adseng

Nuff

07 Januari 2018

RESEPI AIS KRIM MILO HOMEMADE SEDAP!


RESEPI AIS KRIM MILO HOMEMADE SEDAP!

TB banyak dah tepek resepi Ais Krim kat blog ni untuk di cuba untuk anak-anak sedara tapi rupanya TB tertinggal satu lagi entri ais krim homemade ni yang tak publish lagi.. haha.. mujur ada member dalam group tanya resepi ni.. so.. 

TB cari kat blog TB tak jumpa.. rupanya ada ada draft.. haaa.. buat Ainur.. ni ha resepi Homemade ais krim .. jom lah mencuba yea.. pastu tinggal sikit kat TB nak rasa.. kih3. itu yang beno nyaaaa.. kih3

Jom tengok bahan2 dan cara2 nya dibawah.. 


RESEPI AIS KRIM MILO HOMEMADE SEDAP!

BAHAN-BAHAN
1 biji putih telur
5 sudu besar gula 
1 sudu besar ovalette 
2 cawan susu cair (prefer IDEAL) 
1 sudu kecil essen vanilla (wajib) 
5 sudu besar milo 
1 sudu kecil emulco coklat

CARA MEMBUATNYA :- 
1. Putar putih telur dan gula dengan kelajuan tinggi hingga kembang (3 minit). 

2. Masukkan essen vanilla dan ovalette dan pukul lagi hingga sekata. 

3. Masukkan susu cair dan putar lagi hingga rata. 

4. Dan Masukkan milo + emulco coklat. 

5. Bekukan dalam 6 jam keatas.

SIAP!








Related Posts

2 ulasan:

  1. Sedap dan puas makan kalau buat sendiri..

    BalasPadam
  2. Pernah buat . Memang menjadi . Sebiji macam aiskrim tupperware yang beli di pasaraya

    BalasPadam

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥

Innity Mobile