SIAKAP STIM LIMAU ALA THAI 
(PRIK KEE NOO) |
Aloh-aloh.. sedapnyaaaaaaa.. nengok gambo pun dah terliur kottt.. inikan pulak kalau dah masak.. huhuhu.. tapi kami ni belum lagi la makan masak sendiri siakap stim ni.. enath bila la gamaknya nak masak benda ni.. kurang makan ikan kami ni.. tapi kadang sebat jugak kalau makan kat luar.. sekali sekala boleh la kan.. mahal kotttt.. baik buat sendiri.. bahan pun mudah je.. tapi... teman punya skill masak tak terror mana.. kalaulah dapat tangan pandai masak macam kak ipar semuaaaaa.. fuyooo! eh.. melalut lak.. jom tewngok resepi ni jomm..!!

SIAKAP STIM LIMAU ALA THAI 
(PRIK KEE NOO)

Bahan-bahan :
1 ekor ikan siakap sederhana besar
4 ulas bwg putih
1 biji bwg holland
1 kiub pati ayam
5 biji cili padi
2 inci halia
2 batang serai
3 sudu sos ikan
1 cawan jus limau nipis
1 sudu gula
Sedikit daun ketumbar + cili merah + hirisan limau utk hiasan

Cara-cara :
1. Bersihkan ikan..kelar ikan supaya sos meresap..
2. Sapukan ikan dengan kiub pati ayam yg dicampur sedikit jus limau + air
3. Masukkan serai yg telah diketuk ke dlm perut ikan
4. Masukkan ikan ke dalam pengukus
5. Campurkan sos ikan + gula + jus limau nipis dan tuangkan ke atas ikan
6. Cincang halus bwg putih + cili api + halia dan taburkan ke atas ikan
7. Last skali masukkan bwg holland yg dipotong halus...kukus sehingga ikan masak
8. Hiaskan dengan daun ketumbar + limau + cili merah

Selamat mencuba

Sumber : Internet

--------------------------------------------------------------------------------------------






Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )

Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik 8SHARE dan daftar FREE aje.. 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik GRAVYTRAIN dan daftar FREE aje.. 

Nak tebus barang FREE??? 
Jom join dan tebus hadiah.. Daftar free, kumpul point mudah sangatttt.. 
Join WOOP cepattt!!

Shoping dan dapat Cashback balik? Bestnya.. jom daftar SHOPBACK Percuma sahaja. Lepas ni shopping apa-apa je dapat pulangan duit balik.. untung kan??

Shopping barang paling murah di website online! tak percaya? daftar SGSHOP dan start intai barang2 yang murah giler kat sini!

klik LIKE sini yea.. tQ --> Tengkubutang Page





28 Ulasan

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥

  1. feberet nih ikan masak stim. kalo buat sendirik, suka buat kuah lebih. slurrpp.. sedapnye.

    BalasPadam
  2. Sdap..sye dh try..tq bg resepi😊.cme daun ktumbr tu sye ltk bnyk ckit,bwg holland pule sye tukar dgn daun bawang..dua2 bhn ni sye hris halus n cmpur skali mse kukus..hihi...sdapp😩😜

    BalasPadam
  3. saya guna ikan kerapu. MMg sedap. Terima kasih empunya resepi.

    BalasPadam
  4. sedapp tq bg resepi..👍😊

    BalasPadam
  5. Alamak xde sos ikan la.. bole ganti dgn yg lain x? Atau mmg kena ada sos ikan?? Huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. eiii nenek ni. pg je la beli. stupid dog.

      Padam
    2. Kalau aku sakit hati ngan akubukannama betul ni...masak dia boleh ke...takyah guna ikan kerapu..ke siakap ke

      Padam
  6. Assalam puan sy xfhm tntg 1 cwn jus limau nipis..kt mane ye bleh dpt jus limau nipis tu..?

    BalasPadam
    Balasan
    1. bodoh apa kau ni. perah je la limau nipis tu! bangang.

      Padam
    2. Dekat kedai ada jus limau nipis thai yg dalam botol..warna hijau muda..xyah buat keje bodoh macam org atas tu nak perah limau satu2..hahaha

      Padam
    3. Hahaha bro kamal ismail beli la buah limau nipis

      Padam
  7. dah try siang td.. sedapppp gilaaa huhuhu tq share.. Alhamdulillah

    BalasPadam
  8. Sy da try..mmg sdap guna resepi ni..rs macam mkn dkt restoran...

    BalasPadam
  9. Alhamdulillah..sy pon da try resepi ni mmg mngancam..marvellousszz!!👅👅..sdap dia mcm dkt restoran thai feveret sy...lpas pd cb resepi ni..sy sndr da x pg lansung restoran thai oder siakap stim limau..tq2...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mna nk dpt sos ikan? Ke kena bt sndri?

      Padam
  10. Arini 24 ramadhan 1438H, kawe dan org rumah cuba try masak resepi ni... Dlm proses, hu3.. X sabar nk berbuka dgn resepi ni...

    BalasPadam
  11. Dah buat.. Tp masam melampau sbb satu cawan jus limau nipis.. Huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. haha. jus limau nipis sis. bli kt kedai tu jus dalam botol xde la masam berbanding perah sendiri. kalo yg perah sndrik kena truk air la rase2 sebelum masak 😅

      Padam
  12. Nk cri resepi trus gi blog butang.. hahahah

    BalasPadam
  13. Wah...rasa macam kat Thai lak...Prik Kee Noo.....tq resepinya


    Jemput baca cara saya menangani masalah asthma yang saya hadapi

    BalasPadam
  14. Sedapnyaaaa!! Siqah letak dalam list. Senang nak refer. Hee

    BalasPadam
  15. hari ni baru nk cuba dkt rumah mertua..hrp2 menjadi..tq for sharing

    BalasPadam
  16. Assalamualaikum Wr Wb

    Apakah Anda memiliki masalah keuangan dan Anda sedang mencari bantuan Pinjaman asli, Kami di sini untuk membantu Anda dengan Pinjaman untuk meringankan bisnis Anda dan menyelesaikan semua hutang Anda, kami menyediakan semua jenis pinjaman, besar atau kecil, ini adalah peluang Anda untuk finansial kebebasan.Kami menawarkan yang berikut ini.

    √ Pinjaman Bisnis Besar

    √ Pinjaman Bisnis Kecil

    √ Pinjaman Rumah Baru

    √ Pinjaman mobil

    √ Pinjaman Pertanian Besar atau kecil

    √ Pinjaman untuk proyek jangka panjang atau pendek

    √ Mulai Pinjaman bisnis

    √ Koperasi Pinjaman

    √ Pinjaman untuk Proyek yang ada

    Mengapa Anda harus memilih kami.

    + Kami memberikan pinjaman dengan suku bunga yang sangat rendah

    + Tidak masalah dari negara mana Anda berasal, kami akan meminjamkan Anda.

    + Proses kami sangat mudah dan sederhana. sangat orang bisa memahaminya.

    + Kami adalah perusahaan yang sangat jujur dan dapat diandalkan.

    + Kami tidak memberikan informasi pribadi Anda kepada siapa pun,

    informasi Anda aman bersama kami.

    Tujuan utama kami adalah meminjamkan sebanyak mungkin yang Anda inginkan dan siap untuk mendapatkan pinjaman, Anda harus mengatakan pada diri sendiri cukup, Anda tidak dapat terus membiarkan kurangnya uang membatasi pertumbuhan bisnis Anda. hubungi kami dengan informasi kontak kami di bawah ini dan biarkan kami bergandengan tangan dengan memberikan Anda pinjaman yang akan membantu mengembangkan bisnis Anda. Anda tidak perlu khawatir, kami sangat dapat dipercaya dan Bersedia meminjamkan Anda.

    Hubungi kami dengan:
    Perusahaan:  Femi Otedola Loan Firm  
    Email: femiotedolaloanfirm@gmail.com
    Email: femiotedolaloanfirm1@Outlook.com
    WA: +1(469) 464-5833 (Chat only) 
    WA: +1(806) 395-2203 (Chat only) 

    atau kunjungi Situs web kami dan gunakan Kontak Kami dan kami akan membalasnya kepada Anda.

    Situs web: https://femiotedolaloanfirm.blogspot.com

    Hubungi kami hari ini dan mari bantu mengembangkan bisnis Anda.

    BalasPadam

Catat Ulasan

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥

Terbaru Lebih lama

GA New