Nuff

25 Mei 2019

RESEPI AIR SODA HERBS




RESEPI AIR SODA HERBS

Hai.. masa hari kedua puasa hubby TB buatkan Air Soda Herbs   ni, TB masa tu memang dah pernah minum sekali masa kat ipoh.. diorang panggil air detoks sebab ada macam-macam elemen detoks di letak dalam tu.. cewah.. elemen pulak ye.. bahan-bahan aje beno nya.. hahaha.. So, ni TB nak share resepi macammana nak buat.. sedap tauu.. rasa fresh je badan lepoas minum.. 

Air Soda Herbs memang terbaik rasanya. Sejuk tekak. Dapat minum masa berbuka ni perghhh tak terkata la nikmatnya.. 

Resepi Air Soda Herbs


Bahan-Bahan
  1. 2 batang serai di ketuk
  2. Lemon dipotong bulat
  3. Daun Pudina 
  4. Air bekarbonat Aiskrim Soda
  5. Laici (dalam tin pun boleh)
  6. Asam boi
  7. Ais batu..

Cara : 
Campur semua bahan di atas dan kacau. Tak payah letak gula dah sebab air dalam tin laici tu pun dah manis bersama asam boi tu lagi.. haaa.. try laa..  Selamat mencuba 

Haaa..ops.. gambar dan resepi diatas tu bukan TB punya tau.. TB just nak share resepi je.. nanti TB up gambar TB yea.. ada dalam fon tu..

UPDATE!!!




haa ni dia versi TB yang TB buat hari tu.  baru jumpa gambarnyaa.  hehe.  amacam.. mengancam terancam takk.  hahaha








Related Posts

13 ulasan:

  1. ahh!! jumpa pun resipi nak buat air ni.. thanks sbb share!! nak try jugak..

    BalasPadam
  2. k mid peminat tegar air yg letak asam boi...so bolelah cuba nie..nampak sedap sangat nie...terliur

    BalasPadam
  3. Bulan puasa tak pernah miss beli air ni. Sedap sangat2 kan TB. Memang kena dwngan tekaklah. Nanti nak tey buat air nih pulak.

    BalasPadam
  4. bulan puasa hari tu memang inilah air kami duk minum. tapi bahaya minum selalu sebab manis haha. tapi sangat refreshing, memang sedap sangat!!!

    BalasPadam
  5. Bagus ni sebab ada serai dan lemon. Mmg padu rasanya. Ingat nak try buat dan minum. Suka minuman yg dapat memberi kesegaran macam ni

    BalasPadam
  6. segar amat minuman ni. ada juga masa puasa hari tu buat ala2 macam ni, cuma bahan tak ubuh serai je. Memang refreshing. sedap pun sedap. hehe, macam kak aju kata takle minum selalu sebab air bergas. sekali sekala aci jugakkan

    BalasPadam
  7. memang kalau dapat minum sedap ni..segar je..tengok pun dah tau sedap..ada pudina, lemon, soda..pergh...lagi minum time cuaca panas

    BalasPadam
  8. Tengah-tengah dahaga ni, terus teringn nak buat air soda cam ni. Sat gi nak suh anak beli ais krim sodan dan laici gak lah..nak buat cam ni...:D

    BalasPadam
  9. This is so interesting, never thought that we can prepare this a home, usually order at restaurants and it cost a lot. Thanks for the recipe.

    BalasPadam
  10. soda herbs mmg satu resepi yg sangat mudah untuk disediakan. dan special. boleh hidangkan pada tetamu. tak adalah nampak bosan dan air yg sama je tiap kali dtg beraya kan. rasanya pon best

    BalasPadam
  11. masa bulan puasa hari tu boleh dikatakan setia hari minum soda herbs ni. memang sedap. rasa fresh. manis2 sikit. masam2 sikit. fuhhh

    BalasPadam
  12. sedapnya....lagi pula gambar tu cantik sangat. Pandai TB ambik gambar dan buat kita dahaga. Thanks for the simple resipe.

    BalasPadam
  13. Kita tak pernah minum. Tapi haritu masa puasa ada la yang jual kat bazar dalam kem ni. Tapi kita tak beli pun.

    BalasPadam

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥

Innity Mobile

adseng

GA New