7 Rawatan Semulajadi / Natural untuk Fibroid

 fibroid

7 Rawatan Semulajadi / Natural untuk Fibroid

Adakah anda mencari ubat semula jadi yang berkesan untuk fibroid? boleh lihat senarai dibawah untuk diusahakan demi kesembuhan.


1. Black Seed Oil

Black Seed Oil ubat semula jadi terbaik untuk fibroid. Ia mengandungi sifat anti-radang & antitumor yang kuat yang membantu menyembuhkan fibroid dan menghalang pertumbuhan fibroid baru. 

Ambil 1 sudu kecil Black Seed Oil diikuti dengan segelas jus oren atau susu setiap hari selepas makan.


2. Cuka Epal

Cuka epal adalah salah satu penawar yang membantu meningkatkan kesihatan pembiakan wanita. Apabila anda mempunyai fibroid, gunakan cuka sari apel - bagus untuk membantu mengurangkan kenaikan berat badan yang tidak diingini yang dapat memperbaiki masalah berkaitan dengan berat badan seperti fibroid.

Cuka epal juga menyahtoksin badan dan mengurangkan keasidan dalam badan. Keasidan adalah salah satu penyebab utama penyakit termasuk masalah pembiakan seperti fibroid.

Setiap pagi 30 minit sebelum sarapan, ambil segelas air suam (8 oz) dengan 1 sdt cuka sari apel, 1 sdt madu mentah dan ½ sdt kayu manis. Pastikan menggunakan cuka sari apel organik bersama ‘ibu’ dan elakkan versi sintetik.


3. Makan Makanan Kaya Antioksidan

Apabila anda mempunyai fibroid atau sejarah fibroid, anda mesti mengubah diet anda untuk memasukkan makanan berkhasiat yang kaya dengan antioksidan. Ambil sayur-sayuran berdaun gelap, sayur-sayuran, makanan kaya zat besi dan makanan kaya asid lemak omega 3 seperti salmon, chia seeds & pumpkin seeds. 

Tingkatkan juga pengambilan air anda! Minum hingga 8 gelas air sehari untuk menjaga pH dalaman tubuh anda seimbang dan mengurangkan keradangan.

Hadkan makanan yang mengandungi jumlah gula dan lemak tepu yang tinggi. Elakkan juga membaca daging dan makanan yang diproses kerana mengandungi bahan pengawet tiruan yang meningkatkan keradangan dalam badan. Mereka juga telah menambahkan estrogen yang memburukkan fibroid dan menyebabkan pertumbuhannya. [Mesti Baca: 7 Makanan Terburuk untuk Dielakkan jika Anda Mempunyai Fibroid]


4. Bersenam dengan Kerap

Fibroid biasanya berkembang pada wanita yang mempunyai berat badan berlebihan. Itulah sebabnya senaman yang kerap disarankan oleh doktor apabila anda menghidap fibroid, sista ovari atau PCOS. Lakukan rutin senaman dan ikuti dengannya agar anda dapat menghilangkan berat badan yang tidak diingini. Juga, cubalah mengurangkan keinginan makanan dan makanan ringan yang tidak perlu juga untuk menjaga berat badan anda.

Anda boleh memulakan dengan berjalan kaki di taman, melompat, berjalan cepat di treadmill dan melakukan senamrobik. Fokus untuk menggerakkan badan anda supaya anda dapat cergas, kehilangan lemak berlebihan dan menjaga kesihatan badan anda.


5. Gunakan Pek Minyak Kastor

Minyak kastor adalah ubat keajaiban lain untuk fibroid. Ia mempunyai sifat tidak baik yang membantu merawat pertumbuhan tumor yang tidak diingini di dalam badan termasuk polip, sista dan fibroid. Gunakan pek minyak jarak pada perut anda (di atas rahim) untuk membantu mengurangkan fibroid.

Untuk membuat pek minyak jarak, rendam flanel kapas atau bulu dalam minyak jarak hingga jenuh. Sekarang letakkan di perut telanjang anda di atas kawasan rahim dan ikat dengan selamat di belakang. Berbaring dan letakkan pad pemanas atau botol air panas di atas untuk membantu minyak menembusi lebih dalam. Anda boleh membiarkannya selama satu jam atau semalaman (berhati-hati: jangan gunakan pemanas sepanjang malam).


6. Herba Penyembuhan

Herba tertentu dapat membantu merawat fibroid secara semula jadi kerana sifat perubatannya. Beberapa ramuan yang baik untuk fibroid termasuk: chasteberry, milk thistle, akar dandelion, jelatang dan raspberry merah. Herba ini membantu menyeimbangkan hormon seperti estrogen berlebihan yang menyebabkan fibroid. Mereka juga mengurangkan keradangan pada sistem pembiakan. [Mesti Baca: 7 Herba Terbaik untuk Mengecutkan Fibroid]

Anda boleh mengambil ramuan herba ini dalam bentuk makanan tambahan atau kapsul dan juga sebagai teh herba.


7. Cuba Minyak pati / Essential Oil

Minyak pati adalah ekstrak cecair tumbuhan aromatik pekat. Mereka mempunyai sifat terapeutik yang dapat membantu mengurangkan tumor, mengurangkan rasa sakit, menyeimbangkan hormon, menaikkan mood dan mengurangkan keradangan. Beberapa minyak pati terbaik untuk fibroid termasuk: clary sage, geranium dan kemenyan.

Anda boleh mengurut campuran 2 sdt minyak badam, 2 titis Young Living Essential Oil frankincense, 2 titis Essential Oil sage clary dan 2 titis minyak Essential Oil geranium di atas rahim anda setiap hari.
clary sage young living
Clary Sage


frankincense young living

Frankincense

granium young living

Geranium


2 Ulasan

  1. Ubat-ubatan herba adalah Salam yang terbaik yang saya ada di sini untuk memberi kesaksian tentang betapa hebatnya lelaki bernama Dr OMO yang menolong saya dengan ramuan dan akar yang disiapkan untuk saya untuk menyembuhkan fibroid saya dan hamil setelah 8 tahun cuba hamil dengan fibroid yang saya ambil produk (penawar untuk fibroid saya yang dibuat dengan ubat herba Root) selama (14) hari sebelum saya mengetahui bahawa saya benar-benar hamil setelah 2 bulan menggunakan dr omo herbs dia juga mempunyai perubatan Herbal untuk semua jenis penyakit, dan saya berjanji kepadanya bahawa saya akan memberitahu dunia tentang pekerjaannya yang hebat dia meminta saya minum dari ubat herba sebelum berjumpa dengan suami yang saya lakukan dan setelah 2 bulan saya hamil terima kasih atas pekerjaan anda yang hebat dia juga dapat membantu anda jika anda mempunyai jumlah sperma yang rendah yang anda mahu meyakinkan bayi dengan cepat PCOS, jangkitan, ucler perut, u Endometriosis kanser, jangkitan yis, Gonorea, Sinus kronik, testosteron rendah, Herpes, tiub fallopio tersumbat Parasit hati ovari Arthritis, Kista, longgokan, mahkota dan semua jenis penyakit , Barah payu dara, Sakit kembali hilang, hentikan sakit period, E-mel: dromo596@gmail.com WhatsApp dia di +2349033505260 terima kasih semua kerja anda ..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Post a Comment

Terbaru Lebih lama