Nuff

15 Disember 2015

BAGAIMANA JIKA ADA KEMATIAN MENGEJUT DI RUMAH?


BAGAIMANA JIKA ADA KEMATIAN MENGEJUT DALAM RUMAH KITA??

■Jangan cemas

■tunggu dua tiga jam lagi sebelum terbit pagi.. InsyaAllah orang masjid akan sampai dan akan membantu uruskan jenazah.

■sementara itu sapu minyak di kelopak mata arwah untuk lembutkan kemudian cuba rapatkan mata arwah jika masih terbuka.

■Begitu juga dengan tangan, sapu2 sedikit minyak di kedua2 siku untuk lembutkan kemudian letakkan kedua-dua tangan di atas perut.

■letak pisau/gunting besi atas perut, supaya tak masuk angin

■Kelopak mata kalau payah nak tutup,letakkan syiling

■Tangan diikat dengan perca kain.

■Kepala hingga dagu juga elok ikat dgn perca kain.

■jika ada darah yang keluar dari hidung/telinga, sumbatkan dengan kapas untuk menahan darah dari terus menitik keluar

■selimutkan arwah dengan kain yang dapat menutup seluruh jasad dari kepala hingga kaki.. boleh guna sebarang kain samada kain batik panjang dsb, asal saja dapat menutupi jenazah

■rehatlah dan cubalah untuk tidur dulu sementara menunggu subuh kalau kematian berlaku seawal jam 12 atau 1 pagi.

■Mesti ada pengesahan kematian dari doktor klinik/hospital.

■Bila dapat surat pengesahan tersebut baru buat laporan di balai polis berhampiran.

□Polis kemudiannya akan keluarkan Permit Pengkebumian/surat mati untuk urusan pengkebumian jenazah.

Menjadi ahli khariat kematian samada di surau berdekatan rumah/masjid.

Jika kita tiada khairat kematian, hanya perlu ada sejumlah RM520(mungkin jumlah RM berbeza di masjid lain) untuk pengurusan jenazah dari awal urusan dimandikan, dikafankan sehinggalah selamat dikebumikan(wang boleh serah kemudian, pihak masjid boleh dahulukan).

Pihak masjid yang akan menghubungi penggali kubur untuk menyediakan tempat, begitu juga urusan kain kapan dan sebagainya. waris simati tidak perlu bimbang tentang semua perkara itu.

Patut juga kita ambil tahu nama-nama ajk masjid, yang lebih baik lagi kenal dan cam wajah2 mereka.

Ramai yang tidak tahu dan tak terfikir tentang adanya kemungkinan perkara itu tiba-tiba terjadi dalam rumah masing2.

Harus bersedia menghadapi kematian. Mati yang pasti. Wallahu’alam.


Sumber: Hisyamuddin Lg



----------------------------------------------------------------------------------------------

-------------------------------------------------------------


Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )

Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik 8SHARE dan daftar FREE aje.. 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik GRAVYTRAIN dan daftar FREE aje.. 

Nak tebus barang FREE??? 
Jom join dan tebus hadiah.. Daftar free, kumpul point mudah sangatttt.. 
Join WOOP cepattt!!

klik LIKE sini yea.. tQ --> Tengkubutang Page



14 Disember 2015

TERSENARAI DALAM LIST PEMENANG CONTEST "I LOVE FRESHKON"

TERSENARAI DALAM LIST PEMENANG CONTEST "I LOVE FRESHKON" |
Waaa.. teman dah lupa pun pasal contest ni, tetiba tadi rasa nak singgah ig @FreshKonMY dan terkejut macam ternampak nama @tengkubutang disitu.. huhu.. OK.. rezeki.. tQ FreshKonMY .. =).. K lah.. tak larat nak taip panjang-panjang.. badan tak berapa nak sihat lagi.. 3 hari dah berturut2 kena hujan.. jalan pun gelong2.. hahahahaha... itu teman tipu.. jalan still OK tapi gi kedai terbaring je .. sakit perut.. aish.. ok lah.. motip online nak up citer atas ni je.. hehehe.. moga ada rezeki lain  buat teman... Aamiiinnn...



------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )

Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik 8SHARE dan daftar FREE aje.. 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik GRAVYTRAIN dan daftar FREE aje.. 

Nak tebus barang FREE??? 
Jom join dan tebus hadiah.. Daftar free, kumpul point mudah sangatttt.. 
Join WOOP cepattt!!

klik LIKE sini yea.. tQ --> Tengkubutang Page



12 Disember 2015

LIVE STREAMING BOLA SEPAK SELANGOR LAWAN KEDAH 2015


LIVE STREAMING BOLA SEPAK FINAL SELANGOR LAWAN KEDAH 2015 | 
Wahhhhhhh.. Tak minat bola tapi update pasal bola minat pulak yeaaa.. Haha.. Kalau final memang teman layannn.. Tak kisah sape lawan sape.. Mesti tengok punyooo.. Haha.. Yeke? Tapi teman tengok Live Streaming aje.. Korang lak? Camne? Haaa.. Kalau nak tengok Live Streaming gak.. Sila tengok bawah ni yea.. Eh, hangpa sokong sape yea??? Selangor ke Kedah??? Heeee.. 

Live streaming Selangor vs Kedah Final Piala Malaysia 12 Disember 2015. Siaran langsung perlawanan akhir Piala Malaysia 2015 kini berlangsung di Stadium Shah Alam bermula pada jam 9.00 Malam Sabtu. Siaran eksklusif secara live turut disiarkan menerusi saluran RTM TV1, TV3 dan TV9 bermula pada jam 8.40 Malam. Bagi penonton yang ingin menyaksikan perlawanan secara live internet streaming, berikut adalah pautan live streaming online Selangor menentang Kedah Perlawanan Akhir Piala Malaysia 2015.

Live Streaming Selangor Vs Kedah Final Piala Malaysia 2015
Jadual Siaran Langsung Piala Malaysia 2015 Akhir
Tarikh: 12.12.2015 (Sabtu)
Masa: 9.00 Malam
Lokasi: Stadium Shah Alam Selangor
Siaran Rasmi: TV9, TV3 dan Saluran RTM TV1 bermula pada jam 8.40 Malam


Sumber: 



------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )

Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik 8SHARE dan daftar FREE aje.. 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik GRAVYTRAIN dan daftar FREE aje.. 

Nak tebus barang FREE??? 
Jom join dan tebus hadiah.. Daftar free, kumpul point mudah sangatttt.. 
Join WOOP cepattt!!

klik LIKE sini yea.. tQ --> Tengkubutang Page



11 Disember 2015

KALENDAR CUTI UMUM & CUTI SEKOLAH 2016 MALAYSIA

KALENDAR CUTI UMUM & CUTI SEKOLAH 2016 MALAYSIA |

Berikut adalah kalendar dan senarai cuti umum (hari kelepasan am) dan cuti sekolah di Malaysia untuk 2016.

Semoga kalender cuti umum 2016 dan takwim cuti sekolah 2016 ini dapat membantu anda dalam membuat perancangan awal percutian keluarga seperti memilih destinasi, menyediakan bajet, membeli tiket penerbangan, menempah hotel dan sebagainya. 

Kalendar in tertakluk kepada perubahan. Kami akan mengemaskini sebaik sahaja perubahan berlaku.
Kalendar Cuti Umum Dan Cuti Sekolah 2016 Malaysia

kalendar cuti umum dan cuti sekolah 2016 Malaysia Public Holidays and School Holidays 2016

Jadual Hari Kelepasan Am 2016 (Persekutuan Dan Negeri)

Tarikh
Hari
Cuti Umum
Negeri
1 Jan Jumaat Tahun Baru 2016 Kecuali Johor, Kedah, Kelantan, Perlis dan Terengganu
14 Jan Khamis Hari Keputeraan YDB Negeri Sembilan Negeri Sembilan
17 Jan Ahad Hari Keputeraan Sultan Kedah Kedah
24 Jan Ahad Hari Thaipusam Kuala Lumpur, Putrajaya, Johor, Negeri Sembilan, Perak, Pulau Pinang dan Selangor
1 Feb Isnin Hari Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Labuan dan, Putrajaya
8 Feb Isnin Tahun Baru Cina Seluruh negara
9 Feb Selasa Tahun Baru Cina (Hari Kedua) Kecuali Kelantan dan Terengganu
4 Mac Jumaat Hari Ulang Tahun Pertabalan Sultan Terengganu Terengganu
23 Mac Rabu Hari Keputeraan Sultan Johor Johor
25 Mac Jumaat Good Friday Sabah dan Sarawak
15 Apr Jumaat Hari Perisytiharan Melaka Bandaraya Bersejarah Melaka
26 Apr Selasa Hari Keputeraan Sultan Terengganu Terengganu
1 Mei Ahad Hari Pekerja Seluruh negara
5 Mei Khamis Israk dan Mikraj Kedah, Negeri Sembilan dan Perlis
7 Mei Sabtu Hari Hol Pahang
17 Mei Selasa Hari Keputeraan Raja Perlis Perlis
21 Mei Rabu Hari Wesak Seluruh negara
30 & 31 Mei Isnin & Selasa Pesta Kaamatan (Pesta Menuai) Sabah dan Labuan
1 & 2 Jun  Rabu & Khamis Perayaan Hari Gawai Dayak Sarawak
4 Jun Sabtu Hari Keputeraan YDP Agong Seluruh negara
6 Jun Isnin Awal Ramadan Johor, Kedah dan Melaka
22 Jun  Rabu Hari Nuzul Al-Quran Kuala Lumpur, Labuan, Putrajaya, Kelantan, Pahang, Perak, Perlis, Pulau Pinang, Selangor dan Terengganu
6 & 7 Jul Rabu & Khamis Hari Raya Puasa Seluruh negara
7 Jul Khamis Hari Ulang Tahun Perisytiharan Tapak Warisan Dunia Pulau Pinang
9 Jul  Sabtu Hari Jadi YDP Pulau Pinang Pulau Pinang
31 Ogo Rabu Hari Kebangsaan Seluruh negara
10 Sep  Sabtu Hari Jadi YDP Sarawak Sarawak
12 Sep Isnin Hari Raya Qurban Seluruh negara
13 Sep Selasa Hari Raya Qurban (Hari Kedua) Kedah, Perlis, Kelantan dan Terengganu
16 Sep Jumaat Hari Malaysia Seluruh negara
1 Okt Sabtu Hari Jadi YDP Sabah Sabah
2 Okt Ahad Awal Muharram (Maal Hijrah) Seluruh negara
14 Okt Jumaat Hari Jadi YDP Melaka Melaka
24 Okt Isnin Hari Keputeraan Sultan Pahang Pahang
29 Okt Sabtu Hari Deepavali Kecuali Sarawak
6 Nov Ahad Hari Hol Almarhum Sultan Iskandar Johor
11 & 12 Nov Jumaat & Sabtu Hari Keputeraan Sultan Kelantan Kelantan
27 Nov Ahad Hari Keputeraan Sultan Perak Perak
11 Dis Ahad Hari Keputeraan Sultan Selangor Selangor
12 Dis Isnin Hari Keputeraan Nabi Muhammad S.A.W. (Maulidur Rasul) Seluruh negara
25 Dis Ahad Hari Krismas Seluruh negara
Untuk download fail pdf Jadual Hari Kelepasan Am Persekutuan Dan Negeri 2016, sila layari laman web rasmi Bahagian Kabinet, Perlembagaan dan Perhubungan Antara Kerajaan, Jabatan Perdana Menteri.

Kalendar Cuti Sekolah 2016 Malaysia

Berikut adalah jadual cuti sekolah untuk sesi persekolahan 2016 seperti yang dimaklumkan KPM di dalam Takwim Penggal Persekolahan Tahun 2016.
Cuti Sekolah
Tarikh Mula & Tamat
Cuti pertengahan Penggal 1 12.03.2016 - 20.03.2016
Cuti pertengahan tahun 28.05.2016 - 12.06.2016
Cuti pertengahan Penggal 2 10.09.2016 - 18.09.2016
Cuti akhir tahun 26.11.2016 - 01.01.2017
Cuti untuk sekolah-sekolah di negeri Kedah, Johor, Kelantan dan Terengganu bermula dan berakhir sehari lebih awal.
Sila layari juga Tarikh Pembayaran Gaji Kakitangan Awam 2016 dan Kalendar Islam 2016M / 1437–1438 Hijrah.

CREDIT :

Ranking: 5


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )

Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik 8SHARE dan daftar FREE aje.. 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik GRAVYTRAIN dan daftar FREE aje.. 

Nak tebus barang FREE??? 
Jom join dan tebus hadiah.. Daftar free, kumpul point mudah sangatttt.. 
Join WOOP cepattt!!

klik LIKE sini yea.. tQ --> Tengkubutang Page



KALENDAR TAKWIM TARIKH PENTING DALAM ISLAM TAHUN 2016

KALENDAR TAKWIM TARIKH PENTING DALAM ISLAM TAHUN 2016 |


Berikut adalah kalendar atau takwim Islam dan tarikh-tarikh penting dalam Islam bagi tahun 2016 Masihi / 1437-1438 Hijrah bagi Malaysia. Kalendar ini memaparkan padanan tarikh antara kalendar Masehi/Miladiah dan kalendar Hijriah.

Kalendar Hijriah ialah kalender lunar, yang dikira berasaskan pergerakan/fasa bulan mengelilingi Bumi. Satu tahun Hijriah terdiri daripada 354 atau 355 hari, bermula pada bulan Muharram dan berakhir pada bulan Zulhijjah.

Ini berbeza dengan kalendar Masihi yang dikira berasaskan pergerakan Bumi mengelilingi Matahari (kalender solar). Satu tahun Masehi memakan masa 365 atau 366 hari, bermula dengan bulan Januari dan berakhir dengan bulan Disember. 

Kalendar Islam Malaysia 2016

Kalendar Islam Masihi-Hijrah 2016M 1437-1438H
Legend: S = Sabtu, A = Ahad, I = Isnin, T = Selasa, R = Rabu, K = Khamis, J = Jumaat
Klik gambar untuk paparan lebih besar dan jelas

Tarikh-Tarikh Penting Dalam Islam Tahun 2016 Bagi Malaysia

Tarikh Hijri
Tarikh Masihi / Miladi
Hari Perayaan / Kebesaran Islam
27 Rejab 1437 5 Mei 2016 Israk dan Mikraj
1 Ramadan 1437 * 6 Jun 2016 Awal Ramadan / Permulaan Puasa
17 Ramadan 1437 22 Jun 2016 Nuzul Al-Quran
1 Syawal 1437 * 6 Julai 2016 Hari Raya Puasa / Aidilfitri
1 Zulhijjah 1437 3 September 2016 Awal Zulhijjah
10 Zulhijjah 1437 * 12 September 2016 Hari Raya Korban / Aidiladha
1 Muharram 1438 2 Oktober 2016 Awal Muharram / Maal Hijrah
12 Rabiulawal 1438 12 Disember 2016 Maulidur Rasul (Hari Keputeraan Nabi Muhammad S.A.W)
* Tarikh ini akan diisytiharkan oleh Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja Malaysia

Sumber : Takwim Hijri yang disediakan Panel Pakar Falak, Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM). Boleh dimuat turun di sini.

CREDIT :



------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )

Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik 8SHARE dan daftar FREE aje.. 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik GRAVYTRAIN dan daftar FREE aje.. 

Nak tebus barang FREE??? 
Jom join dan tebus hadiah.. Daftar free, kumpul point mudah sangatttt.. 
Join WOOP cepattt!!

klik LIKE sini yea.. tQ --> Tengkubutang Page



TAKWIM PENGGAL PERSEKOLAHAN MALAYSIA 2016

Kalendar cuti umum dan cuti sekolah 2016 |

Maklumat perincian takwim atau kalendar untuk penggal persekolahan tahun 2016. Takwim rasmi dari Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) ini memperincikan tarikh-tarikh mula dan akhir persekolahan setiap penggal, tarikh cuti sekolah, jumlah hari persekolahan dan jumlah hari cuti sekolah.

Perincian hari persekolahan 2016 dibahagikan mengikut kumpulan dan penggal, seperti berikut:

Takwim Persekolahan Kumpulan A

Berikut adalah takwim penggal persekolahan untuk sekolah-sekolah di negeri di mana hujung minggunya hari Jumaat: Negeri Kedah, Johor, Kelantan dan Terengganu.



Takwim Persekolahan Kumpulan B

Berikut adalah takwim penggal persekolahan untuk sekolah-sekolah di negeri yang hujung minggunya hari Ahad: Negeri Perlis, Pulau Pinang, Perak, Selangor, Negeri Sembilan, Melaka, Pahang, Sabah, Sarawak, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Labuan & Putrajaya.

takwim penggal persekolahan 2016 kumpulan B
Untuk muat turun fail pdf Takwim Sekolah 2016 sila klik sini.

Sila rujuk Kalendar Cuti Umum Dan Cuti Sekolah 2016 untuk membantu anda merancang percutian sekeluarga.

CREDIT TO :

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )

Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik 8SHARE dan daftar FREE aje.. 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik GRAVYTRAIN dan daftar FREE aje.. 

Nak tebus barang FREE??? 
Jom join dan tebus hadiah.. Daftar free, kumpul point mudah sangatttt.. 
Join WOOP cepattt!!

klik LIKE sini yea.. tQ --> Tengkubutang Page





------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )

Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik 8SHARE dan daftar FREE aje.. 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik GRAVYTRAIN dan daftar FREE aje.. 

Nak tebus barang FREE??? 
Jom join dan tebus hadiah.. Daftar free, kumpul point mudah sangatttt.. 
Join WOOP cepattt!!

klik LIKE sini yea.. tQ --> Tengkubutang Page



TARIKH BAYAR GAJI KAKITANGAN AWAM 2016

jadual pembayaran gaji kakitangan awam
TARIKH BAYAR GAJI KAKITANGAN AWAM 2016 |
Teman idak la membelek-belek bila tarikh gaji hubby teman, tapi saja gatai buat entri ni untuk kesenangan semua termasuk hubby teman.. hehehehe.. kot-kot dia tercari-cari leh la soh mencari disini... hehehehe... sebenarnya penting untuk tahu bila gaji masuk ni, sebab dari situ kita boleh merancang perbelanjaan.. terkadang kita tak perasan kita dapat gaji terlalu awal.. dan tak sedar terguna duit tu melebihi had.. bila tiba tengah bulan udah takde duit .. kering kontang la pulak.. jenuh.. haaa.. jadi ceritanya.. eloklah kita merancang perbelanjaan kita yea.. jangan main shopping aje yea.. jom tengok maklumat dibawah ni.. pastu berguna..

Berikut adalah senarai tarikh pembayaran gaji bulanan kakitangan awam bagi tahun 2016 berdasarkan jadual yang dikeluarkan oleh Jabatan Akauntan Negara Malaysia (ANM).

Penjawat awam boleh membuat semakan gaji secara online (e-Penyata Gaji) sehari sebelum gaji masuk.

Tarikh Pembayaran Gaji Bulanan Kakitangan Awam 2016

Bulan
Tarikh Gaji
Hari
Catatan
Januari 21.01.2016 Khamis ---
Februari 25.02.2016 Khamis Tahun Baru Cina
8 - 9/2/2016
Mac 24.03.2016 Khamis ---
April 25.04.2016 Isnin ---
Mei 24.05.2016 Selasa Pesta Keamatan/Menuai
30 - 31/5/2016
Jun 23.06.2016 Khamis Hari Gawai
1 - 2/6/2016
Julai 25.07.2016 Isnin Hari Raya Puasa
6 -  7/7/2016
Ogos 25.08.2016 Khamis ---
September 22.09.2016 Khamis Hari Raya Haji
12/9/2016
Oktober 20.10.2016 Khamis Hari Deepavali
29/10/2016
November 24.11.2016 Khamis ---
Disember 20.12.2016 Selasa Hari Krismas
25/12/2016

Sila rujuk portal Jabatan Akauntan Negara untuk maklumat terkini tentang tarikh pembayaran gaji kakitangan kerajaan. 

Untuk memudahkan anda merancang bajet dan masa percutian, sila padankan jadual gaji 2016 dengan kalendar cuti umum dan cuti sekolah 2016.

Berikut adalah senarai tarikh pembayaran gaji bulanan kakitangan awam bagi tahun 2016 berdasarkan jadual yang dikeluarkan oleh Jabatan Akauntan Negara Malaysia (ANM).

Penjawat awam boleh membuat semakan gaji secara online (e-Penyata Gaji) sehari sebelum gaji masuk.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )

Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik 8SHARE dan daftar FREE aje.. 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik GRAVYTRAIN dan daftar FREE aje.. 

Nak tebus barang FREE??? 
Jom join dan tebus hadiah.. Daftar free, kumpul point mudah sangatttt.. 
Join WOOP cepattt!!

klik LIKE sini yea.. tQ --> Tengkubutang Page



nuffy2

adseng

Innity Mobile

GA New