JOM BELAJAR BERENANG DI SWIM RUSH | SWIMMING ACADEMY (KL)


JOM BELAJAR BERENANG DI SWIM RUSH
| SWIMMING ACADEMY (KL)


Haaaa.. Hari ni rasa nak berkongsi tentang bab berenang ni. Korang pandai berenang tak? kalau pandai baguslah.. TB tak pandai berenang.. huwaaa.. sebab tu kalau tengok ombak besar ke.. banjir ke.. Jalan-jalan kat laut ke.. TB penakot sangat tauu.. hahaha.. Kadang terbayang kena hanyut air tapi tak reti berenang.. fuh.. memang kalau terfikir camtu rasa macam taknak join aktiviti yang berkaitan dengan kolam atau laut.. huhu.. Tapi TB teringin gak nak belajar berenang.. pernah lah belajar gitu-gitu je (tak serius) dengan sorang office mate tu.. tapi TB tak pandai gak nak imbangkan badan tu dalam air.. hahaha.. dok tenggelam timbul dan sedut air.. terus giveup nak belajar.. hahaha.. teruk kan TB..

Kena cari Sifu yang betul-betul boleh ajar teknik berenang dengan betul ni, tapi tu la.. susah betul nak jumpa tempat yang sesuai dan Muslimah Friendly. Dah ada yang muslimah friendly tapi jauh pulak dari umah TB. Tiba-tiba baru-baru ni TB terserempak dengan banyak post yang viral tentang satu Akademi Berenang ni haaa.. iaitu Swim Rush | Swimming Academy yang terletak di Sekitar Kuala Lumpur je.. dekat dah ni.. heheh.. 

Haaa.. Nampaknya boleh la TB try belajar berenang gak lepas ni sebab Swim Rush ni ada cawangan dekat Batu Caves, kira antara yang dekat sikit la dengan area umah TB.. Oh ya.. selain tu ada banyak lagi cawangan Swim Rush ni, nanti korang boleh check it out dekat bawah! So lepas ni dah tak ada alasan lagi tak pandai berenang ke apa. Dah ada kelas renang yang dekat ni, kalau tak pergi lagi memang rugi lah kan. 

Swim Rush Academy ni ada empat cawangan di sekitar Kuala Lumpur. Korang boleh refer jadual dekat atas ni untuk check waktu operasi untuk setiap cawangan. Waktunya tak sama dan berbeza beza yea, jangan tersalah tengok pulak. 

Haaaa.. Tapi.. Katakanlah korang tetap jugak takde masa dan tak boleh nak follow waktu dekat timetable atas ni, korang boleh jugak request untuk Private Class, iaitu Home to Home Basis yang mana coach tu sendiri akan datang ajar dekat rumah kita. Paling best sekali, tak ada pun transportation fee yang akan dikenakan. Tapi make sure la korang ada kolam berenang kan.. hehehe.. 

Cawangan Swim Rush Academy 

💗Batu Caves: Kompleks Renang Seri Siantan (kelas renang khas untuk lelaki dewasa, perempuan dewasa & kanak kanak).

💗Bangsar: Jalan Turi Bukit Bandaraya (kelas renang khas untuk kanak kanak sahaja & mempunyai private pool).

💗Cheras: Kompleks Sukan Desa Tasik (kelas renang khas untuk perempuan dewasa & kanak kanak sahaja).

💗Shah Alam: Seksyen 14 (kelas renang khas untuk perempuan dewasa sahaja & mempunyai private pool).




Haaa.. Terdapat banyak kelebihan  Swim Rush Academy  berbanding dengan yang lain. Nak tahu apa dia? jom baca kat bawah ni sampai habis.

KELAS BERENANG SELEPAS WAKTU KERJA

Bagi korang yang busy dengan macam macam komitmen sampai tiada masa nak pergi kelas berenang tu, jangan risau sebab dekat Swim Rush ni dia orang ada menyediakan kelas renang untuk perempuan dewasa dan kanak kanak selepas waktu bekerja. Kiranya kita boleh lah pergi bila-bila masa kita FREE. Swim Rush Academy ni memang fokuskan untuk perempuan dewasa & kanak kanak tau, dan hanya di cawangan Batu Caves aje yang ada kelas renang untuk lelaki. 




Yang mana rasa-rasa berminat nak hantar anak-anak ke Swim Rush Academy ni pun boleh. Sebenarnya seawal usia lima tahun pun dah boleh hantar anak untuk belajar renang ni. Bagi belajar awal-awal baru senang dia nak biasakan..  jangan jadi macam TB.. hahahaha.. nak belajar berenang pun sangkut-sangkut.. kih3..

Oh ya.. dekat Swim Rush ni kan, mereka bukan saja akan ajar teknik yang asas macam breastroke, freestyle, backstroke dan butterfly tapi diorang jugak memfokuskan water confidence program & jugak water survival skills. Jangan risau kalau tak pandai menyelam sekali pun, sebab dia orang akan ajar kita cara nak menyelam dengan kedalaman air 1.2 meter - 1.8 meter. Aktiviti menyelam ni memang sesuai sangat untuk sesiapa yang suka aktiviti diving dan suka travel.



JOM BELAJAR BERENANG DI SWIM RUSH | SWIMMING ACADEMY (KL)

Haa.. selain tu, kalau korang nak tahu ada banyak sangat kelebihan kalau belajar berenang di Swim Rush Academy ni. Antaranya ialah, korang dapat free swimming cap & diorang jugak akan menyediakan kelas ganti. Coach yang ditugaskan pun bukannya calang-calang orang, semuanya dah well trained / terlatih dan sangat berpengalaman mengajar. 

Selain itu, dia orang juga turut menekankan tentang Anti - Drown. Kalau korang attend kelas renang ni nanti, coach tu sendiri akan ajar tentang Water Survival Technique & Water Confidence. Hehe.. bagi yang perempuan pula, tak perlu risau tentang pemilihan coach sebab yang akan ajar kita nanti coach nya perempuan jugak heheh. Lepas dah attend kelas ni nanti, hah memang confirm lah korang pandai terus. Sama lah macam dengan tagline dia orang, from Zero to Hero! Tunggu apa lagi tu, jom lah register sekarang.



Untuk maklumat lanjut boleh try jenguk2 website dibawah :


Website :

Instagram :




15 Ulasan

  1. Bagusnya ade kelas renang nie..boleh bljar teknik berenang dgn btul..slma nie, nd ikut dan je berenang..haha..nak trlntg nak trblik..nasb xlmas..hihihii

    BalasPadam
  2. mencari juga brape fee nyer, TB.
    tapi tu la. kat lembah klang. memang aida mencari juga kelas swimming for izzat berdekatan sini.
    nampaknya kena back to ayer keroh sanun.
    tempat lama kakak-kakak izzat belajar swimming dulu.
    but now fee dah melambung2 tinggi :( hu hu hu aduhai... ntah nape lah.
    equipment still equipment lama. pool lama. fee double dah.

    bagus kita ajar anak2 swim dari kecik.
    satu lagi, ni kan sunnah, so dpt pahala la kita. in shaa Allah...

    BalasPadam
  3. kalau dekat mek dah join ni. sejek dua menjak ni rasa nak belajar berenang bila tengok anak anak masuk kolam, mak duk tepi kolam aje.

    BalasPadam
  4. sebenarnya kan, yang kat shah alam tu atas opis tempat akak kerja je. aritu pernah dah call sebab akak memang nak belajar berenang. tapi tak terpergi je lagi hahaha

    BalasPadam
  5. Bagus la ada kelas renang ni. Dulu masa sekolah rendah ada masuk kelab renang tapi kejap je la. Alehnya tahu nak float jer..hehe

    BalasPadam
  6. wah best ada kolam renang ni... cik ash tak pandai berenang pun.. kalau dekat ni teringin nak join hahahaha

    BalasPadam
  7. teringin sangat nak belajar berenang heee. baguslah ada kelas berenang macam ni. boleh ikut kelapangan masa kita pula tu. best ni

    www.maisarahsidi.com

    BalasPadam
  8. Baguslah ada pakej macam nih.. Memang menarik sekali. Ada masa boleh pergi kelas nanti.

    BalasPadam
  9. Lia harap sangat ada outlet swimrush kat penang. boleh lah belajar renang jugak

    BalasPadam
  10. Nice can learn swimming! I love swimming! Wish i hv more time for it!

    BalasPadam
  11. kan..best belajar berenang..ada coach yang terlaltih..ada pulak hari minggu..boleh pergi hari minggu..

    BalasPadam
  12. Terbaiklah! Cx pon teringin nak belajar berenang. Bolehlah sama² dgn anak² lumba renang nanti hehehe

    BalasPadam
  13. Lama juga duk survey kelas swimming khas untuk wanita. Sebab selesa bila kita boleh menutup aurat dan persekitaran yg selesa

    BalasPadam
  14. BAgus kelas renamg ni khas utk wanita...jadi xdelah bercampur dgn kaum adam...boleh belajar berenang dgn tenang...

    BalasPadam
  15. Bagus ada kelas macam ni, i pun tak pandai berenang so this is a good time for me to learn.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Post a Comment

Terbaru Lebih lama