Anmum ESSENTIAL GOLD Serba Baru Menyokong 8 Perkembangan Penting Bagi Kanak-kanak Berusia 1 hingga 6 tahun

Anmum ESSENTIAL GOLD


Anmum ESSENTIAL GOLD Serba Baru Menyokong 
8  Perkembangan Penting Bagi Kanak-kanak 
Berusia 1 hingga 6 tahun



Hai.. nyaris terlupa TB nak share tentang Susu Anmum Essential Gold yang Harraz baru unboxing hari tu. Susu Anmum Essential Gold ni sangat bagus sebab ia mengimbangkan pertumbuhan dan perkembangan Anak-Anak Generasi Alpha iaitu yang tergolong dalam umur 1 hingga 6 tahun. 


haa.. seperti yang TB katakan tadi, Anmum ESSENTIAL GOLD serba baru menyokong semua keperluan perkembangan kanak-kanak berumur satu hingga enam tahun, dan ini merupakan satu berita baik buat ibu-ibu diluar sana kerana sudah tidak perlu membeli susu yang berasingan mengikut umur anak selepas ini kerana Susu Anmum Essential Gold ini telah merangkumi semua untuk kanak-kanak bermula dari 1-6 tahun.


anmum essential gold


Sokong perkembangan mental & fizikal anak-anak dengan susu formula Enfagrow A +. Dirumus khas oleh Enfagrow untuk memenuhi keperluan pemakanan anak-anak


"Sembilan daripada sepuluh ibu bersetuju bahawa terdapat banyak bidang pertumbuhan dan perkembangan anak-anak mereka yang perlu mereka dukung." 


Setiap ibu mahukan yang terbaik untuk anaknya. Anak-anak muda masa kini yang berumur satu hingga enam tahun tergolong dalam apa yang dikenali sebagai 'generasi Alpha' atau kumpulan yang dilahirkan dalam dunia digital yang pantas dan perkembangan keseluruhannya lebih penting daripada sebelumnya.


Itulah sebabnya Anmum ESSENTIAL GOLD baru diformulasikan secara ilmiah dengan nutrien utama untuk menyokong pertumbuhan dan perkembangan kanak-kanak yang berumur satu hingga enam tahun. 

Anmum ESENTIAL GOLD diformulasikan dengan 33% lebih banyak DHA *, MFGM + GA, prebiotik dan 15 nutrien utama. Pemakanan dan rangsangan yang baik adalah penting untuk menyokong lapan bidang penting dalam perkembangan anak.


8 bidang penting pembangunan merangkumi pertumbuhan fizikal; persekitaran usus yang baik untuk menyerap nutrien yang diperlukan untuk menyokong pertumbuhan fizikal; daya tahan badan yang baik untuk membantu anak tetap dilindungi; perkembangan kognitif termasuk kemampuan belajar; pengembangan mata, yang menyokong keupayaan untuk fokus dan belajar dan perkembangan sosial dan emosi.


"Ibu bapa perlu memahami bahawa perkembangan sosial dan emosi anak-anak mempengaruhi semua bidang perkembangan lain."


"Anmum Essential Gold diperkaya untuk menyokong pertumbuhan dan perkembangan keseluruhan Generasi Alpha."


"Perkembangan holistik anak tidak boleh mengambil tempat duduk belakang kerana ibu bapa memberi tumpuan kepada pertumbuhan otak dan perkembangan pembelajaran."


Anmum ESSENTIAL GOLD


Mengimbangi Tumbesaran dan Perkembangan Generasi Alfa
Anmum ESSENTIAL GOLD serba baharu menyokong keperluan 
perkembangan keseluruhan kanak-kanak berusia satu hingga enam tahun


Jom kita baca serrba sedikit info dan ilmu yang kita boleh ambil berdasarkan tinjauan yang dilakukan oleh NEW Anmum ESSENTIAL GOLD di kalangan 304 ibu Malaysia yang mempunyai anak berumur 1 hingga 6 tahun .

Kaji selidik dalam talian Anmum Essential baru-baru ini menunjukkan sembilan daripada sepuluh orang ibu bersetuju bahawa terdapat banyak aspek tumbesaran dan perkembangan anak-anak mereka yang memerlukan sokongan. Kaji selidik tersebut meninjau 304 orang ibu di Malaysia yang mempunyai anak berusia satu hingga enam tahun. 

Namun, sebilangan ibu bapa tersebut juga mengakui bahawa mereka tidak memberi perhatian sama rata terhadap setiap aspek perkembangan anak mereka. Contohnya, perkembangan mata yang sihat dan perkembangan sosial dan emosi kadang kala diabaikan. 

Dr. Rajini Sarvananthan, Pakar Perunding Umum dan Pakar Perkembangan Pediatrik mengatakan bahawa ibu bapa perlu memahami bahawa perkembangan sosial dan emosi kanak-kanak mempengaruhi segenap aspek perkembangan yang lain.

“Perkembangan sosial dan emosi membolehkan kanak-kanak memahami siapa diri mereka, apa yang mereka rasakan dan apa yang diharapkan ketika berinteraksi dengan orang lain. Ini akan terus membantu mereka membentuk dan mengekalkan hubungan positif; mengalami, mengurus dan meluahkan emosi; serta meneroka dan melibatkan diri dalam persekitaran mereka. 

Hubungan kanak-kanak mempengaruhi perkembangan mereka. Hal ini disebabkan oleh hubungan mewujudkan pengalaman penting yang mengajar mereka apa yang ada di sekeliling mereka dan membentuk cara mereka melihat dunia. Hubungan yang paling penting adalah antara anak dan ibu bapa
mereka. Hubungan dengan ahli keluarga yang lain, penjaga, termasuk pendidik, dan kanak-kanak lain, juga sangat penting. Kanak-kanak membentuk dunianya melalui hubungan penting ini.


Wendy Goh, Pengurus Saintifik dan Pemakanan Fonterra Brands Malaysia Sdn Bhd mengatakan bahawa dalam keadaan ini Anmum Essential Gold dapat membantu. “Anmum Essential Gold dirumus untuk menyokong tumbesaran dan perkembangan \Generasi Alfa secara keseluruhannya. Kanak-kanak memerlukan tenaga untuk aktiviti dan interaksi harian mereka yang membentuk sebahagian daripada perkembangan sosial. MFGM, atau membran globul lemak susu, merupakan kunci di mana kajian saintifik telah menunjukkan bahawa kanak-kanak yang mengambil MFGM mempunyai pengawalan emosi dan tingkah laku yang lebih baik  .” 

Selain daripada perkembangan sosial dan emosi ini, Anmum Essential Gold juga mengandungi nutrien termasuk Vitamin A untuk menyokong fungsi mata. Dalam tinjauan Anmum Essential, tujuh daripada sepuluh orang ibu mengaku bahawa mereka tidak membawa anak mereka untuk melakukan pemeriksaan mata namun bersetuju bahawa perkembangan mata itu adalah penting.

 “Masalah penglihatan, jika tidak diberikan perhatian, boleh menimbulkan masalah dalam koordinasi motor halus, ketangkasan dan manipulasi; persepsi mendalam, yang mempengaruhi keupayaan untuk bergerak di permukaan yang tidak rata, tangga dan mendaki; dan membentuk kemahiran literasi dan numerasi yang boleh mengakibatkan masalah kurang perhatian dan ketidakupayaan belajar,” 


Dr. Rajini juga menyatakan bahawa Generasi Alfa yang dilahirkan dalam dunia digital sering terdedah kepada aktiviti pada skrin peranti pintar, dan peningkatan masa di hadapan skrin ini mendatangkan mudarat kepada penglihatan kanak-kanak.Selain perkembangan fizikal, sosial dan emosi, seorang kanak-kanak juga memerlukan pemakanan seimbang untuk membina minda dan badan yang kuat agar cemerlang di kemudian hari.


Dr. Yong Junina Fadzil, Pakar Perunding Pediatrik dan Pakar Kardiologi Pediatrik di Pakar Kanak-Kanak Junina bersetuju bahawa perkembangan holistik anak tidak dapat diketepikan apabila ibu bapa memberi tumpuan kepada pertumbuhan otak dan perkembangan pembelajaran. Dalam aspek ini, kesihatan usus sangat penting kerana usus adalah pintu masuk kepada penyerapan nutrien yang baik serta bakteria atau virus yang menyebabkan penyakit katanya.


Usus ialah rumah bagi 70% sistem imun badan. 

Sekiranya usus anak anda tidak menjadi benteng yang kuat, mereka lebih mudah jatuh sakit. Dengan menyokong pertumbuhan bakteria baik pada usus anak anda, anda dapat membantu membina daya pertahanan badan dan membuat mereka merasa bertenaga dan tidak ketinggalan dalam kelas dan dapat bersosial bersama rakan sebaya tambah Dr. Yong Junina. Wendy Goh menjelaskan bahawa persekitaran usus yang baik sangat penting untuk penyerapan nutrien yang berkesan. Prebiotik dalam Anmum ESSENTIAL GOLD baharu boleh memainkan peranan membantu menggalakkan pertumbuhan bakteria baik dan persekitaran usus yang baik.Perkembangan holistik anak anda bermula dengan pemakanan yang baik! 


Anmum ESSENTIAL GOLD

Penerangan Tentang Logo Yang Terdapat Pada Bahagian Packaging / Kotak :

Haa.. selalunya kita tengok macam tu je logo-logo tu kan.. kali ni mari TB kongsikan secara detail apa maksud disebalik logo-logo pada kotak susu tu.. 


BELAJAR / LEARN
Anmum ™ Essential Gold diformulasikan secara ilmiah dengan DHA, MFGM dan GA®. Pemakanan yang baik dan rangsangan positif memainkan peranan penting dalam menyokong hubungan sel otak. Memaksimumkan hubungan sel otak * untuk menyokong anak anda untuk Belajar, Sambung dan Terapkan.



STAY PROTECTED
Tahukah anda bahawa 70% sistem pertahanan kita terletak di usus kita? Dengan Anmum ™ Essential Gold, formula penting nutrien untuk memastikan anak anda bertambah kuat dari dalam .




DIGESTION (GOOD GUT)
Anmum ™ Essential Gold mempunyai FOS dan Inulin. Inulin dan FOS bertindak sebagai serat makanan. Inulin adalah prebiotik yang memberi makan bakteria baik, menyokong persekitaran usus yang baik. Persekitaran usus yang baik adalah penting untuk menyokong penyerapan nutrien dan sistem pertahanan badan yang berkesan.



PERTUMBUHAN / GROWTH 
Anmum ™ Essential Gold mengandungi 15 Nutrien Utama termasuk Protein Tinggi, Kalsium, Vitamin D dan Zink untuk menyokong pertumbuhan dan perkembangan keseluruhan.



MATA / EYE
Anmum ™ Essential Gold mempunyai DHA dan Vitamin A. Vitamin A sangat penting untuk fungsi mata. DHA banyak dijumpai di mata. Tahukah anda bahawa 80% pembelajaran anak anda dilakukan melalui penglihatan? Oleh itu, memastikan perkembangan mata yang baik sangat penting untuk pembelajaran anak anda.



KEKAL FOKUS / STAY FOCUSED
Tetap fokus adalah kemahiran pengembangan yang penting untuk anak-anak. Anmum ™ Essential Gold kaya akan zat besi, nutrien yang sangat penting untuk pembentukan sel darah merah dan membawa oksigen ke seluruh bahagian badan.



PEMBANGUNAN EMOSI / EMOTIONAL DEVELOPMENT
Penting bagi seorang kanak-kanak untuk belajar kawalan emosi dan tingkah laku. Anmum ™ Essential Gold diformulasikan secara ilmiah dengan MFGM, yang merupakan sumber Gangliosides (GA®).



PEMBANGUNAN SOSIAL /  SOCIAL DEVELOPMENT
Anmum ™ Essential Gold adalah sumber Vitamin B1, B2 dan B3 yang baik untuk membebaskan tenaga daripada karbohidrat. Tenaga diperlukan untuk menyokong aktiviti dan interaksi harian anak anda.

Setakat ini, itu saja perkongsian dari TB, InsyaAllah nanti TB akan up entri tentang Alat bantu belajar yang TB dapat bersama box Anmum Essential hari tu.. Tak sabar nak main dengan harraz.. Harraz suka benda-benda belajar begini... Nanti TB up video sekali.. InsyaAllah..

Haa.. Untuk Ibu-Ibu yang nak membeli Anmum ESSENTIAL GOLD Langkah 3 baharu yang sangat sesuai untuk kanak-kanak berumur 1 hingga 6 tahun ni, korang boleh lah cari yea.. sebab kini ia dah dijual di pasar raya besar di seluruh negara dan platform e-dagang, 

Harga runcit yang disyorkan ialah RM44.90 untuk 550g dan RM86.90 untuk 1.1kg.


Untuk maklumat lanjut, layari laman 

Facebook Anmum Essential di :
https://www.facebook.com/AnmumEssentialMY/ 

atau 
laman web di :
https://www.anmum.com/my/. 






14 Ulasan

  1. Menarik juga kebaikan Anmum essential gold ni boleh la cuba untuk Dahlia nanti. Sebelum ni Dahlia memanh serasi dengan susu Anmum. Penghadaman dia lancar je minum susu ni

    BalasPadam
  2. Bagusnya susu anmum essential gold ni. Lengkap dengan nutrisi dan khasiat yang diperlukan utk pembesaran setiap aspek kanak2 1 -6 thn.

    BalasPadam
  3. susu anmum ni mmg bg untuk ibu dan anak kan, dari dulu till now..product ni always berkembang...

    BalasPadam
  4. banyaknya kelebihan consume susu anmum essential gold ni. No wonder lah popular in demand. Bagus untuk tumbesaran baby

    BalasPadam
  5. Thanks for sharing this information. Wah next time tahu dah nak beli susu brand apa untuk anak in near future. :)

    BalasPadam
  6. Yes. children grew up drinking Anmum and so I can vouch that it is really good. :)

    BalasPadam
  7. Boleh dikatakan suplimen susu Anmum ni jadi fav Ruby sebab apa tau. Sebab mudah. 1 sampai 6 tahun bleh dua-dua anak minum. Tak perlu nak beli pek berlainan. Jimat banyak dan formulasi bagus.

    BalasPadam
  8. Anak tak pernah lagi susu Anmum ni. Bagus bekalkan anak dengan susu supaya nutrisi cukup untuk badan anak-anak

    BalasPadam
  9. Bagus produk susu Anmum ni. Lagi2 utk perkembangan minda dan dalaman budak2 seawal usia lagi. Terjaga pemakanan diorang tk perlu nk risau

    BalasPadam
  10. Susu.anmum mmg famous. Sebab harga dia sgt berpatutan. Khasiat yg ditawarkan juga banyak

    BalasPadam
  11. Susu anmum mmg bagus utk kanak2, tgk cucu2 pun minum dusu ni

    BalasPadam
  12. Jenama yang memang dipercayai sejak dulu lagi... cuma kalau ada alahan pada kanak-kanak kena tukar laa kan.. tapi memang bagus Annum ni, ramai kawan anak-anak minum susu ni..

    BalasPadam
  13. Dulu anak za masa umur 1-3 tahun mnun susu annum ni. Za masa preggy pun minum susu brand annum juga. Mmg trusted brand.

    BalasPadam
  14. Brand yg memang famous n dipercayai para ibu. Yang penting khasiat susu tu sendiri. Baik ntk perkembangan otak anak.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Post a Comment

Terbaru Lebih lama