MUDAHNYA NAK TEMPAH RISALAH / FLYERS DI GOGOPRINT!


MUDAHNYA NAK TEMPAH
RISALAH / FLYERS DI GOGOPRINT!


Pada zaman era globalisasi seperti sekarang ni, teknologi internet memang menjadi medium paling popular untuk mempromosikan bisnes dan pemasaran. Namun bagi TB penggunaan Risalah / Flyers marketing juga masih boleh digunakan oleh syarikat yang menjalankan perniagaan dalam apa sahaja sektor. Ini adalah kerana flyers adalah salah satu cara pengiklanan yang boleh menarik bakal pelanggan kita untuk mengenali produk atau bisnes kita dengan lebih dekat sebab bukan semuanya yang ada masa untuk belek-belek info di internet dan bukan semua orang sentiasa ada data internet, betul tak? Nak melayari satu persatu website mungkin agak kurang selesa bagi sesetengah orang..




Haa.. dari sini kita nampak sedikit sebanyak Flyers lah antara medium terbaik untuk kita dapat lihat apa-apa info secara fizikal.. Siap boleh ulang-ulang baca dan faham.. 

Bagi TB banyak sangat kelebihan flyers di dalam proses pengiklanan dan pemasaran dan disini TB nak nyatakan mengapa ia masih relevan diteruskan walaupun sudah berada di era teknologi di mana media sosial menjadi medium untuk memasarkan barangan dengan efektif.

Flyers masih digunakan kerana :-

  • Kos Yang Efektif & Berpatutan
  • Design Yang Mudah
  • Informasi Yang Padat
  • Lembaran Risalah Berwana Menarik
  • Tagline / Headline yang Menarik
  • Mudah Diedarkan
  • Sesuai Untuk Mereka Yang Tidak Pandai Internet

Macam TB pun sukakan cara promosi guna Flyers jugak.. Kalau korang nak tahu nak cetak flyers tak lah mahal mana pun, sebab ia mudah didapati di mana-mana kedai printing. So persaingan pun ramai juga, masing-masing menawarkan harga yang cukup murah. Harga yang ditawarkan adalah bergantung pada jumlah minimum tempahan yang kita lakukan. Kalau korang tempah sikit je maka harga berbeza sikit dengan tempah banyak (lebih dari 100) .. Kalau TB suka tempah kuantiti lebih terus.. untung sangat..  

Haa.. bagi korang yang sependapat dengan TB tentang kepentingan Flyers / Risalah dalam sesuatu perniagaan / pemasaran, ni TB nak share dengan korang tentang Sebuah Syarikat Percetakan  Online yang bermula dari Thailand dan kini mula terkenal di Malaysia. Syarikat tersebut ialah  Gogoprint.  

Gogoprint adalah syarikat percetakan dalam talian di Malaysia dan Asia Tenggara. Gogoprint mengambil tempahan Cetak kad perniagaan, risalah, booklet, poskad dan banyak lagi dalam talian, mereka juga menyediakan penghantaran percuma di seluruh Malaysia

Gogoprint yang pernah tersenarai di beberapa portal terkemuka tempatan seperti Techcrunch, malaymail dan vulcanpost ini mempunyai visi yang berbeza untuk menghasilkan produk percetakan yang murah, mudah dan kos efektif, selain itu dapat membantu perniagaan kecil dan sederhana untuk memasarkan perniagaan mereka dan berkembang. Gogoprint menggunakan percetakan kertas berkualiti tinggi dan sistem tempahan dalam talian yang mudah digunakan.

Apa yang ditawarkan oleh Gogoprint?



Tengok.. Banyak nya produk yang Gogoprint ni boleh buatkan.. Pendek kata nak print apa apa pun boleh.. so, lepas ni TB pun dah jumpa website yang TB cari-cari sebelum ni untuk print Flyers yang TB mahukan.. 



Gogoprint menyediakan Flyers/Risalah, Banners, Poster, penanda buku, Bisnes kad, Poskad, Kad Raya, Kad Jemputan Kahwin, Letterhead, Leaflets, Stickers, Gift Vouchers, Loyalty Cards dan banyak lagi.. dan terbaru Gogoprint telah mengeluarkan satu lagi produk best yang kita pasti teruja nak buat juga.. Tau apa dia? 



Haa.. ini dia SPOT UV BUSINESS CARD yang lain dari lain. Bagi yang belum tahu tentang apa itu Spot UV Business Card , meh TB share sikit info nya disini . Spot UV Business Card ialah bisnes kad yang mempunyai design timbul atau berkilat pada permukaan kad bisnes kita. Ia seakan Salutan Berkilat yang boleh dirasa dengan jari.. dan ia pastinya meninggalkan effect yang sangat cantik serta membuatkan kita tertarik nak menyimpan kad tersebut.. 

Haa.. bagi yang dah kehabisan bisnes kad tu.. boleh la try order dekat gogoprint ni.. dan pilih Spot Uv Business Card bagi nampak kelainan sikit bisnes kad korang dengan orang lain.. Harga bermula pada RM55.01 untuk 100 keping.


Haaa.. Adakah korang tahu yang di Gogoprint juga korang boleh mencetak Sampul Duit Raya korang? Tak perlu susah-susah nak edit.. just pilih je design sampul pilihan korang dari koleksi hebat di Gogoprint tu.

Harga Bermula pada RM 0.3764 satu keping untuk 500 keping! Haa.. apa lagi.. jom Cetak Sampul Duit Raya korang .. 

Oh ya.. di Gogoprint juga ada juga menawarkan perkhidmatan Design percuma untuk satu-satu product tetapi ada terma dan syarat dikenakan. Terdapat juga template yang disediakan untuk memberi pilihan kepada pengguna semasa membuat tempahan .


Macam mana nak order di Gogoprint?



Mula-Mula sekali korang tengok Servis yang macam mana korang mahukan.. 


1. Upload Your Own Artwork File: Pilih opsyen ini kalau korang memang dah ada artwork korang sendiri iaitu dalam bentuk file (PDF and AI formats preferred), kemudian muat naik sebelum checkout.

2. Browse & Use our Free Templates: Korang boleh pilih banyak pilihan template percuma di Gogoprint dan hanya perlu edit sahaja produk korang secara online menggunakan editor. Ia adalah mudah dan cepat.

3. Order Free Design: Pilih pilihan ini jika korang nak salah seorang pereka yang berpengalaman di Gogoprint untuk merangka design ala profesional untuk produk korang.

  1. Daftar sebagai pengguna 
  2. Pilih produk yang korang nak cetak.
  3. Ikuti arahan dan pilih reka bentuk atau muat naik template reka bentuk korang
  4. Pilih kuantiti untuk mencetak dan tarikh penghantaran
  5. Mengesahkan & membuat pembayaran melalui kaedah pembayaran pembelian online
  6. Pengesahan e-mel akan dihantar selepas pembayaran selesai
  7. Pemberitahuan e-mel berkenaan dengan nombor tracking penghantaran disediakan

Kalau tak faham juga korang boleh tengok dekat link ni yea.. cara untuk order 


Bagi TB dengan adanya website percetakan secara online seperti Gogoprint ni, kita dapat menjimatkan banyak masa kita. Tak perlu nak keluar menguruskan urusan order meng order ni.. tak perlu nak menunggu lama dan pa;ing penting tak perlu nak bersesak-sesak di jalan raya semata-mata nak keluar ke kedai untuk print .




Kan mudah sangat order je dekat Gogoprint ni.. Haa.. macam korang yang nak buat Flyers tadi tu.. boleh je order dekat sini --> Risalah /Flyers, klik je dan muat naik rekaan ataupun gambar yang ingin dicetak secara terus melalui laman web ni, tak perlu dah nak keluar kemana-mana untuk buat tempahan.. 

Masa pun tak terbuang, tempahan pun dah siap order.. tunggu barang sampai je kan.. Haaa.. kalau korang berminat nak tahu lebih lanjut tentang Gogoprint ni.. korang boleh layari gogoprint.com.my.



Website :

facebook :


MY Gogoprint Sdn. Bhd. 
(Mon - Fri, 9:00AM to 6:00PM) 
Suite 2.03, Level 2, 
Wisma E & C, 
No.2 Lorong Dungun Kiri, Damansara Heights, 
50490 Kuala Lumpur.
Phone: +603 2631 5899


20 Ulasan

  1. wah sennag nya tegok..tapi kat sini pun boleh buat namecard kan..mudah je..murah pulak tu..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Yea Nad, Namecard pun boleh buat.. nak order pun senang je..

      Padam
  2. Macam pernah dengar gogoprint. Tapi dimana ekk..
    Bagi kita flyer ni penting la jugak. Sambil rehat rehat belek flyer lagi mudah dari nak ngadap fon belek website.

    BalasPadam
  3. Wah bagus ni tb..murah plak tu

    BalasPadam
  4. Apa2 nanti boleh la tempah kat sini

    BalasPadam
  5. Raya dah nak dekat, dgn adanya perkhidmatan ni senang lah kepada sesiapa nak buat sampul raya.. Apa yang penting boleh design sendiri sampul kita. Info yang sangat berguna. 10q

    BalasPadam
  6. kat ofis ni dah tak larat nak design flyers mcmlah kita ni designer..tp bolehlah nak asah bakat tu..nti nak try buat design percumat kat gogoprint..ha satu lagi namecard pun dah habis..boleh lah try buat kat gogoprint

    BalasPadam
  7. wahh menarik jugak nii TB, tgk cara2 nk order tu pon senang betul yea. dah la pilihan pon pelbagai, yg paling excited qeela tgk tu yg name card tuu adoii menarik betul terus rasa mcm nk nuat name card baru hahah. nnt nk usha2 jugaklah website Gogoprint ni 😍

    BalasPadam
  8. Oh...mudahlah kalau ada servis macam ni. Kalau tak puas fikir macam mana nak print flyers

    BalasPadam
  9. first gambar tu ingat warna cat rumah rupanya warna flyers. hehe alahai senang betul sekarang siapa nak tempah flyer boleh je contact dorang. tut tup dah siap boleh edar untuk business atau sebarang hebahan. harga pun boleh tahann murah bila print banyak kan

    BalasPadam
  10. Memang penting flyers ni terutama mereka yang berbisnes untuk tujuan promosi. Memang sangat mudah nak guna perkhidmatan gogoprint ni kan. Just upload kita punya design je. Pastu mereka akan proses. Memang terbaik.

    BalasPadam
  11. Menarik nih.. Tak tau pon ada gogoprint ni sebelum nih, nnt bolehlah guna servis yanga ada... Macam nak buat name card baru jer he he he

    BalasPadam
  12. Flyers memang penting untuk mereka yang ada menjalankan perniagaa . Gogoprint ni dah kira bantu dan mudahkan pelanggan untuk buat flyers. Proses nak buat flyers pun mudah je

    BalasPadam
  13. menarik nih , sendiri boleh tentukan nak design macamana plus jimat jugak kan...nanti nak bagitahulah dengan kawan2 yang nak print flyers supaya cuba dekat gogoprint

    BalasPadam
  14. Really looks super easy and super uaer friendly! Now we don't have to look for designer and spend lots of money just for flyer! Book marking this for the future!

    BalasPadam
  15. Wah!macam² ada dan segala benda boleh buat ya dgn gogoprint ni. Hebat!. Bagus juga cx singgah sini, sebab skeg tgh usha nak buat kad dkt mana hahhaa. Memang sesuai sangat ni. Yeah! Thank you for sharing the very informative things

    BalasPadam
  16. Rawlins suka buat ngan Gogo Print untuk business card. On time, cantik dan harganya memang berpatutan. So nak tunggu untuk next one plak.

    BalasPadam
  17. senang betul kalau ada company buat servis yg mcm ni. boleh ikut kehendak kita. kalau flyers plak macam macam jenis yang diorng bboleh buat. sampul raya pun adaa. kalau blogger mesti nak buat bisnes card

    BalasPadam
  18. Menarik. Suka laaa gini. Kawan kata servis pantas dan kualiti bagus. Makaseh sharing

    BalasPadam
  19. Elok sgt kite singgah sini sbb mmg tgh nk buat namecard. Menarik sungguh dgn offer yang ditawarkan. Boleh try nnti ni. Thanks share yer

    BalasPadam

Catat Ulasan

Post a Comment

Terbaru Lebih lama