5 CIRI-CIRI YANG DISUKAI PADA TELEFON PINTAR ZTE BLADE V7 LITE


5 Ciri-Ciri Yang disukai pada telefon pintar 
ZTE Blade V7 Lite |

Kalau kita nak membeli Gadget seperti Telefon Pintar sudah semestinya banyak ciri-ciri yang kita mahukan perlu ada pada telefon pintar tersebut kan? Paling tidak pun, kita pasti nak memiliki telefon pintar yang mempunyai Full Metal Body, yang juga didatangkan dengan kamera yang cantik, ada Sensor Cap Jari pulak tu, tambahan pula dengan skrin yang besar serta yang paling best.. semuanya didatangkan dalam satu pakej dan dengan harga yang terlajak murah! betul tak? hehehehe.. Tapi ada ke Telefon Pintar yang didatangkan dengan semua ciri-ciri tersebut dengan harga yang murah? Eh! adalah ! Tak percaya?

Haa.. telefon Pintar tersebut ialah ZTE Blade V7 Lite yang baru sahaja dilancarkan oleh ZTE pada Mac 2016 yang lalu dan setelah 2 bulan pelancaran akhirnya  ZTE Blade V7 Lite  kini boleh didapati dipasaran Malaysia bermula awal Mei baru-baru ini dengan harga yang sangat berbaloi iaitu hanya dengan RM699 kita dapat memiliki Telefon pintar yang mempunyai semua ciri-ciri yang terdapat dalam telefon premium bersama dengan beberapa fungsi cool yang benar-benar menarik perhatian.

Ok lah.. Sebelum membaca lebih lanjut, mari kita tengok ciri-ciri dan Spesifikasi  ZTE Blade V7 Lite  ni yea.. 

OS : Android 6.0 Marshmallow 

Saiz: 143.8 x 70.2 x 7.9 mm 

Paparan: 5 "HD IPS, (1280 x 720) , 2.5D 

Berat: 135g 

Camera: 8MP Kamera Depan (w Flash) , 
Kamera 13MP AF belakang (w Flash) 

Bateri: 2500 mAh 

SIM Mode: Dual SIM ( 4 dan seterusnya - Nano ) 

Memori: 16GB EMMC + 2GB DDR3 RAM Micro SD 

Slot Tambahan (SD card) : sehingga 32GB

ZTE Blade V7 Lite  adalah salah satu telefon pintar yang terbaik dengan harga yang berpatutan di pasaran. Walaupun pada harga yang kompetitif, ZTE Blade V7 Lite 16GB (Silver) didatangkan dengan ciri-ciri yang menakjubkan seperti 1.0GHz Quad Core dan juga dengan RAM 2 GB

Telefon ini dilengkapi dengan perkakasan khas dan skrin 5 inci dengan resolusi HD IPS yang akan memberi kita pengalaman menonton yang mengagumkan. Telefon pintar yang diperbuat daripada aloi aluminium terpilih juga dilengkapi dengan teknologi sensor cap jari terkini.


8MP Kamera Depan , 13 MP Kamera Belakang
Dengan Ciri Kamera 13MP dan kamera RMK-8 pastinya menjadi pilihan terbaik untuk mereke-mereka yang suka mengabadikan detik-detik berharga dalam kehidupan.

Dengan  ZTE Blade V7 Lite , kita akan dapat mengabadikan semua detik-detik dengan kualiti yang terbaik mungkin dengan menggunakan 13MP kamera belakang pada telefon pintar ini.

Kamera ini direka dengan teknologi auto fokus yang cepat menangkap imej yang sangat jelas. Bagi mereka yang suka ber selfie welfie tu, haa.. telefon pintar ini juga dilengkapi dengan kamera depan yang mempunyai 8 MP untuk mengabadikan detik-detik berharga dalam hidup.


Rekabentuk Yang Sempurna
Rangka aluminium aloi membuat  ZTE Blade V7 Lite  kelihatan anggun dan bergaya dalam reka bentuk.

Reka bentuk ringan telefon pintar yang akan menjadi nafas segar di tangan kita.. Ringan tu penting ye..

Dan dengan reka bentuk yang nipis , senang untuk dibawa kemana-mana, hanya masukkan telefon ke dalam poket atau beg tangan kita. tak perlu menggunakan ruang yang banyak kerana ia hanya bersaiz 5 inci sahaja. berbaloi kan!?

Yang menakjubkan ialah terdapat ciri telefon pintar pada telefon pintar ini yang mana boleh dikatakan boleh menjadi teknologi sensor cap jari dengan kepekaan yang tinggi,  ia terletak di bawah LED kamera belakang untuk pelbagai tujuan seperti cap jari Boot, cap jari Unlock dan cap jari Shutter .


 5.0 Inci dengan Dual SIM 
Haa.. kalau bosan-bosan pastinya ini juga adalah salah satu ciri-ciri yang kita mahukan perlu ada pada telefon pintar kita, iaitu dapat Menikmati pelbagai kandungan hiburan multimedia pada kualiti yang terbaik dengan ini  ZTE Blade V7 Lite .

Mempunyai skrin 5 inci, Sudah cukup besar kan.. Pastinya kita akan berasa amat mudah  dan selesa menggunakan  ZTE Blade V7 Lite .

Gambar-gambar yang diambil juga amat memuaskan dengan resolusi HD penuh yang menampilkan kejelasan 1280 × 720 akan memastikan gambar-gambar kita lebih jelas (sharp) dengan warna yang sangat teserlah.. wah.. ini memang yang kita nantikan! kan!

Dengan rangkaian 4G Lite membolehkan kita mengakses internet dengan laju dan lancar,  ZTE Blade V7 Lite  akan memastikan kita dapat mengakses internet paling cepat di mana sahaja kita berada ,

Selain itu, ia juga membantu kita memindahkan fail dengan pantas, dan sudah semestinya ia membolehkan kita untuk menyelesaikan pelbagai tugas dengan lebih teratur dan lancar.

Eh! lupa nak bagi tahu, Telefon pintar ini juga dilengkapi dengan keupayaan dwi SIM tau.. So, bagi sesiapa yang mempunyai dua nombor tu, pastinya ini pilihan yang bijak! =)


Prestasi Optimum
ZTE Blade V7 Lite  dilengkapi dengan 1.0GHz Quad Core yang berkuasa dan RAM 16GB ROM + 2GB untuk menyokong multitasking yang lancar supaya kita boleh melengkapkan lebih banyak tugas dengan lebih cepat.

Tambahan pula, ciri-cirinya juga memberikan kita pengalaman baru semasa menggunakan telefon pintar melalui aplikasi dan permainan yang tinggi resolusi mudah.

Telefon pintar ini datang dengan memori terbina dalam 16GB untuk menyimpan semua data kegemaran kita dan kandungan multimedia. Kita boleh meningkatkan kapasiti simpanan telefon pintar sehingga 32GB dengan kad memori luaran.


So, melalui Perincian diatas, saya senaraikan 5 Ciri-Ciri Yang disukai pada telefon pintar ZTE Blade V7 Lite ini ialah.. 

1.) ZTE Blade V7 Lite, telefon pintar ini hadir dengan skrin paparan 720p berukuran 5.0-inci yang dilapisi gelas 2.5D dan reka bentuk berasaskan keluli. 

2.) ZTE Blade V7 Lite hadir dengan pemproses quad-core MT6735P berkelajuan 1.3GHz , GPU Mali-T720, 2GB RAM dan 16GB RAM.

3.)ZTE Blade V7 Lite ini hadir dengan kamera utama 8MP yang disertakan dengan pemfokusan auto dan flash LED manakala kamera selfie juga adalah 8MP dan dengan flash LED. 

4.) Selain itu, ZTE Blade V7 Lite juga memiliki bateri berkapasiti 2,500mAh , 

5.) 4G LTE dan sensor capjari pada panel belakang.


Haa.. terbaik kannn.. pastinya kita semua akan teruja dengan gadget terbaru dari ZTE ni betul tak? dan terbaru.. kalau nak tahu .. ZTE Blade V7 Lite juga telah disahkan akan ditawarkan di pasaran Rusia, Mexico , Sepanyol , Jerman dan Thailand. Wah! bagus kan??!! 

Ada yang tertarik selepas membaca perincian diatas? ha.. kalau berminat nak membeli.. boleh la terus ke website LAZADA.. disana korang boleh lihat dengan lebih jelas beserta harga dan pakej yang diberikan.. 


Oh ya, bercakap tentang harga.. sekarang ni ada offer tau.. dari RM699 tu korang boleh dapat dengan harga hanya semurah RM499 okey! So, tunggu apa lagi.. Jom layari website Lazada!
Klik Link di bawah ini :

LAZADA


This post is an entru for the InvoleveAsia x Lazada My blogger contest. ZTE Blade V7 Lite and Lazada Voucher Sponsored by Lazada Malaysia and Shopcoupons.

#LazadaZTEv7Lite 


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )

Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik 8SHARE dan daftar FREE aje.. 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik GRAVYTRAIN dan daftar FREE aje.. 

Nak tebus barang FREE??? 
Jom join dan tebus hadiah.. Daftar free, kumpul point mudah sangatttt.. 
Join WOOP cepattt!!

klik LIKE sini yea.. tQ --> Tengkubutang Page


KLIK SINI DAPAT DUIT!!

3 Ulasan

  1. Spec dia memang terbaik..harga dia pun murah..sure jadi pilihan ramai... Kalau ada duit rembat dah satu..hehe

    BalasPadam
  2. mnarik...smoga ada luck dalm praduan ini..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Post a Comment

Terbaru Lebih lama