Inisiatif McDonald's Hargai Frontliner

mc donald's taja makanan

Inisiatif McDonald's Hargai Frontliner 


Haii.. Hari ni TB nak bercerita sedikit tentang Kempen #KitaBoleh yang dianjurkan oleh McDonald's Malaysia.  Seperti yang kita maklum, sebelum ini McDonald's Malaysia telah memberi banyak sumbangan dan tajaan dalam kempen-kempen untuk kebajikan dan juga telah menjalankan usaha untuk bersama-sama berkongsi rezeki dengan golongan yang memerlukan. 

#Kitaboleh McDonalds Beri Penghargaan Kepada Petugas Barisan hadapan Perubatan

Ha.. Kali ini satu lagi kempen yang pihak McDonald's Malaysia lakukan iaitu kempen #KitaBoleh dimana ia merupakan Inisiatif terbaru oleh McDonald's Malaysia bagi menunjukkan penghargaan kepada petugas barisan hadapan Perubatan Hospital . Seperti yang disampaikan oleh Azmir Jaafar, Pengarah Urusan dan Rakan Operasi Tempatan McDonald's Malaysia.

"Sudah lebih dari satu tahun sejak Perintah Kawalan Gerakan (MCO) pertama dilaksanakan di Malaysia. Sejak itu, kita rakyat Malaysia telah melalui berbagai tahap kehidupan selama wabak ini, "

Ya. Sebenarnya ini adalah kesinambungan dari rali organisasi #KitaBoleh di seluruh negara, yang dimulakan syarikat itu semasa Perintah Kawalan Pergerakan (MCO) yang pertama tahun lalu, so tahun ini mereka menyambung semula kempen tersebut bagi membantu frontliner untuk terus bersemangat membanteras covid19 ini. Bagusnya usaha McDonald's Malaysia yang turut ambil peduli tentang keadaan semasa negara . 

Dalam situasi pandemik ini pastinya kerjasama dan sikap saling membantu antara kita amat perlu bagi menghadapi cabaran dan kesulitan yang mendatang. Kita pastinya tidak tahu bila semua ini akan berakhir dan pastinya kita juga amat berharap agar petugas barisan hadapan / frontliner kita dapat bertahan mengharungi cabaran dan masalah ini. teruskan berjuang hingga ke saat akhir. Moga suatu hari nanti hari kemenangan kita akan tiba jua.. 

Untuk pengetahuan semua, Konsep #KitaBoleh yang dimulakan oleh McDonald's Malaysia di platform media sosial mereka ini bertujuan untuk meningkatkan semangat semua rakyat Malaysia untuk terus bersatu dan menjaga semangat juang walaupun pada masa-masa sukar. Pada masa inilah kita nampak banyak rupanya pihak-pihak yang sedia membantu meringankan beban dan memberi dorongan dan galakan dalam bentuk yang pelbagai kepada mereka yang memerlukan. Termasuklah usaha McDonald's Malaysia yang terbaru ini.. Memang respek lah.. Terima kasih atas usaha meringankan kepenatan frontliner kita yang berhadapan dengan Covid19 ini.

Kagum dengan semangat Frontliner kita

Bercerita tentang Covid19 yang semakin menular kini, TB berasa sangat kagum dengan semangat frontliner kita, TB sendiri akui TB tidak sekuat petugas barisan hadapan, dimana mereka perlu berhadapan dengan pesakit Covid19 walau risiko untuk dijangkiti itu ada dan kerana tanggungjawab, amanah dan tugas mereka perlu menghadapinya sebaik mungkin. Waktu sentiasa berjalan dan kita sentiasa menanti hari kemenangan kita.

Namun.. bagi TB, semestinya kita boleh memenangi peperangan ini tetapi kita belum boleh bersenang-senangan kerana kita belum menang. Kita perlu bersatu dan berkerjasama memainkan peranan masing-masing agar dapat memastikan kita menang menangani krisis COVID-19 ini.

Nasihat TB buat semua, janganlah ketika krisis COVID-19 ni, kita bertelingkah, tuduh menuduh dan bersikap pentingkan diri. kerana kita punya tanggungjawab sebagai rakyat Malaysia untuk menjaga sesama kita walau berlainan bangsa sekalipun. Kita patut bersyukur kerana nasib kita jauh lebih baik berbanding frontliners yang mana mereka terpaksa berjauhan dengan keluarga namun mereka tetap patuh pada perintah dan buat yang terbaik untuk mempertahankan komuniti daripada dijangkiti COVID-19

Tugas mereka sangat berat dari pelbagai sudut. Kita harus berterima kasih kepada mereka kerana sebagai petugas barisan hadapan baik dari klinik mahupun hospital mereka telah bekerja keras di hospital dan pusat kuarantin bagi mengesan kes dan merawat pesakit COVID-19.

Pengorbanan besar yang mereka lakukan ini bagi memenangi krisis pandemik COVID-19 sewajarnya dihargai oleh rakyat Malaysia.

dan seperti yang kita harapkan, Rakyat Malaysia sememangnya bersifat prihatin dan ini terbukti apabila semakin ramai pihak tampil, menghulurkan sumbangan dalam usaha membantu petugas barisan hadapan, yang bertungkus-lumus mengekang penularan Covid-19. Haa.. termasuklah usaha murni yang dilakukan oleh McDonald's Malaysia ini.

 

Inisiatif McDonald's Hargai Frontliner

Oh ya, Pasti ada yang tertanya-tanya Kempen #kitaboleh ni macam mana ya? Haa.. meh TB terangkan info serba sedikit tentang kempen ini supaya jelas pada pemahaman korang. 


McDonalds Malaysia Taja Makanan Bagi Petugas Barisan Hadapan Perubatan Hospital

Kempen #kitaboleh ini dilakukan oleh McDonald's dengan cara menghantar pasukan restorannya dalam tajaan makanan ke hospital di seluruh negara atau dengan kata lebih senang untuk semua faham, McDonald's Malaysia sponsor / taja makanan kepada barisan hadapan kita / frontliner di hospital

Panggilan #KitaBoleh juga merupakan panggilan nasional untuk memberitahukan keberanian diam para barisan hadapan yang bekerja tanpa lelah dalam memerangi wabak tersebut. 

"Apa yang tetap konsisten sepanjang masa-masa mencuba ini adalah ketekunan berterusan para barisan hadapan kami, yang pekerjaan hariannya menjadikan kehidupan kita lebih selamat setiap hari ketika kita melawan wabak ini," 

Haa.. Bagus kan usaha Mc Donald ini, boleh lihat gambar-gambar dibawah ni.. betapa terharu dan gembiranya wajah-wajah frontliner kita apabila menerima bantuan seperti ini.. Moga dengan cara ini dapat memberi semangat kepada mereka untuk terus tabah dan kuat menghadapai dugaan sedia ada kini.. 

dan dijangkakan Tajaan makanan untuk hospital-hospital ini yang merawat pesakit COVID-19, menjangkau sekitar 30,000 pekerja penjagaan kesihatan (frontliners) .

 

mc donald's taja makanan

 Penghantaran makanan dilakukan sekurang-kurangnya sekali seminggu ke setiap hospital

mc donald's taja makanan

Antara Hospital lain yang menerima tajaan 

mc donald's taja makanan

terpancar wajah gembira frontliner kita

mc donald's taja makanan

Azmir juga mengenali pasukan restoran yang telah bertugas untuk menghantar makanan ke hospital, sambil tersenyum di wajah barisan depan perubatan.

Terima kasih buat McDonald's Malaysia yang taja makanan kepada petugas kesihatan yang bertungkus lumus memberi khidmat jasa untuk kita semua. Satu sorakan hebat kepada pasukan restoran McDonald's yang telah terlibat dengan hospital,hantar makanan ke hospital dan memastikan barisan perubatan kita mendapat makanan kegemaran mereka.

Semoga usaha McDonald's Malaysia dapat memberi semangat yang lebih kuat lagi kepada barisan hadapan / frontliner untuk terus berjuang dan kami sangat menghargai jasa anda semua yang sanggup berkorban masa dan kehidupan tenang demi berkhidmat untuk negara walaupun terpaksa meredah risiko berhadapan dengan wabak Covid19. Pastinya tugas yang mereka pikul itu sangat mencabar dan kerana itu kita perlu memberi sokongan dari segi apa yang ternampu..

Sekali lagi terima kasih buat  McDonald's Malaysia kerana menaja makanan kepada petugas barisan hadapan perubatan hospital / frontliner kita sebagai tanda sokongan dan menghargai pengorbanan petugas barisan hadapan hospital yang bertungkus-lumus mengawal penularan pandemik COVID-19 sejak Mac tahun lalu.


8 Ulasan

  1. Setuju! Frontliners kesihatan askar terpenting utk memerangi covid. Kudos to McD taja makanan pada mereka.

    BalasPadam
  2. Tahniah Mekdi atas inisiatif yang sangat bagus. Siapa lagi nak hargai frontliners perubatan ni kalau bukan kita sendiri kan. Jasa dan pengorbanan mereka tak terbalas kita.

    BalasPadam
  3. Terbaik lah McDonald's. Inisitif yang bagus dalam membantu frontliners dengan menaja makanan. Thank you McD.

    BalasPadam
  4. Tahniah mcd menaja makanan kepada frontliner

    BalasPadam
  5. Bagus kempen camni dari Mcd,, menghargai frontliners dengan menaja makanan,

    BalasPadam
  6. Tahniah MCD! Untuk rakyat pulak, jangan lupa daftar vaksin, ini lah cara kita hargai frontliners.

    BalasPadam
  7. Tahniah mcdonalds malaysia diatas inisiatif ini.. moga dpt diteruskan usaha murni ini.. kepada frontliners, korang adalah wira kami!

    BalasPadam
  8. Tahniah buat McDonald's Malaysia atas inisiatif menghargai pengorbanan dan jasa para frontliners perubatan.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Post a Comment

Terbaru Lebih lama