PENGALAMAN SHOPPING DI WEBSITE ALTHEA KOREA | MALAYSIA

PENGALAMAN SHOPPING DI WEBSITE ALTHEA KOREA | MALAYSIA 

Ini adalah kali keempat TB shopping di website kecantikan Korea yang dikenali sebagai ALTHEA. Althea adalah laman web yang sangat popular yang menjual barangan kosmetik dan makeup tools dengan harga yang lebih murah atau lebih rendah dari harga asal produk kecantikan Korea (K-Beauty) .

Terdapat keistimeaan apabila shopping dia Althea Korea namun perlu mendaftar menjadi member dahulu yea.. baru korang akan dapat benefits nya.. Ok lah.. kalau korang nak jadi member klik SINI atau klik banner dbawah, register/daftar kemudian nikmati diskaun sebanyak RM30 (tertakluk terma dan syarat) . 
Korang juga dijemput juga baca di SINI , SINI dan SINI tentang Althea Korea ni.. Selamat membaca dan Selamat ber shopping ya! dibwah ni TB senaraikan antara produk-produk atau makeup tools yang menjadi HOT ITEM di website Althe Korea ni..

 

Althea Korea menawarkan FREE SHIPPING untuk belian lebih daripada RM99. Direct daripada Korea terbang ke Malaysia. Haa.. perlu juga korang tahu bahawa Barangan kosmetik, skincare serta makeup tools dari website Althea ni adalah 100% original tau dan itu adalah jaminan daripada pihak Althea sendiri. 

So, kalau nak dapatkan barang yang Ori bukan fake, boleh dapatkan 100% authentic item dengan harga yang murah kat Althea ni ye.

Bestnya shopping kat Althea ni tau.. Sampai tak reti nak pilih apa, semua barangan kosmetik dan skincare nya begitu mengujakan.. terdapat bermacam-macam brand Korea yang popular di Althea antaranya jenama Innisfree, Tony Moly, Skin Food, Laneige, The Faceshop, Etude House, Dr Althea, IOPE, SkinMiso,The SAEM dan banyak lagi tau..

Harga pun murah-murah.. aish.. berapa kali ulang dah, harganya murah-murah je.. So, kalau tergoda nak membeli atau jenguk-jenguk dulu.. Silalah layari link di bawah ni ye! klik!:


Althea Malaysia -> Althea

Ok lah, ni nak citer.. Ini kali ke 4 TB shopping di Althea tau.. macam tak sangka pulak yea.. Macam-macam barang dah TB beli.. semuanya dalam anggaran RM600 macam tu kalau tak silap.. saja nak cukupkan makeup tools dan nak belajar cara-cara makeup.. eh eh.. macam nak jadi mak andam plak dia ye.. hahah.. idaklah.. saja je TB nak try berwajah baru di 2017 ni.. hehe.. nak pula menggunakan barangan dari Korea..teruja betul rasa nya.. Alhamdulillah.. 

Haa.. jom tengok gambar-gambar yang TB dah snap semasa terima barang yang TB shopping di Althea Korea website ni.. heee.. ada parcel baru dari Althea TB baru terima tadi.. tapi tunggulah ada masa sesuai TB akan buka dan snap gambarnya untuk di review disini..

Yang ni hasil dari shopping kali ke-2 di Althea .. 
TB shopping yang ni semua time berpantang di Ipoh, hari tu, dalam bulan Disember 2016.Yang ni sempena Althea pelancaran aplikasi Althea di mobile.. 

Haa.. Buat yang belum tahu tu.. Pada 15 Disember 2016 - Althea Korea telah melancarkan Althea App iaitu aplikasi mudah alih yang dinanti-nantikan mereka untuk memudahkan pelanggan membeli-belah di mana sahaja dengan menggunakan platform utama di Asia Tenggara untuk semua barangan dan produk dari K-Beauty.

Pelanggan Althea akan diberi kod promosi eksklusif untuk digunakan untuk mereka yang pertama kali membuat pembelian yang dibuat menggunakan aplikasi mudah alih. 

Tahun ini sahaja, Althea telah diperluaskan lagi  ke 3 lagi negara baru (Filipina, Indonesia dan Thailand) selepas Malaysia dan Singapura pada tahun 2015.

Selanjutnya sila baca sini yea --> ALTHEA 

Yang ni pula hasil shopping kali ke-3 di Althea
Yang ni pun dapat masa TB masih berpantang di Ipoh, dalam awal bulan Januari 2017 macam tu, yang ni TB shopping sempena jualan/sale sempena perayaan hari Krismas yang 25/12/2016.. order 25hb Disember 2016, dan penghantaran ambil masa dalam 2 minggu selalunya tetapi TB selalu dapat dalam seminggu je.. memang cepat dan kadang tiba-tiba je orang curier mai.. rupa-rupanya barang dari Korea yang sampai.. ingatkan lama lagi.. memenag surprise tau! 

Ha.. kalau korang nak tahu.. macam ni lah TB dapat tiap kali shopping dengan Althea Korea, pastinya pembalut pink ni sudah sinonim dengan pelanggan yang setia dan selalu shoppng di Althea ni.. termasuklah TB sendiri. 

Yang ni yang TB terima masa di Ipoh ritu.. TB paling suka terima box dari Althea ni sebab sangat-sangat eksklusif balutannya.. tema pink tu macam cool je tau.. terus suka pink bila kenal Althea ni.. heeee.. apa-apa pun, jom tengok video TB buat kat instagram hari tu.. dengan di Youtube.. cer tengok apa yang TB shopping.. hehehe...

Apa yang TB nak komen tentang pengalaman shopping dengan Althea Korea | Malaysia.. 

1. Penghantaran tak pernah lewat, lancar dan cepat.. 

2. Harga berpatutan malah lebih murah dari harga asal.. 

3. Barangan semua ori bukan fake, 

4. Belian semakin mudah dengan aplikasi di mobile, 

5. Balutannya cantik, kotak pun cantik dan buat TB rasa nak buat collection banyak-banyak je tau.. tambahan pula bila Althea ada keluarkan kotak yang Limited Edition, aduhh.. suka giler tau! tapi selalu terlepas nak dapat kotak-kotak special tu.. huhuhu.. sedih pula rasa hati .. Harap dapat merasa kotak special dari Althea nanti.. 

6. Kadang kalau kena time, dapat pulak FREE GIFT.. hanya klik add to bag je masa shopping,  tak perlu bayar yang tu.. TB dah dapat barangan percuma.. keychain baju Korea hanbok tu.. cute giler! tengok gambar diatas tu yea! 

7. Paling best apabila ALthea baik hati send code diskaun dalam email.. fuh.. bagai pucuk dicita ulam mendatang.. terus shopping beb..

ada banyak lagi sebenarnya yang TB rasa nak komen tentang Althea, tapi biarlah setakat ini dulu yea.. nanti TB sambung lagi next entri.. sebab ada lagi satu box tak buka lagi.. hehehehe.. 

Apa-apa pun.. Thank You Althea

HAPPY BIRTHDAY ALTHEA !! #AltheaTurns1 @altheakorea Sempena Birthday Althea #altheaturns1 Kita nak nyanyi sikit untuk Althea yea.. 1..2..3.. "Happy Birthday To You.. Happy Birthday To You.. Happy Birthday To Althea.. Happy Birthday To Youuuu.." Althea ialah website online yang semakin mendapat tempat dihati para wanita yang sukakan produk-produk kecantikan dari Korea. Di website Althea ini terdapat pelbagai barangan kosmetik seperti Mascara, Masker, Eye gel, lipstick, compact powder, Hair Oil, pencuci muka, scrub, shampoo dan macam-macam lagi. HAPPY BIRTHDAY ALTHEA !! #AltheaTurns1 Semoga Althea terus maju dan success dalam menjadi website paling popular yang menjual produk-produk dari Korea.. Semoga Althea semakin dikenalai ramai di pelosok dunia.. Happy Birthday Althea!! Nak tahu lebih Info tentang Althea, sila klik link di bawah ni ye! Althea's Birthday Celebration 20th - 31st July, 2016 Limited Edition Birthday Box + DIY Party Kit For orders placed on 20/7 onwards. While stocks last. Free Goodies for first 1,500 shoppers Full size beauty products. While stocks last. Birthday Giveaway. Pick 3 Top Sellers for 100% REBATE! Rebate will be credited into your account. Facebook: Althea Instagram: Althea Korea Website: www.althea.kr/ Facebook: Althea Instagram: Althea Korea Website: www.althea.kr/
A post shared by 🇹🇪🇳🇬🇰🇺🇧🇺🇹🇦🇳🇬 (ღ˘⌣˘ღ) (@tengkubutang) on

Produk yang di shopping di Althea buat Tengkubutang tersenyum lebar..
Thank You Althea!

ok, sekarang TB sajikan pula mata korang dengan Trendy Box atau kotak-kotak / Althea Box yang sangat-sangat cute ni/.. dan pastinya korang akan fikir.. bahawa, kotak ini adalah salah satunya penarik minat pelanggan untuk membeli.. sangat-sangat eksklusif kan!

Semua dibawah teman pinjam gambar dari google.. bukan milik teman pun yea.. just nak bagi korang gambaran aje.. hehehehe.. macam? tergugat tak??









So, buat sesiapa yang nak shopping barangan K-Beauty, bolehlah jenguk link-link dibawah :

Instagram :

Website:

Facebook page:

#altheakorea

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )

Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik 8SHARE dan daftar FREE aje.. 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik GRAVYTRAIN dan daftar FREE aje.. 

Nak tebus barang FREE??? 
Jom join dan tebus hadiah.. Daftar free, kumpul point mudah sangatttt.. 
Join WOOP cepattt!!

klik LIKE sini yea.. tQ --> Tengkubutang Page


10 Ulasan

  1. Bestnya dpt shopping2 brng mekap. Kotak dia comel2. 😍

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ha a.. Kotak tu salah satu penarik orang nak membeli di Althea

      Padam
    2. Ha a.. Kotak tu salah satu penarik orang nak membeli di Althea

      Padam
  2. Ena suka kotaknya.. cantik... ena masih simpan kotak2 dia.. buat letak simpan barang

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan Ena.. Kotak dia sangat2 cantik.. Terasa sayang nak buang.. Boleh guna untuk simpan barang.

      Padam
  3. syok masuk website althea...geram...macam nak beli semua

    BalasPadam
  4. kalau after payment tu kann tetibe tgok kat status order dia tulis cancel. camne ehh nak settlekan?

    BalasPadam
  5. tumpang tanya, delivery Althea ni memang tepat2 2 weeks (15 days) ke? atau die boleh sampai sebelom dari tempoh yang diberitahu tu? macam yang sis post, barang sampai dalam masa 1 minggu, iye ke?

    BalasPadam
  6. Cara pembayaran dia mcm mna? sama mcm lazada ke??

    BalasPadam

Catat Ulasan

Post a Comment

Terbaru Lebih lama