DUTCH LADY BREAKFAST CHALLENGE | JOM SNAP GAMBAR DAN MENANG SEHINGGA RM 35,000!!!



DUTCH LADY BREAKFAST CHALLENGE |
JOM SNAP GAMBAR DAN MENANG SEHINGGA RM 35,000!!!

Buat korang yang suka shoot gambar makanan dan upload di media sosial, apa kata korang join contest ni yang memerlukan kepakaran korang menghasilkan gambar sarapan bersama susu Dutch Lady PureFarm Milk! Mana tahu, hobi korang tu mendatangkan rezeki? hehehe.. cubalah.. kalau menang gerenti pasangan korang tak marah dah asik snap foto aje sebelum makan.. (walhal kawan tu dah lapo bebeno.. hahaha) Tapi kalau menang ni mesti dia senyap lepas ni.. keh3.. 

TB pun dah join gak.. jom tengok 5 menu TB selama 5 hari tu.. simple aje sebab sarapan TB tak boleh berat-berat sangat nanti perut semacam kembung.. hahaha..


Sebelum tu.. kita Selfie Duluuuu.. yeahh!! 


😁 DAY 1 😁
Hehe.. Hari Ni Menu Sarapan TB ialah 
Susu Dutch Lady Pure Farm @dutchladymy +  Bihun Goreng Sedap!
.


😁 DAY 2 😁
Hehe.. Hari Ni Menu Sarapan TB ialah 
Susu Dutch Lady Pure Farm @dutchladymy + Biskut Sedap!
.

😁 DAY 3 😁
Hehe.. Hari Ni Menu Sarapan TB ialah 
Susu Dutch Lady Pure Farm @dutchladymy + Donut Sedap!
.
 
😁 DAY 4 😁
Hehe.. Hari Ni Menu Sarapan TB ialah 
Susu Dutch Lady Pure Farm @dutchladymy + Hashbrown Sedap!


😁 DAY 5 😁
Hehe.. Hari Ni Menu Sarapan TB ialah 
Susu Dutch Lady Pure Farm @dutchladymy + Burger home made Sedap!


Yeayy.. Akhirnya tamat dah cabaran TB bersama Breakfirst dengan Ducth Lady. Jom Follow TB Memulakan Hari Dengan Susu Ducth Lady Sebagai Pelengkap Sarapan Untuk Kekal Bertenaga Sepanjang Hari.. .

Jom Sahut Cabaran #DutchLadyBreakfastChallenge yang bermula dari 8 Okt - 11 Nov 2018 , dan korang berpeluang memenangi RM 35,000 .


JOM BACA SEDIKIT INFO TENTANG SUSU DUTCH LADY NI.. 

Sebagai susu No.1 di Malaysia, Dutch Lady PureFarm penuh dengan khasiat. Minum segelas susu dapat membekalkan badan kita dengan nutrien penting, seperti:

Kenapa mesti Dutch Lady Purefarm ?

Dutch Lady PureFarm penuh dengan khasiat. Minum segelas susu dapat membekalkan badan kita dengan nutrien penting dan ianya merupakan susu Nombor 1 di Malaysia. Antara nutrisi yang ada di dalam susu ni adalah seperti :

Protein membantu membina dan memperbaiki tisu supaya badan kita berfungsi dengan baik.

Kalsium merupakan kunci tumbesaran dan perkembangan tulang dan gigi yang kuat untuk kanak-kanak dan membantu orang dewasa mengekalkan jisim tulang yang sihat untuk gaya hidup yang aktif.

Vitamin A membolehkan mata kita berfungsi dengan baik dan membantu kita kekal fokus, sama ada di sekolah dan di tempat kerja.

Vitamin B2 menyokong pelepasan tenaga daripada karbohidrat, lemak dan protein.

Vitamin D membantu penyerapan dan penggunaan kalsium dan fosforus.

Menurut Tan Huey Ghee iaitu pakar pemakanan dari Dutch Lady Malaysia meminum susu Dutch Lady PureFarm pada waktu pagi membawa banyak perbezaan dalam pengambilan protein kita - hanya dengan minum satu gelas sahaja dapat membantu anda memenuhi lebih daripada 50% keperluan protein yang diperlukan sewaktu sarapan dengan cara yang mudah.

Mulakan hari anda dengan kuat bersama khasiat dari segelas susu Dutch Lady PureFarm sewaktu sarapan! Sertai peraduan sarapan pagi #dutchladybreakfastchallenge menerusi dalam talian dan rebutlah peluang untuk memenangi hadiah menarik yang bernilai lebih daripada RM35,000!

Dengan hanya melengkapkan sarapan pagi anda bersama susu Dutch Lady PureFarm yang bermula pada 8hb Oktober sehingga 11hb November 2018!

Tidak seperti lemak badan, protein tidak boleh disimpan oleh badan kita untuk kegunaan masa depan. Ini bermakna kita bergantung kepada makanan harian untuk memenuhi keperluan protein kita. Oleh itu, sarapan pagi kita haruslah membekalkan sekurang-kurangnya 20% hingga 25% daripada keperluan nutrisi harian kita. 

Kajian menunjukkan bahawa protein dalam susu mengandungi 9 asid amino penting (EAA) dan lebih mudah dihadam berbanding dengan sumber protein lain 2 . Dengan erti kata lain, susu adalah sumber yang mudah untuk memperolehi protein yang berkualiti tinggi untuk membentuk keluarga yang kuat.

Misi Dutch Lady Purefarm ?

Menurut Ramjeet Kaur Virik iaitu Pengarah Pemasaran untuk Dutch Lady Malaysia pula berkata sejak dari tahun 1963, Dutch Lady Malaysia terus berusaha memenuhi misi untuk membina warga negara yang sihat serta membina keluarga yang kuat.

Selama 55 tahun , Dutch Lady Malaysia menggalakkan warga Malaysia untuk bersarapan dengan susu bersama keluarga mereka. Nutrien daripada susu membantu membina keluarga yang lebih kuat dan sihat. Keluarga dapat mengeratkan silaturahim antara satu sama lain semasa menjamu sarapan pagi bersama. Yakni, kedua-duanya adalah sama penting bagi kita untuk permulaan hari yang kuat.

Untuk maklumat lanjut, 
Layari Facebook Dutch Lady Malaysia di 

0 Ulasan

Catat Ulasan

Post a Comment (0)

Terbaru Lebih lama