Nuff

30 Januari 2013

MACAM2 yea.. PRODUK JEPUN UNTUK WANITA YG NAK CANTIK.. HU2.. PATUTLEA SEMUA CANTIK2.. =)

Haii.. Nak Cantikk? nak Comeyy? jom baca entri nih!
Warga Jepun sejak puluhan tahun lalu terkenal dengan kecerdasannya menciptakan berbagai alat dan inovasi menarik. Beberapa inovasi tersebut sangat berguna, misalnya saja peralatan elektronik, otomotif dan bidang kecantikan. Tapi.. ada juga beberapa produk kecantikan buatan Jepun yang aneh dan belum diketahui keselamatan serta efektivitasnya. meh kita dok tengok apa barang2 kecantikan 2.. jommm

1. Pemancung Hidung
Sudah menjadi rahsia umum jika banyak warga Asia Timur dan Asia Tenggara yang ingin memiliki hidung mancung. Hidung mancung menjadi tolak ukur kecantikan dan ketampanan.
Cara kerja produk di atas adalah memasangnya pada hidung, dipakai 3 minit dalam sehari. Ada bateri di dalamnya yang dapat memancarkan getaran elektrik. Berdasarkan iklannya, cetakan hidung dan getaran tersebut dapat memancungkan hidung.

2. Penghilang Kerutan Mulut dan Pipi
Kerutan tak hanya terjadi di dahi dan sekitar mata, tetapi juga di dekat bibir dan garis senyum. Penemuan dari Jepun ini mungkin boleh membantu walau aneh.
Alat ini dipakai di bibir dengan cara latihan pernafasan. Latihan ini akan menguatkan otot pipi dan rahang, sehingga dapat mencegah penuaan di daerah pipi dan sekitar mulut. Latihan ini dapat dilakukan setiap hari dengan 10 - 20 kali tarikan nafas dalam satu sesi latihan.

3. Kacamata Anti Kerutan Mata
Kerutan atau garis halus yang muncul di sekitar mata adalah musuh wanita. Berbagai krim dan suntik kolagen sering dilakukan untuk mencegah dan menghilangkannya.
Nah, benda yang terlihat seperti kacamata renang ini adalah inovasi menghilangkan kerutan mata. Bahagian dalam kacamata dapat memberi pijatan yang dapat menghilangkan kerutan mata. Cara memakainya cukup di pasangkan pada mata selama 5 minit dalam sehari.

4. Alat Untuk Meniruskan Wajah
Banyak wanita yang tidak suka dengan pipi tembem atau bentuk wajah bulat. Banyak orang yang bertanya-tanya mengapa wajah gadis-gadis Jepun sangat kecil dan mungil. Apakah Anda ingin memiliki wajah ala gadis Jepun?
Alat ini berfungsi untuk membuat wajah seseorang menjadi tirus dan mungil. Cara kerjanya adalah dengan memberi tekanan pada pipi dan daerah dekat rahang. Walaupun terlihat menyakitkan, alat ini sangat nyaman digunakan dan tidak menimbulkan rasa sakit.

5. Alat Pencetak Senyum Menawan
Senyum adalah kosmetik yang paling cepat dan efektif untuk memancarkan kecantikan. Sayangnya, tak semuawanita memiliki senyum manis.
Sekilas, alat ini mirip dengan pemutih gigi. Alat ini adalah cetakan yang dapat menyeimbangkan bentuk senyum pada pipi dan wajah. Tak hanya itu, boleh menguatkan rahang dan gigi. Digunakan selama 5 minit dalam sehari.

6. Wajah Tirus Dengan Latihan Mulut
Hanya dengan mengucapkan A, I, U, E, O, wajah Anda bisa menjadi kecil mungil tanpa operasi plastik, percaya?
Alat ini diperbuat dari silikon yang elastis dan digunakan sebagai alat latihan. Harus dipakai di bibir lalu mengucapkan huruf hidup (A I U E O) dengan keras. Fungsinya adalah membuat 12 otot wajah bekerja dan membuat bentuk wajah lebih sempurna.

Apakah Anda tertarik dan berani mencuba produk kecantikan Jepun di atas?
hati2 yea,, berubah jadi cantik xpe.. jangan berubah jadi peot sudah.. huhuhu hehehe....

23 Januari 2013

DOODLE KAH INI? HEEEE...

Salamm.. pekabo semuaa.. heeee.. hari ni teman teruja sgt tau.. teruja nk tunjuk hasil kerja tangan teman malam tadi bersama en suami.. heee.. teman memang dari dlu suka sgt kartun2 ni.. tiba2 malam tadi saja j buka laptop n saja2 buka Adobe Illustrator nk conteng2 apa yg patut.. masa menyonteng 2 baru pasan.. memang best guna Ai .. rasa smooth j melukis guna Ai.. waaa.. nape lea dari dulu teman dok tau pasal ni.. yg hubby teman lak.. bole di biar nye teman melukis guna paint jeww? dia biar je kartun/doodle teman henyot penyot.. tak nak pun bagi idea guna Ai.. last2 malam tadi teman godeh2 Ai dia baru dia nk ajar satu2.. 

waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... best giler.. dapat ilmu macam2 satu malam jew tauu! heg3.. tQ cik abe miawku.. sebab sudi share ilmu.. moga murah rezekimu (yg juga rezekiku.. heee..) ok lah.. inilah hasil contengan kami berdua mlm td.. wlupun x berapa perfect ( im beginner.. heee.. ) namun teman puas hati.. heh3.. i love painting, art.. wlupun tgn x berseni tp x sangka pulak dpt teman hidup yg begitu keratif n berseni.. aminn,, syukur k hadrat Allah.. ( ha3.. apa aku ni? lebih2 plak yea.. ) tlampau excited sgt dgn doodle mcm ni lea jd nyee.. heh3.. ok lah.. nk tgk hasil doodle kami? tgk kat bwh ni.. yg background oren 2 teman saja try nk tgk lawo k x.. sebab teman mmg minat orennnnnnnnnnnnn! yess!! heh3

Hasil Pertama 


Hasil Kedua (selepas edit2 background.. he2)

22 Januari 2013

AKTIVITI DI PETANG HARI... (^_______^)

haiii.. he3.. rasa macam n main kelik2 j petang ni.. jom lea kita main kelik2 nak.. klu malas sgt nk KELIK BANYAK2 n malas nk tunggu loading.. klik kanan j kat tulisan Merah kat bawah ni.. pastu klik Open link in new tab .. dh selesai.. tp bia dlm 5 saat dia loading sapai kua gamba yea.. he2.. sama2 kita kelik yea.. dh kelik bg tau teman yea.. tinggalkan tapak kat komen atau chatbox.. nti teman kelik korang punya lak.. orraitt? he3..jom2.. kita berkeerjasama.. apa yg penting?? kerjasama.. heee.. iNGAT yEa.. kLiK DekAT tULiSAn meRAh kUnInG YEA! BUKANN gAMbAR OKEY! =)








04 Januari 2013

CANTIK YEA DOODLE NI...

Kalau lea teman pandai lukis doodle mcm ni kan best! suka sgt2 tau! ada sape2 d kalangan kawan2 yg pandai buat doodle x? korang selalu guna software apa yea.. share lea dengan teman sebab teman pun minat jugak doodle2 ni.. entahlea.. hati sangat suka pada cartoon n benda2 yg cumey cenggini.. he2.. 

nuffy2

GA New