SURAH MARYAM FULL


SURAH MARYAM FULL|

Kelebihan membaca SURAH MARYAM (Maryam).. Barang siapa membacanya, nescaya akan mendapat kejayaan di dunia dan di akhirat.

Kenapa maryam menjadi wanita pilihan, diantaranya : (Wallahua'lam)

Pertama: Maryam, ketika masa kecilnya ia adalah seorang yang suka beribadah, ia menghabiskan masa kecilnya di tempat ibadah, ia jugalah yang membersihkan dan merawat tempat ibadah tersebut. Ia seorang yang suka beribadah di dalam mihrabnya.

Kedua : Maryam dipersiapkan untuk menjadi seorang ibu dari seorang nabi pilihan Allah, yaitu Isa AS. Untuk melahirkan seorang anak yang soleh tentunya dari seorang yang juga solehah. Dengan kesolehan Maryam Allah memilih dia untuk menjadi ibu dari Isa AS.

Ketiga : Maryam adalah seorang yang sangat taat dan sabar,kesabaran maryam terlihat ketika ia harus menerima untuk mengandung Isa AS sampai mengalami masa-masa sulit dan dalam keadaan sendirian ketika ia melahirkan nabi Isa AS.

Keempat: Maryam adalah seorang yang sangat menjaga kesucian dirinya. Dalam surat Maryam ayat 20 disebutkan "Wa lam aku baghiyya" artinya: "dan aku bukanlah seorang yang (baghiyah) berzina". Sehingga dalam ayat 42 itu juga disebutkan (wa thohharoki) dan mensucikanmu. Maryam adalah seorang wanita yang sentiasa menjaga kesuciannya.

VIDEO AUDIO BACAAN SURAH MARYAM









kredit :


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )

Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik 8SHARE dan daftar FREE aje.. 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik GRAVYTRAIN dan daftar FREE aje.. 

Nak tebus barang FREE??? 
Jom join dan tebus hadiah.. Daftar free, kumpul point mudah sangatttt.. 
Join WOOP cepattt!!

klik LIKE sini yea.. tQ --> Tengkubutang Page


KLIK SINI DAPAT DUIT!!

1 Ulasan

Catat Ulasan

Post a Comment

Terbaru Lebih lama