrinkles, mengurangkan kesan selaran matahari dan memelihara keanjalan kulit serta beberapa lagi cosmetic benefits yang lain. Astaxanthin ni membantu melindungi kulit daripada mendapat kesan radikal bebas oleh pancaran UV matahari dimana ia merupakan punca utama penuaan awal.


Astaxanthin melindungi setiap lapisan sel, hingga ke lapisan paling dalam kulit. 


Kesihatan mata

Carotenoid astaxanthin dikatakan dapat merendahkan kadar AMD (age-related vision loss) di kalangan warga emas. Astaxanthin telah ditemui pada konsentrasi tinggi di sekitar makula mata dan retina yang bertindak sebagai antioksidan dan mengurangkan kerosakan sel mata.

Kesihatan kardiovaskular

Melalui percubaan terhadap tikus, astaxanthin didapati dapat menurunkan tekanan darah sekaligus merendahkan risiko masalah jantung / aterosklerosis. Selain itu, terdapat juga kajian awal mengatakan astaxanthin dapat meningkatkan paras HDL (kolesterol baik) dalam darah.

Alzheimer & Parkinson

Banyak kajian dah dijalankan, dan astaxanthin didapati boleh membantu melambatkan proses degenarasi neuro akibat faktor usia. Bagaimanapun penggunaannya sekadar untuk langkah prevention sahaja lah sebab once seseorang tu mula menunjukkan tanda alzheimer, (seperti pelupa, masalah bertutur) haa ketika tu kau telan berkilo-kilo astaxanthin pun can never stop or reverse them.

Ketahanan otot dan stamina

Hanya sedikit kajian tentang ni. Tapi ia dikatakan dapat membantu meningkatkan stamina para olahraga serta merendahkan severity of muscle soreness pasca senaman.




View this post on Instagram

Nak Kulit Muda Bermula Dari Dalam? Jom Cuba Biolife Astaxanthin Ni... baca info tentang Astaxanthin ni kat bawah, atau boleh baca info penuh di blog tengkubutang.com nanti yea! . . APA ITU ASTAXANTHIN? Astaxanthin ni adalah pigmen berwarna merah yang boleh ditemui pada organisma laut. Disebabkan potensi antioksidan yang tinggi dalam Astaxanthin ini, ianya boleh menjadi perisai yang memberi perlindungan dalaman kepada kulit untuk melambatkan proses penuaan. . . Haaa.. so korang rasa siapa yang perlu amalkan Astaxanthin 6mg ini? Jom tengok list bawah ni: . ♥️ korang yang mengalami masalah penuaan ♥️ masalah kulit kering ♥️ masalah kulit berkedut ♥️ masalah kulit tidak tegang . . So kat mana nak dapat supplement astaxanthin 6mg ni? haaa.. Korang boleh dapatkan dekat Guardian atau Caring Pharmacy yang berhampiran. @biolifemy #biolife #vitamin #astaxanthinbiolife#astaxanthin6mg #astaxanthin#healthsupplement #chtptzen #biolifemalaysia #biolife
A post shared by TENGKUBUTANG (ღ˘⌣˘áƒ¦) (@tengkubutang) on


Bagaimana cara pengambilan astaxanthin?

Disebabkan ia merupakan komposisi larut lemak yang perlu dimetabolis melalui hati sebelum ia sedia dibuang dari badan. So adalah amat tak digalakkan untuk start astaxanthin dengan dos yang tinggi. Formulasi astaxanthin terdapat dalam sediaan 4mg dan 6mg. Walaupun masih belum ada rekod side effect, namun tak disarankan ambil astaxanthin melebihi 12mg sehari. Kapsul 6mg astaxanthin ini elok diambil bersama makanan (iaitu selepas makan) untuk meningkatkan penyerapan agar badan mendapat manfaat yang optimum.

Langkah berjaga-jaga & kesan sampingan astaxanthin?

Masih belum ada cukup data tentang kesan sampingan, tapi astaxanthin tak sesuai diambil oleh ibu hamil/menyusu dan juga kanak-kanak.

Bagaimana saya memilih produk astaxanthin yang baik?

Banyak pilihan sediaan carotenoid-astaxanthin yang terdapat di pasaran namun jadilah pengguna bijak dengan memilih produk yang lulus KKM. Setiap produk yang melepasi ujian saringan kementerian, pasti tercatat nombor MAL berserta pelekat hologram meditag pada packaging produk tersebut.

Produk yang memperoleh kelulusan KKM adalah lebih terjamin selamat dari campuran bahan terlarang atau risiko overdose. Korang boleh semak dekat website NPRA dan dapati BiO-LiFE Astaxanthin 6mg sudahpun berdaftar dengan KKM dengan nombor MAL15105003NC .

Untuk mereka yang berminat nak mencuba dan merasai perbezaan kulit muda dari dalam.. bolehlah mencuba  ASTAXANTHIN 6MG  dan cara nak dapatkannya? Korang boleh dapatkan di CARiNG Pharmacy atau Guardian.  Korang juga boleh buat belian secara online di website dibawah ini  :





20 Ulasan

  1. Menarik! Nampak nya ikut tanda sapa yang perlu amalkan tu semua ada kat kita. Maklumlah dah patplohan ni banyak kena top up. Nanti boleh laaa kita try...

    BalasPadam
  2. Oo astaxanthin. Menarik. Saya suka supplemen2. Cuma saya ibu menyusu. Tak sesuai nak ambil la.

    BalasPadam
  3. Lepasni makin berseri2 lah kulit TB. Makin meningkat usia ni lah kena maintain jaga. Bukan kulit saje tapi mata jugak. Ni bagus sekali pakej

    BalasPadam
  4. tak pernah dengar lagi tentang astaxanthin ni tau. haha bukan apa sebab aku selalu bergelumang dengan hidrotirosol jak sebab tu tak alert dengan istilah lain. dan hari ni aku belajar benda lain pula iaitu astaxanthin. menarik

    BalasPadam
  5. macam pernah dengan nama produk ni. mungkin ada blogger lain post dulu kot. hehe. banyak ya faedah dan kelebihannya. Terbaiklah :)

    BalasPadam
  6. zaman sekarang ni memang elok amik supplement utk kulit dan kesihatan. btw, jangan lupa amalkan juga minum air masak dengan kerap supaya keberkesanan supplement tu lebih umph.hehehe

    Red Linda ~ https://anakperak.com

    BalasPadam
  7. Bio life antara trusted suppliment untuk di-consume. Untuk mek sendiri dah mula intai intai untuk ambil suppliment daripada bio life ni.

    BalasPadam
  8. Bio life nie Salah satu produk yg boleh dipercayai..sbb kita pena amik supplement die..memang bagus..cma yg nie kite blom cuba lgi..thanks for sharing tb

    BalasPadam
  9. Mat Drat rasa ramai yang guna product Bio Life ni. Jenama Bio Life ni mmg ramai yg yakin, termasuk Mat Drat sendiri.

    Product bentuk baru dlm Vegatarian Capsule ni pasti ramai nak try

    BalasPadam
  10. Airah pun suka dengan produk untuk mencantikkan kulit ni. Kalau tak mula dari sekarang bila lagi kan

    BalasPadam
  11. Tak pernah cuba lagi produk ni..nampak kecil tapi khasiat dia banyak betul. Macam-macam kelebihan dia ye..boleh dicuba ni..tapi kene konsisten la kan..

    BalasPadam
  12. Best je product ni! Thanks for sharing great information! :)

    BalasPadam
  13. Usia macam kita ji kan tb memang elok amalkan makan biolufe ni. Khasiat amalkannya pun nampak bagus dan menarik. Kena grab jugak satununtuk diri sendiri

    BalasPadam
  14. Wow menariknya produk ni. Syira tak pernah cuba lagi tapi pernah nampak dekat drugstore.

    BalasPadam
  15. Julia first time dengar pasal astaxanthin ni honestly, taktau pulak banyak kelebihan & kebaikan dia eh. Bagus tb amalkan supplement macam ni.

    BalasPadam
  16. Astaxanthin ni mmg bagus utk kulit kan. Kelebihan dan kebaikan dia dalam memperbaiki lapisan kulit tu betul² memberi kesan yg positif... Biolife brand mmg best2

    BalasPadam
  17. astaxanthin bagus sangat ni, untuk kulit. jangan keluar rumah selagi tak ambik astaxanthin gitu. kan?

    BalasPadam
  18. Wah boleh cuba. Suka juga jenis capsule gini. Mudah nak bawa dan telan. Cuma nak dapat hasil kena rajin makan ajelah kan. Kalau Qiss suka ngelat. Tapi nak cuba juga.

    BalasPadam
  19. Macam2 produk generic ubatan di keluarkan. Bagus2 pulak tu cuma hopefully disertakan sekali dengan amaran penggunaan dan sebagainya. But still a good effort by bio-life kan~

    BalasPadam
  20. Banyak manfaat produk ni.. best . Lagi lagi utk kulit

    BalasPadam

Catat Ulasan

Post a Comment

Terbaru Lebih lama