Nity

Nuff

05 Februari 2015

AYAT-AYAT RUQYAH

AYAT-AYAT RUQYAH |
SHARING IS CARING

Klik --> AYAT RUQYAH DAN PENERANGAN


Dah lama teman mencari Ayat-Ayat Ruqyah ini, selalu sangat dengar ibu-ibu yang bercerita pasal Ayat-Ayat Ruqyah ni.. teman masih tak dapat lagi gambaran dan tak pernah dengar lagi Ayat-Ayat Ruqyah ni.. tiba-tiba tadi masa lepas dengar zikir alunan dari Heliza Helmi, baru terperasan ada Video Ayat-Ayat Ruqyah ni.. terus teman simpan dalam blog teman.. utnuk rujukan.. teman ni pelupa.. kalau jumpa hari ni.. esok dah tak ingat nak cari mana.. so, baik teman letak dalam blog sendiri kan.. leh gak share dengan korang.. 

Sebelum membaca ayat-ayat ruqyah, terlebih dahulu mengetahui tatacara meruqyah dan antara lain. Berwuduk terlebih dahulu kemudian membaca tawassul kepada Allah Azza Wa Jalla dengan zatNya.

Firman Allah s.w.t. :

"Bersabarlah, dan tidaklah sabar kamu melainkan dengan Allah" (An-Nahl: 127)

Setelah itu letakkan tangan kanan di atas kepala orang yang di ruqyah itu dan apabila yang di ruqyah itu seorang wanita maka hendaklah kamu memakai sarung tangan. Kemudian baca ayat-ayat ruqyah dengan nada suara yang cukup di dengar oleh pesakit tersebut.

1. Surah Al-Fatihah ( ayat 1-7 )

1:1
1:2
1:3
1:4
1:5
1:6
1:7

2. Surah Al-Baqarah ( ayat 1-5 )

1:1
2:1
2:2
2:3
2:4
2:5

3. Surah Al-Baqarah ( ayat 102 ) di ulangi sebanyak 7 kali.

2:102

4. Surah Al-Baqarah ( ayat 163-164 )

2:163
2:164

5. Surah Al-Baqarah ( ayat 255 )

2:255

6. Surah Al-Baqarah ( ayat 285-286 )

2:285

2:286


7. Surah Al-'Imran ( ayat 18-19 )

3:18

3:19

8. Surah Al-A'raf ( ayat 54-56 )

7:54

7:55
7:56

9. Surah Al-A'raf ( ayat 117-122 ) di ulangi sebanyak 7 kali.

7:117
7:118
7:119
7:120
7:121
7:122

10. Surah Al-A'raf ( ayat 120 ) di ulangi sebanyak 30 kali secara bersendirian

7:120


11. Surah Yunus ( ayat 81-82 ) di ulangi sebanyak 7 kali

10:81
10:82


12. Kemudian baca ayat ini:-


إِنَّ اللّهَ سَيُبْطِلُهُ
Sesungguhnya Allah akan menampakkan ketidakbenarannya


13. Surah Thaha ( ayat 69 ) di ulangi sebanyak 7 kali

20:69


14. Surah Al-Mukminun ( ayat 115-118 )

23:115
23:116
23:117
23:118


15. Surah As-Shaffat ( ayat 1-10 )

37:1
37:2
37:3
37:4
37:5
37:6
37:7
37:8
37:9
37:10


16. Surah Al-Ahqaf ( ayat 29-32 )


46:29

46:30
46:31
46:32

17. Kemudian baca ayat ini sebanyak 7 kali:-

يَا قَوْمَنَا أَجِيبُوا دَاعِيَ اللَّهِ


18. Surah Ar-Rahman ( ayat 33-36 )

55:33
55:34
55:35
55:36

19. Surah Al-Hasyr ( ayat 21-24 )

59:21
59:22
59:23
59:24

20. Surah Al-Jin ( ayat 1-9 )

72:1
72:2
72:3
72:4
72:5
72:6
72:7
72:8
72:9

21. Surah AI-Ikhlas ( ayat 1-4 )

112:1
112:2
112:3
112:4

22. Surah Al-Falaq ( ayat 1-5 ) di ulangi sebanyak 9 kali                                                                                      
                                                                                
113:1
113:2
113:3
113:4
113:5

23. Surah An-Nas ( ayat 1-6 )

                                                                                 
114:1
114:2
114:3
114:4
114:5
114:6





CREDIT N SHARING FROM WEBSITE http://www.resepirahsiaku.com/


Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )

Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 



Ayat Ruqyah Penawar Sihir dan Gangguan Jin

Ayat Ruqyah Penawar Sihir dan Gangguan Jin |

VIDEO BACAAN AYAT_AYAT-AYAT RUQYAH

Ayat Ruqyah ni teman cari dah lama.. baru tadi terjumpa video nya.. mencari tapi bukan tak jumpa.. tetapi selalu terlupa nak tengok balik.. save entah mana-mana pastu cari balik tak jumpa.. nak google pun malas.. so.. terbenam macam tu aje.. pastu terdengar adik bercerita yang dia akan pasang cd ni kat rumah.. ada sorang kakak tu pun suka pasang Aya-Ayat Ruqyah ni.. untuk apa? haaa.. ada sebab-sebabnya.. teman pun baru dapat baca sepenuhnya.. jom kita baca sama-sama yea.. moga bermanfaat.

Korang biasa dengar tak cerita-cerita tentang Jin dan sihir. Dalam masyarakat melayu, jin ni lebih dikenali sebagai makhluk halus iaitu makhluk yang tidak dapat dilihat. 

Perkataan Jin berasal daripada perkataan arab iaitu Jiniy dan Genie dlm bahasa inggeris yang membawa maksud yang tersembunyi / yang tertutup, 

dlm Islam memaksudkan jin ini makhluk yang berakal, berkehendak, sedar, mempunyai kewajipan, berjasad halus dan hidup dibumi.

Dalam sebuah hadith dari Abu Tha'labah yang bermaksud: "Jin itu ada tiga jenis iaitu : Jenis yang mempunyai sayap dan terbang di udara, Jenis ular dan jengking dan Jenis yang menetap dan berpindah-pindah.

" Sihir pula tergolong dalam kejahatan yang tercatat di dalam Al Quran, 

Wujudnya sihir di dunia ini adalah sebagai ujian dan cubaan walaupon sihir ini tidak diredhai oleh Allah SWT dan dilarang untuk melakukannya.OK maksud ringkasnya ialah, 

"Suatu perbuatan yang dilakukan dengan syarat-syarat yang tertentu, dibawah keadaan dan persiapan-persiapan yang aneh dengan cara-cara yang misteri. "

Cara untuk mengesan dan atasi gangguan-gangguan ini antaranya ialah menggunakan Ayat Ruqyah. 

Ayat Rukyah ni ialah gabungan dari ayat-ayat Al Quran yang boleh digunakan untuk mengesan jin dalam badan atau di rumah kita. 

Maksud ruqyah adalah al-‘udzah (sebuah perlindungan) yang digunakan untuk melindungi orang yang terkena penyakit, seperti panas disebabkan sengatan binatang, dan mcm2 lagi”.


Keistimewaan Ayat Ini

Simptom yang akan didapati selepas mendengar:

  1. Denyutan jantung makin kencang.
  2. Badan bergegar.
  3. Ada benda bergerak-gerak bawah kulit.
  4. Mengantuk / menguap.
  5. Batuk.
  6. Gelisah.
  7. Panas di leher.
Selepas mendengar ayat ini, insyaalah dapat menghalau jin yang berada dalam tubuh kita. Penjelasannya adalah mudah, jin yang berada dalam tubuh kita akan bergerak melalui salruran darah kita, ayat-ayat ruqyah syariah ini pula amat mustajab dalam menyakiti mereka, lalu mereka akan kucar-kacir dalam darah kita lalu menyebabkan degupan jantung kita bertambah kencang. Bagi pesakit-pesakit sihir pula, jin dalam badan akan membuatkan kita mengantuk apabila mendengar mp3 ruqyah syariah ini. Dan bagi kes saka, kita akan terasa panas ditengkuk. 

Dengan mendegar mp3 ini, insyaAllah mampu menyembhkan penyakit – penyakit misteri antaranya:
  1. Fikiran runsing / jiwa gelisah.
  2. Menyembuhkan penyakit histeria,sihir dan saka.
  3. Mengusir jin didalam badan,rumah dan premis perniagaan.
  4. Ketengangan dalam rumahtangga.
  5. Menyembuhkan anak-anak yang menangis malam.
  6. Penambat kasih sayang antara anak dan ibubapa.
  7. Anak-anak mudah mendengar kata orang tua.
  8. Menguatkan hafalan dan pembelajaran.
  9. Membuatkan minda lebih positif dan fokus terhadap kerja dan pembelajaran.
  10. Membersihkan aura diri dan menyahkan energy-energy negatif dari badan.

Cara Menggunakan Mp3 Ini:

RUQYAH MP3 ini amat bagus diperdengarkan 3 kali sehari bagi mereka yang mengalami pelbagai penyakit gangguan jin, kerana fadhilat ayat-ayat tersebut amat mustajab bagi mengusir jin-jin jahat / sihir serta memagar diri kita. 

Selain itu pesakit juga kena baca banyak-banyak dalam hati tidak kira masa dan tempat zikir ‘THO HA’ (surah Taha ayat 1). Kesannya semasa membaca zikir itu adalah perut akan terasa mual dan seterusnya sendawa…Ini petanda segala jin-jin dalam tubuh kita beransur-ansur keluar…InsyaAllah..

Cara Khusus Untuk Tujuan Tertentu:
  1. Bagi kesihatan diri dan keluarga,pasangkan cd/mp3 ini didalam rumah / premis perniagaan 3 kali sehari atau pasangkan dari malam sampai pagi (auto repeat).
  2. Bagi pesakit gangguan jin, dilarang memasangnya didalam kereta, kesannya akan mengakibatkan kita mengantuk dan mengganggu pemanduan.
  3. Bagi anak-anak yang menangis pada waktu malam, anda perlu pasangkan dengan kuat, In Shaa Allah jin / syaitan akan lari dari mengganggu anak-anak anda.
  4. Untuk merawat histeria, sihir, saka dan lambat jodoh, sediakan 3 botol besar air mineral, buka penutupnya dan pasangkan cd / mp3 ruqyah ini 3 round sebelah air tadi (kira-kira 1jam 20 minit). Air tadi dibuat minum seteguk untuk 3x sehari dan lakukan hari berikutnya sehingga air tadi habis. Tiap-tiap lepas solat perlu baca qursy 3x dan al insyirah 3x secara istiqomah. Kemudian sebelah malamnya pula, cd/mp3 ruqyah ini hendaklah dipasang dari malam sampai pagi selama sebulan.
  5. Bagi memulihkan rumah / premis perniagaan yang bermasalah, cuma pasangkan 3x sehari untuk 3hari berturut-turut.
  6. Jika kita sering mengalami masalah malas dan badan terasa berat, perdengarkan cd / mp3 ruqyah ini 3x sehari, In Shaa Allah kita akan cergas dan kembali bersemangat.


Credit to :
http://apa2ajenucleus.blogspot.com/



Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )
Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 






Asmaul Husna - Sharifah Khasif | Video dan Lirik

Sharifah Khasif - Asmaul Husna
Sharifah Khasif - Asmaul Husna |
Lirik Lagu/ Lyrics: Sharifah Khasif - Asmaul Husna 

Yaa Allah Yaa Rahman Yaa Rahiim Yaa Maalik

Yaa Qudduus Yaa Salaam Yaa Mukmin Yaa Muhaimin

Yaa 'Aziiz Yaa Jabbar Yaa Mutakabbir Yaa Khoolik

Yaa Baarik Yaa Musowwir Yaa Ghoffaar Yaa Qohhaar

Yaa Wahhaab Yaa Rozzaak Yaa Fattaah Yaa 'Aliim

Yaa Qoobidth Yaa Baasiit Yaa Koofith yaa Roofi'

Yaa Mu'iz Yaa Muzil Yaa Samii' Yaa Basiir

Yaa Hakam Yaa 'Adl Yaa Latiif Ya Khobiir

Yaa Haliim Yaa 'Aziim Yaa Ghofuur Yaa Shakuur

Yaa 'Aliyyu Yaa Kabiir Yaa Hafith Yaa Muqiit

Yaa Hasiib Yaa Jaliil Yaa Kariim Yaa Roqiib

Yaa Mujiib Yaa Waasi' Yaa Hakiim Yaa Waduud

Yaa Majiid Yaa Baa'ith Yaa Syahiid Yaa Haqq

Yaa Wakiil Yaa Qowwi Yaa Matiin Yaa Waliiy

Yaa Hamiid Yaa Muhsii Yaa Mubdiik Yaa Mu'iid

Yaa Muhyii Yaa Mumiit Yaa Hayy Yaa Qoyyuum

Yaa Waajid Yaa Maajid Yaa Waahid Yaa Somad


Yaa Qoodir Yaa Muqtadir Yaa Muqoddim Yaa Muakkhir

Ya Awwal Yaa Aakhir Yaa Zoohir Yaa Baatin

Yaa Waliiy Yaa Muta'aali Yaa Barr Yaa Tawwaab

Yaa Muntaqim Yaa 'Afuu Yaa Rouuf

Yaa Maalikal Mulki

Zul Jalaali wal Ikraam

Yaa Muqsit Yaa Jaami' Yaa Ghoniyy Yaa Mughniy

Yaa Maani' Yaa Dthoor Yaa Naafi' Yaa Nuur

Yaa Haadi Yaa Badii' Yaa Baaqii Yaa Waarith

Yaa Rosyiid Yaa Sobuur Yaa Allah Ya Allah



Tajuk Lagu/ Song Title: Asmaul Husna
Artis/ Artist: Sharifah Khasif 
Album/ Info: Asmaul Husna 2013 / Syarifah Khasif adalah Qariah (Quran Reciter)Malaysia

Video Muzik/ Music Video: Sharifah Khasif - Asmaul Husna 

Youtube (Official MV)



Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )
Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 


Heliza Helmi | Jom Zikir Lyric dan Video


Jom Zikir Lyric |

Wahai sahabat semua 
Kita adalah hamba-Nya 
Jadi mari kita 
Berzikir kepada-Nya 

La ilaha illallah 
La ilaha illallah 
La ilaha illallah 
Muhamadur Rasulullah 

Wahai sahabat semua 
Kita adalah hamba-Nya 
Jadi mari kita 
Berzikir kepada-Nya 

La ilaha illallah 
La ilaha illallah 
La ilaha illallah 
Muhamadur Rasulullah  

La ilaha illallah 
La ilaha illallah 
La ilaha illallah  
Muhamadur Rasulullah 

Bila bangun pagi amal zikir ini 
Mudah-mudahan bertambah rezeki 
Subahanallahi wa bihamdihi 
Subahannallahi 'adzim 

5 kali 1 hari 
Jangan tinggal walau sekali 
Solat dan Al-Quran pelindung diri
Allah sayang kita tenang hati 

Wahai sahabat semua 
Kita adalah hamba-Nya 
Jadi mari kita 
Berzikir kepada-Nya 

La ilaha illallah 
La ilaha illallah 
La ilaha illallah 
Muhamadur Rasulullah 

Dengan mengingati Allah hati kita akan tenang
Mari kita semua basahi lidah 
Denga berzikir kepada Allah yang Maha Esa 

Wahai sahabat semua 
Kita adalah hamba-Nya 
Jadi mari kita 
Berzikir kepada-Nya 

La ilaha illallah 
La ilaha illallah 
La ilaha illallah  
Muhamadur Rasulullah  

La ilaha illallah 
La ilaha illallah 
La ilaha illallah  
Muhamadur Rasulullah 

Subahanallah 
Ahamdulillah 
Allahuakbar 
La ilaha illallah 

La ilaha illallah 
La ilaha illallah 
La ilaha illallah  
Muhamadur Rasulullah
Muhamadur Rasulullah
Allahuakbar



Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )
Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 




04 Februari 2015

BUKAN BERHIJRAH, TAPI SEBAGAI JENAZAH..

Allahuakbar.. sayu dan hiba baca ayat yang terpampang dekat gambar atas ni.. bukan sayu dan hiba kerana orang yang dimaksudkan dalam gambar tu.. Tetapi terkenang kalau diri sendiri jadi seperti itu.. Yea.. memang kita semua akan mati.. tetapi.. cara mati kita tu kita takkan tahu bagaimana.. Bila.. dan dimana.. 

Kalau teman mati, biarlah dalam keadaan telah selesai tunai solat.. kerana takut dengan seksaan yang bakal tiba akan datang ketika di alam barzakh..

Kalau kita selalu lengahkan solat, terlupa solat, apatah lagi tak pernah solat.. mahukah Allah makbulkan segala hajat dan permintaan kita? Mahukah Allah berikan rezeki yang murah untuk kita? Mahukah Allah memelihara keselamatan kita? Hanya Allah yang dapat menjawap semua..

Kadang kita lupa mengucapkan terima kasih kepadaNYA kerana kita fikir setiap kejayaan yang kita kecapi, semua atas usaha kita sendiri.. tetapi.. kita lupa.. Allah yang mengaturkan segalanya.. susah senang, untung rugi, kaya miskin, bahagia atau sedih.. semuanya Allah yang aturkan.. 

Semoga kita sentiasa mengingati Allah setiap masa.. kerana Allah akan sentiasa memerhatikan kita.. InsyaAllah.. jika kita mengingati Allah.. HAJAT dan DOA kita pasti akan termakbul.. 


dan kalau kita LUPA pada Allah.. mana mungkin Allah akan makbulkan permintaan kita? 

Muhasabah diri sendiri .. 




Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )
Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 



DAH TERTULIS ITU REZEKI AWAK




SHARING IS CARING | Kebergantungan 100% dengan Allah.. 
Kita akan mendapat rezeki yang tak disangka-sangka..
*****************************


" DAH TERTULIS ITU REZEKI AWAK"

Cerita petang tadi. Benar-benar terkesan di hati saya. 

Sejak petrol turun harga saya tak pandai nak anggar harga petrol nak isi dalam cik bibah. Tadi tank masih ada dua bar. So saya agak ada la kat dlm 10-15 rggt je. So saya bayar di kaunter untuk isi RM50. Rupanya bila rm42 dah penuh.. saya pump juga sampai rm45. Takut nak isi lagi.. sebab pernah terjadi melimpah2 keluar petrol. 

Saya malas nak gi masuk dalam minta refund lagi rm5. Nak burn je sayang pulak. Saya pegang nozzle sambil perhati kot2 ada motor masuk.. takde pon. Saya hampir nak letak balik sebab nak tutup lubang tempat isi minyak kat kereta, tapi saya cuba pegang nozzle tu sambil tutup lubang minyak tu.. buat lambat sikit. Niat nak tunggu kot2 ada motor masuk. 

Selesai je, hampir saya nak letakkan nozzle, ada satu motor datang ke pump sebelah. Budak muda, awal 20an saya kira. Saya panggil dia suruh tolak motor ke pump ni, saya cakap ada rm5 lagi, ambillah. Dia tolak motor ke tempat saya, dia seluk poket nak bayar, saya cakap tak payah, saya pass nozzle ke dia. 

Saya cakap ..

"ambillah akak malas nak refund ke dalam.."

Dia cakap terima kasih. Dia tunduk, nampak sedih. Dia tunduk betul2 macam tak sanggup pandang kita, atau tunduk syukur pada Allah gitu. Cam speechlesss gitu.. 

Saya tanya dia, "eh apesal?" 

Dia jawab dalam menahan sebak.

"Saya doa akak murah rezeki, tak tau nak cakap macam mana. sebenarnya saya belum gaji, duit sy ada 10 ringgit je ni, dok fikir isi minyak 3rggt, tinggal 7 rggt. Dok atas motor tadi saya dok fikir pasal duit je.. saya serah pada Allah je. Rupanya Allah nak bagi rezeki saya dapat minyak motor free," 

Saya pula sedih.. saya senyum je dan cakap.

"Dah tertulis rezeki awak," 

Saya masuk kereta, terus jalan. Dari jauh nampak dia lambai tangan tanda terima kasih. Saya yang cengeng dah 'banjir' dlm kereta. YA Allah.. bila hambaMu tawakal padaMu. Ada rezeki yang dah KAU janjikan. 

Dan rencana Allah tu pasti. Saya sepatutnya nak drive terus balik Putrajaya, dan isi minyak di Petronas, sebaliknya Allah gerakkan hati saya belok ke Petron di Besraya. Jarang saya berhenti di situ isi minyak, hari ni tergerak hati nak isi kat situ..

Dan patutnya tadi saya guna debit kad, isi penuh ja.. tetapi saya pi masuk bayar rm50 kat dalam, teragak nak isi rm45 sahaja, tapi hati kata rm50 baru penuh.. rupanya betul cuma rm45 sahaja.. rm5 tu bukan hak saya, hak orang lain. Allah dah susun dan atur cantik2. 

Itulah yang dikatakan dalam rezeki kita ada hak orang lain, yang kita kena kembalikan semula. Teratur hari ini dalam bahagian saya ada bahagian adik itu. Semuanya dari Allah. Niat kita juga penting.. saya benar niatkan nak kasi je baki petrol dah bayar tu pada sesiapa pun, dan dalam hati terdetik, biarlah dapat pada orang benar-benar layak. Maka Allah temukan kami.

Saya menangis sambil drive sebab saya semakin kuat dan yakin konsep tawakal pada Allah. Benar2 serahkan segala-galanya padaNya. Menulis ini pun saya sebak.

**Copy paste dari Fanpage Sambal Ketuk





Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )
Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 





GA New

Innity Mobile

nuffy2

BV2019 - 2

nity 2