SURAH YUSUF FULL

Keistimewaan dan manfaat Surah Yusuf. Al-Qur’an merupakan salah satu anugerah dari Allah SWT kepada seluruh umat Islam yang tidak ternilai harganya. Selain menjadi pedoman hidup, amat banyak manfa’at dan fadhilat yang tersembunyi di dalam Al-Qur’an untuk seluruh umat manusia terutama dari segi perubatan dan pemulihan.

Surah ini terdiri dari 111 ayat dan termasuk golongan Surah Makkiyah. Surah ini dinamakan Surah Yusuf adalah kerana ia menceritakan riwayat hidup Nabi Yusuf. antara salah satunya cerita ghaib yang diwahyukan kepada Nabi Muhammada SAW sebagai mukjizat bagi dia, sedang dia sebelum diturunkan surah ini tidak mengetahuinya. 

Menurut Riwayat Al Baihaqi dalam kitab Ad-Dadail bahawa segolongan orang Yahudi memasuki Agama Islam sesudah mereka mendengar cerita Nabi Yusuf ini, kerana sesuai dengan cerita-cerita yang mereka ketahui. 

Dari cerita Nabi Yusuf ini Nabi Muhammad SAW mengambil pelajaran-pelajaran yang banyak dan merupakan penghibur kepadanya sepanjang menajlankan tugasnya.. Wallahu'alam Bissawab...
















------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )

Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik 8SHARE dan daftar FREE aje.. 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik GRAVYTRAIN dan daftar FREE aje.. 

Nak tebus barang FREE??? 
Jom join dan tebus hadiah.. Daftar free, kumpul point mudah sangatttt.. 
Join WOOP cepattt!!

klik LIKE sini yea.. tQ --> Tengkubutang Page


KLIK SINI DAPAT DUIT!!

0 Ulasan

Catat Ulasan

Post a Comment (0)

Terbaru Lebih lama