Nity

Nuff

04 Jun 2018

RESEPI MASAK LEMAK CILI API UDANG NENAS




RESEPI MASAK LEMAK CILI API UDANG NENAS

Yang ni antara gulai lemak kegemaran TB, ada nenas tu buat ada rasa manis-manis masam kuah lemak tu.. hubby pun suka.. tapi jarang buat sebab jarang beli nenas dan jarang beli udang.. huhu.. kat rumah ni banyak makan ayam dan daging serta ikan aje..  sotong dan udang kadang-kadang ikut mood hubby nak beli bila.. hehehehe.. 
Bahan-Bahan :
馃憠1/2 kilogram udang

Bahan untuk di kisar :
馃憠4 ulas bwg merah
馃憠3 ulas bwg putih
馃憠1 ½ inci kunyit hidup
馃憠15 biji cili padi

Bahan-bahan lain :
馃憠Garam dan gula
馃憠2 batang serai
馃憠3 cawan santan
馃憠1/2 biji nenas dipotong ikut kesukaan

Cara membuat :
1.Masukkan bahan kisar kedalam periuk bersama
nenas,santan dan serai,masak sehingga nenas lembut

2.Sentiasa kacau kuah supaya tak pecah minyak.Masukkan garam dan gula secukup rasa

3.Masukkan udang selama 2 minit, jangan terlalu lama untuk mengelakkan udang daripada keras
Tutup api dan hidangkan.













Related Posts

1 ulasan:

  1. macam nak kena gi cari udang jugak ni...lama xmakan udang masak lemak cili api

    BalasPadam

贍•●♥ 聘̵̡訙̵̨̄品 ♥●•贍·˙˜”*°•.·贍•●♥ 聘̵̡訙̵̨̄品 ♥●•贍·˙贍•●♥ 聘̵̡訙̵̨̄品 ♥●•贍·˙˜”*°•.·贍•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
贍•●♥ 聘̵̡訙̵̨̄品 ♥●•贍·˙˜”*°•.·贍•●♥ 聘̵̡訙̵̨̄品 ♥●•贍·˙ 贍•●♥ 聘̵̡訙̵̨̄品 ♥●•贍·˙˜”*°•.·贍•●♥

GA New

Innity Mobile

nuffy2

BV2019 - 2

nity 2