9 Makanan untuk Mengecutkan Fibroid Dengan Cepat

fibroid


9 Makanan untuk Mengecutkan Fibroid 
Dengan Cepat


Adakah anda mempunyai satu atau dua fibroid yang menyebabkan anda banyak kesakitan dan penderitaan? Tolong ubah suai diet anda - ini akan memberi keajaiban dalam membantu anda mengecutkan fibroid anda dengan cepat dan menangkis mana-mana orang lain dari masa depan!


9 Makanan Terbaik untuk Mengecutkan Fibroid Dengan Cepat

Adakah anda mempunyai satu atau dua fibroid yang menyebabkan anda banyak kesakitan dan penderitaan? Tolong ubah suai diet anda - ini akan memberi keajaiban dalam membantu anda mengecutkan fibroid anda dengan cepat dan menangkis mana-mana orang lain dari masa depan!

Berikut adalah senarai 9 makanan teratas untuk mengecutkan fibroid dengan cepat. Tambahkan mereka ke dalam diet biasa anda untuk melihat peningkatan gejala yang besar:


1. Teh Hijau

Salah satu makanan terbaik untuk mengecutkan fibroid adalah teh hijau, yang dipenuhi dengan antioksidan yang kuat! Ia bagus untuk mereka yang berjuang untuk menurunkan berat badan yang tidak diingini dan ia juga dapat membantu mengecutkan fibroid anda dengan cepat.

Kajian ini menunjukkan bahawa antioksidan yang terdapat dalam teh hijau, epigallocatechin gallate, dapat memperlambat pertumbuhan fibroid dengan melawan keradangan dan dominasi estrogen.

Teh hijau juga baik untuk mengatur tempoh yang tidak teratur dan mengurangkan aliran berat. Oleh itu, minum cawan panas piping secara berkala untuk melihat fibroid mengecut seperti sebelumnya!


2. Alpukat

Avocado adalah makanan super berkrim yang kaya dengan lemak sihat. Ini juga mengandungi jumlah kalium yang baik yang menjaga jantung anda sihat dan tekanan darah normal. Wanita dengan fibroid juga mempunyai tekanan darah tinggi. Walaupun lebih banyak penyelidikan diperlukan untuk mengetahui kaitannya, ini mungkin kerana tekanan darah tinggi dan fibroid bertambah buruk dengan pengambilan makanan kaya natrium yang tinggi yang menyebabkan keradangan dan pH berasid di dalam badan.

Makanlah alpukat dan makanan lain yang kaya dengan kalium seperti pisang untuk melawan keradangan di badan anda yang boleh memburukkan lagi fibroid.

3. Yogurt

Susu adalah salah satu makanan yang membantu melawan fibroid kerana mengandungi mineral kalsium, magnesium dan fosfor. Ia juga mengandungi Vitamin D, vitamin larut lemak yang menghalang perkembangan fibroid.

Gunakan susu, seperti susu dan yogurt susu organik bebas untuk mendapatkan sumber Vitamin D dan mineral penting yang menangkal pertumbuhan dan perkembangan fibroid. Pastikan anda mengelakkan tenusu yang diproses di kilang kerana mengandungi lebih banyak estrogen yang anda tidak mahu tambahkan ke sistem dominan estrogen anda yang menyebabkan fibroid.


4. Lentil

Lentil juga termasuk dalam senarai makanan untuk mengecutkan fibroid. Mereka kaya dengan serat, protein dan kalium. Mereka juga merupakan makanan selamat yang sangat baik untuk dimakan jika anda mempunyai fibroid kerana mereka mempunyai indeks glisemik rendah.

Ini bermakna mereka lebih lambat dicerna, diserap dan dimetabolisme daripada makanan lain, dan juga menyebabkan kenaikan glukosa darah yang lebih rendah dan lambat dan oleh itu tahap insulin. Kesan glisemik rendah mendorong keradangan yang berkaitan dengan pertumbuhan fibroid.

5. Epal

Ratakan epal kerana ia membantu mengecilkan fibroid, ya! Epal mengandungi flavonoid yang dikenal sebagai phloretin, yang menghalang pertumbuhan tumor. Sebatian kimia ini menyekat pengeluaran estrogen, yang baik untuk mencegah pertumbuhan fibroid dan yang baru daripada berkembang.

Adakah anda mempunyai satu atau dua fibroid yang menyebabkan anda banyak kesakitan dan penderitaan? Tolong ubah suai diet anda - ini akan memberi keajaiban dalam membantu anda mengecutkan fibroid anda dengan cepat dan menangkis mana-mana orang lain dari masa depan!

6. Biji-bijian

Gandum gandum halus dan dapatkan bijirin penuh ketika anda menderita fibroid. Biji-bijian utamanya kaya akan serat yang membantu menjaga kadar gula dalam darah anda, oleh itu tahap insulin tetap stabil. Ini tidak seperti gandum halus yang meningkatkan kadar gula darah dan insulin anda dengan cepat, yang menjadi pemangkin kepada fibroid untuk berkembang dan berkembang.

Makanan kaya serat seperti biji-bijian juga membantu menurunkan berat badan dan menyeimbangkan hormon, yang membantu mencegah dan melambatkan pertumbuhan fibroid rahim. Oleh itu, apabila anda pergi membeli-belah runcit, beli roti gandum dan pasta dan bukannya versi putih yang diproses untuk melawan fibroid.

7. Ikan Berminyak

Ikan berminyak termasuk salmon, mackerel, tuna, herring, sardine dan lain-lain. Ikan ini kaya dengan asid lemak omega 3 dan Vitamin D, vitamin larut lemak yang baik untuk melawan fibroid. Penyelidikan menunjukkan bahawa Vitamin D dapat mencegah sel-sel fibroid daripada menghasilkan tisu berserat, termasuk fibroid rahim.

Juga pastikan anda mendapat cukup sinar matahari, terutama sinar matahari pagi yang lembut, kerana sumber Vitamin D nombor satu adalah sinar matahari.


8. Sayur-sayuran Beras

Sayuran salib seperti sayur-sayuran kol, kubis, kembang kol, brokoli, kubis brussel, kangkung, lobak dan lobak, antara lain mengandungi indole-3-karbinol. Sebatian penting ini menghalang pembentukan pertumbuhan / tumor yang tidak diingini yang disebabkan oleh kelebihan estrogen, yang merangkumi fibroid.


9. Telur Organik

Telur, terutama kuning oren kaya dengan Vitamin A, nutrien yang penting untuk melawan pertumbuhan dan perkembangan fibroid. Dan bukan hanya sumber vitamin A - tetapi berasal dari sumber haiwan seperti telur dan susu keseluruhan.

Satu kajian tertentu yang diterbitkan dalam American Journal of Clinical Nutrition yang dilakukan pada 22.583 wanita pramenopause, mendapati bahawa mereka yang menggunakan lebih banyak buah dan Vitamin A yang terdapat dalam sumber haiwan (Vitamin A preformed) mempunyai risiko yang lebih rendah untuk mengembangkan fibroid rahim.

Sentiasa pastikan untuk makan telur pelbagai organik dan elakkan telur kilang untuk mengelakkan berlebihan hormon yang dipam oleh ayam kilang. Ingatlah bahawa estrogen ini dapat menambahkan kelebihan estrogen yang sudah ada di dalam badan anda yang menyebabkan fibroid.





0 Ulasan

Catat Ulasan

Post a Comment (0)

Terbaru Lebih lama