HP Little Makers Challenges | Let Your Creative Journey Begin!


HP Little Makers Challenges
| Let Your Creative Journey Begin!


Entri ni untuk adik-adik yang sukakan cabaran.. Adik-adik.. Pernahkah korang tertanya-tanya berapa lama korang boleh membuat Kapal Terbang Kertas korang?  Confirm ke kapal terbang kertas korang akan terbang tinggi.. Haha.. sebenarnya boleh je sebab kita yang buat dia.. so, kena jugak tahu macam mana nak bagi dia terbang dan meluncur laju.. hehehe.. Haaa.. semua ni akan korang pelajari sains di sebalik semua itu dengan Cabaran HP Little Makers ini. Jom join! mana tahu menang HP Little Makers ni.. atau hadiah lain.. best2.. 

Kapal Terbang Kertas adalah menyeronokkan dan mudah dibuat, hanya lipat-lipat je sehelai kertas menjadi kecil dan terbangkan ke langit dengan menggunakan tangan korang. Pastinya bila tengok Kapal Terbang Kertas korang terapung dan meluncur di udara pastinya memberi korang perasaan yang sangat memuaskan dan gembira. Betul tak? satu kepuasan maksimum gitu.. 

Haa.. Tetapi apa yang membolehkan kapal terbang kertas terbang melintasi udara dan mengapa kapal terbang kertas akhirnya jatuh ke tanah? untuk mengetahui cabaran ini akan membantu adik-adik belajar tentang sains di sebalik kapal terbang kertas dan belajar tentang daya yang berbeza yang membuatkan kapal terbang kertas untuk terbang dan mendarat.. 

Jom tengok cara buat nya.. senang je..


  





TB nak jemput adik-adik dan parent korang untuk sama-sama join Contest HP Little Makers ni.. klik link bawah ni untuk join.. Cepat!! masih sempat untuk join Challenge 1 ( Paper Plane ) .. Use HP Deskjet 3700 Printer




Contest duration: 
Paper Plane Physics ( Paper Plane )
16 January, 8:00 am – 29 January, 11:59 pm 

30 January, 8:00 am – 12 February, 11:59 pm 

Contest duration: 
Challenge 3 - Time Will Tell ( Sun Dial )
13 February, 8:00 am – 26 February, 11:59 pm 

Contest duration: 
Challenge 4 -
27 February, 8:00 am – 12 March, 11:59 pm


0 Ulasan

Catat Ulasan

Post a Comment (0)

Terbaru Lebih lama