Nuff

06 Februari 2015

CARA MENUNAIKAN SOLAT TAUBAT

Yup.. mentang-mentang today Friday kan.. mesti nak share entri yang berkaitan islamik sikit.. walhal.. hari-hari biasa idak pun nak publish entri macam ni kan.. huhuhu.. ngata diri sendiri ni.. bukan ngata orang lain k.. haaa..

Saja nak share dengan korang Cara Melaksanakn Solat Sunat Taubat.. bukan mereka yang rasa diri banyak dosa je yang sesuai buat Solat Sunat taubat ni tau.. kita-kita yang tak tahu amalan yang dilakukan diterima Allah ke tak ni pun boleh melakukan Solat ini.. Jangan ingat kita dah cukup bekalan untuk ke Syurga.. Allahuakbar.. terasa tuju kat diri sendiri je ayat ni.. Muhasabah diri.. 

Jom baca sama-sama.. moga bermanfaat.. 



Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )
Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 


Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik 8SHARE dan daftar FREE aje.. 




CAMNE NAK TENGOK TOP REFFERAL?


Haii.. dah lama teman nak citer ni, tapi taktau camne nak citer.. teman selalu buat Giveaway kan? haaa.. tiap kali Giveaway.. semua pemenang teman pilih secara Random je kan? haaa.. pastu ada jugak yang bertanya nape tak buat je Pemenang Utama Top Refferal..?? Masalahnya.. hemm.. masalahnya macam dalam gambo tu laaa.. teman tak dapat nak detect sape Top Refferal teman.. memang agak susah sangat hari tu.. last-last teman terpaksa lah tukar pemilihan pemenang kepada Random aje.. nak buat Top refferal kang pingsan teman nak tunggu blog sape yang timbul kat senarai ni.. Tapi.. saja teman post sini sebab mungkin korang ada cara nak tengok Top Refferal.. teman tak pandai dalam bab-bab ni.. kalau ada yang reti tu.. please beri tunjuk ajar ye.. 






Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )
Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 


Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik 8SHARE dan daftar FREE aje.. 





Makanan Yang Sesuai Untuk Penghidap Psoriasis


Psoriasis adalah penyakit kulit kronik yang lazim dihidapi. Penyakit itu terjadi disebabkan penghasilan sel kulit yang terlalu pantas hingga menyebabkan sesetengah bahagian kulit menjadi tebal dan bersisik pada permukaan kulit.

Lebih buruk apabila lebihan kulit itu menjadi kering hingga menimbulkan rasa kegatalan dan kemerahan seterusnya menyebabkan rasa sakit, selain menjejaskan tahap keyakinan diri mereka. 

Biarpun ia bukan penyakit baru, penawar kepada psoriasis masih belum dijumpai. Apa yang ada hanyalah ubat-ubatan untuk mengawal gejala supaya ia tidak memudaratkan. 

Namun begitu, diet yang bersesuaian dengan setiap individu yang menghidap psoriasis mampu mengawal tahap penyakit mereka, sekali gus memberi peluang kepada penghidapnya menjalani kehidupan dengan lebih tenang.

PSORIASIS menimbulkan kegatalan dan kepedihan.
BERI biru mampu mengelak psoriasis daripada lebih teruk.
IKAN antara yang memberi manfaat kepada pesakit kulit psoriasis.


Penyelidik daripada Akademi Nutrisi dan Pemakanan Amerika Syarikat Heather Mangieri berkata, tiada bukti sesetengah makanan dapat memberi kesan secara menyeluruh kepada penyembuhan psoriasis.

Bagaimanapun, terdapat bukti bahawa dengan mengurangkan atau melebihkan sesetengah jenis makanan, ia dapat membantu mengurangkan simptom psoriasis. 

Antara makanan yang boleh diambil untuk mengelakkan simptom penyakit kulit berkenaan daripada terus memudaratkan adalah avokado, bijirin, lobak, ikan, kekacang dan beri biru. 

Selain mempunyai zat antioksidan yang baik untuk kulit, kebanyakan makanan itu mempunyai unsur antiradang yang dapat melindungi sel tubuh. Makanan terbabit juga antara makanan kurang berlemak seterusnya baik untuk mengekalkan berat badan ideal dan mengelak obesiti. 

Ini kerana kegemukan melampau juga antara faktor yang boleh menggalakkan kemunculan psoriasis. 

Makanan yang tidak seharusnya diambil oleh pesakit psoriasis pula termasuk produk tenusu, gula pasir, alkohol, makanan bergoreng malah tomato. 

Secara umum, makanan berkenaan menggalakkan keradangan dalam jangka panjang pada sel dalam badan dan ini boleh memudaratkan keadaan penyakit kulit yang dihidapi, selain meningkatkan berat badan. 

Walaupun hanya sedikit bukti saintifik mengenai kemudaratan tomato serta sayur-sayuran terhadap keadaan penyakit psoriasis, ada pesakit yang diselia mengatakan keadaan kulit mereka menjadi lebih teruk apabila memakan sayuran berkenaan. 

Bagaimanapun menurut Mangieri, pesakit yang ingin mengawal penyakit mereka dengan berpantang perlu mencuba dan memantau kesannya terhadap kesihatan kulit serta melihat sendiri keberkesanannya.
hemm.. serupa macam simptom yang teman hadapi sekarang.. huuu.. sedihhh.. 


info lain berkaitan :


APA ITU PSORIASIS
KUNYIT RAWAT PSORIASIS
PSORIASIS INFO



Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )
Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 

05 Februari 2015

AYAT-AYAT RUQYAH

AYAT-AYAT RUQYAH |
SHARING IS CARING

Klik --> AYAT RUQYAH DAN PENERANGAN


Dah lama teman mencari Ayat-Ayat Ruqyah ini, selalu sangat dengar ibu-ibu yang bercerita pasal Ayat-Ayat Ruqyah ni.. teman masih tak dapat lagi gambaran dan tak pernah dengar lagi Ayat-Ayat Ruqyah ni.. tiba-tiba tadi masa lepas dengar zikir alunan dari Heliza Helmi, baru terperasan ada Video Ayat-Ayat Ruqyah ni.. terus teman simpan dalam blog teman.. utnuk rujukan.. teman ni pelupa.. kalau jumpa hari ni.. esok dah tak ingat nak cari mana.. so, baik teman letak dalam blog sendiri kan.. leh gak share dengan korang.. 

Sebelum membaca ayat-ayat ruqyah, terlebih dahulu mengetahui tatacara meruqyah dan antara lain. Berwuduk terlebih dahulu kemudian membaca tawassul kepada Allah Azza Wa Jalla dengan zatNya.

Firman Allah s.w.t. :

"Bersabarlah, dan tidaklah sabar kamu melainkan dengan Allah" (An-Nahl: 127)

Setelah itu letakkan tangan kanan di atas kepala orang yang di ruqyah itu dan apabila yang di ruqyah itu seorang wanita maka hendaklah kamu memakai sarung tangan. Kemudian baca ayat-ayat ruqyah dengan nada suara yang cukup di dengar oleh pesakit tersebut.

1. Surah Al-Fatihah ( ayat 1-7 )

1:1
1:2
1:3
1:4
1:5
1:6
1:7

2. Surah Al-Baqarah ( ayat 1-5 )

1:1
2:1
2:2
2:3
2:4
2:5

3. Surah Al-Baqarah ( ayat 102 ) di ulangi sebanyak 7 kali.

2:102

4. Surah Al-Baqarah ( ayat 163-164 )

2:163
2:164

5. Surah Al-Baqarah ( ayat 255 )

2:255

6. Surah Al-Baqarah ( ayat 285-286 )

2:285

2:286


7. Surah Al-'Imran ( ayat 18-19 )

3:18

3:19

8. Surah Al-A'raf ( ayat 54-56 )

7:54

7:55
7:56

9. Surah Al-A'raf ( ayat 117-122 ) di ulangi sebanyak 7 kali.

7:117
7:118
7:119
7:120
7:121
7:122

10. Surah Al-A'raf ( ayat 120 ) di ulangi sebanyak 30 kali secara bersendirian

7:120


11. Surah Yunus ( ayat 81-82 ) di ulangi sebanyak 7 kali

10:81
10:82


12. Kemudian baca ayat ini:-


إِنَّ اللّهَ سَيُبْطِلُهُ
Sesungguhnya Allah akan menampakkan ketidakbenarannya


13. Surah Thaha ( ayat 69 ) di ulangi sebanyak 7 kali

20:69


14. Surah Al-Mukminun ( ayat 115-118 )

23:115
23:116
23:117
23:118


15. Surah As-Shaffat ( ayat 1-10 )

37:1
37:2
37:3
37:4
37:5
37:6
37:7
37:8
37:9
37:10


16. Surah Al-Ahqaf ( ayat 29-32 )


46:29

46:30
46:31
46:32

17. Kemudian baca ayat ini sebanyak 7 kali:-

يَا قَوْمَنَا أَجِيبُوا دَاعِيَ اللَّهِ


18. Surah Ar-Rahman ( ayat 33-36 )

55:33
55:34
55:35
55:36

19. Surah Al-Hasyr ( ayat 21-24 )

59:21
59:22
59:23
59:24

20. Surah Al-Jin ( ayat 1-9 )

72:1
72:2
72:3
72:4
72:5
72:6
72:7
72:8
72:9

21. Surah AI-Ikhlas ( ayat 1-4 )

112:1
112:2
112:3
112:4

22. Surah Al-Falaq ( ayat 1-5 ) di ulangi sebanyak 9 kali                                                                                      
                                                                                
113:1
113:2
113:3
113:4
113:5

23. Surah An-Nas ( ayat 1-6 )

                                                                                 
114:1
114:2
114:3
114:4
114:5
114:6





CREDIT N SHARING FROM WEBSITE http://www.resepirahsiaku.com/


Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )

Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 



nuffy2

GA New