Nity

Nuff

23 Ogos 2013

TEGANGKAN KULIT DENGAN LOBAK MERAH

Tegangkan kulit dengan lobak merah
Wanita seringkali dikaitkan dengan dunia kecantikan. Disebabkan itu kebanyakan wanita pertengahan usia, pastinya bimbang dengan kehadiran kedut di wajah. Bagaimanapun kita boleh jea melewatkan penuaan dengan ikuti petua ini. insyaAllah berkat kerajinan n disiplin kita dapatlea hasil dari usaha kita tu kan..he2.. jom tengok petuanya acane.. kot lea korang ada bahan2 ni kat umah korang.. bole lea terus buat yea.. 

Parut sebatang lobak merah dan satukan dengan sesudu tepung jagung dan sebiji kuning telur.
Gaul hingga sebati lalu sapukan pada keseluruhan wajah serta leher sebagai masker. Biarkan sehingga kering selama 20 minit. Kemudian bilas dengan air suam. Haaa.. tadaaa... klu selalu amalkan denagn disiplinn kerajinan yang tinggi.. pasti ada orang yang akan cakap camni nanti.. 
Antara kebaikan lobak merah :-

Mengatasi keletihan.
Baik untuk gigi.
Menjaga sistem saraf.
Mencerahkan mata.
Mencegah jangkitan kuman dan bakteria.
Mencerdaskan akal.
Boleh mencegah serangan barah.

Related Posts

20 ulasan:

  1. wahhh...bleh cbe ny...thanx 4 da info.. (jgn hngat2 tahi ayam sudaaaa)hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. hihihi.. pastikan tidak hangit2 taik ayam yea.. =)

      Padam
  2. Salam Syawal selagi masih ada ^^,

    Memang fberet kak Ummi ni....carrot kalau dibuat juice susu memang seap, kalau guna di muka pasti awet muda....terimakasih share info.. ^^

    BalasPadam
    Balasan
    1. wow.. sebut pasal jus carrot.. teman pun suka tauu

      Padam
  3. Memang elok kate orang.....
    Tapi antara rajin dengan tak je la.....
    Hehehehehe.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. aipp.. nak lawo kena rajinn ha2.. (mcm le teman rajin snagat yea.. kikiki)

      Padam
  4. Nak cubalah. Thanks yer.. nak jegangkan muka ni!

    BalasPadam
  5. wow . .
    menarik !
    tak pernah tau pun . .
    hehe

    BalasPadam
  6. boleh lah cuba ... tapi carrot baru jer habis ... huhuhuuuu

    BalasPadam
  7. carrot ni memang bagus tuk kesihatan. mama saya selalu buat jus then bagi kitorg minum.

    BalasPadam
  8. teman udah kunjungbalas sape yang komen sini.. thanx yea..

    BalasPadam
  9. Faveret saya ni. Blend dengan epal & tomato untuk kulit sihat & cantik :)

    Tambah jugak suplemen vitamin c untuk penjagaan dari dalam...

    BalasPadam

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥

GA New

Innity Mobile

nuffy2

BV2019 - 2

nity 2