PENGALAMAN PERTAMA TERIMA BARANG SALAH KETIKA SHOPPING ONLINE DI LAZADA

 

PENGALAMAN PERTAMA TERIMA BARANG SALAH KETIKA SHOPPING ONLINE DI LAZADA



Hemm.. Konon taknak beli last minutes, beli la awal-awal hadiah untuk birthday Harraz.. Tiba-tiba ada juga masalah pulak, barang lain yang kita order, barang lain yang sampai.. Taktau nak ekpres perasaan ni macam mana.. Nak marah tak boleh sebab seller tu sopan sangat... Siap mintak maaf bagai..  Respon pun cepat. 

Masa mula-mula terima tu tipu lah kalau takde rasa marah, rasa sedih, rasa nak maki semua ada. Tapi bila lama-lama fikir, mungkin ada hikmahnya kot..  Mungkin apa yang TB beli untuk harraz tu tak berfaedah ke.. Kita tak tau kan.. Sebab hati TB pun berbelah bahagi sebenarnya semasa nak order barang tu..  Sebab fikir toys kan.. Rasa macam membazir beli.  TB kalau beli pun, suka education toys, atau berkaitan dengan motor halus ke sensori ke.. Tapi kali ni ter order toys yang merepek pulak dah sebab konon nak bagi harraz merasa..  Dan boleh la adiknya join sekali cuci mata, main sama- sama kan.. So order jugak laaa.. 

Tunggu punya tunggu..  Memang dah ready pun tunggu kalau lebih seminggu kan, sebab dari China. So bila sampai tu.. Macam terkejut gak.. Laa nape lampu lip lap yang aku dapat.. Emm.. Frust sangat masa tu.  Terbayang je birthday harraz spoil.. Nak order lain sempat ke entah.. Taktau nak kata. 

Arrange untuk mintak refund dan return barang 


Dah arrange untuk return balik dan mintak refund, sebab harga barang yang sampai tu murah dari barang yang diorder..so baik mintak refund even mcm rasa buang masa sgttt..


Apa pun.. Takpelah.. Mungkin barang tu tak bagus kot untuk anak aku.. Kena cari hadiah yang betul2 berguna untuk dia.. 😅

Toys2 merepek ni, lambat laun akan rosak. Nak pulak dapat kat harraz.. Sehari je boleh jadi macam2... Abes di buka dipasang dibuka dipasang.. Apa yg digideknya xtau laaa..

Frust tu tentu lah ada. Sebab sekarang pun taktau nak ganti dengan apa hadiah harraz tu.

Eh... Tetiba macam teringat something masa taip ni.. Haaa... I know.. Dah tau dah.. Apa kegemaran harraz.. Mesti dia suka kalau belikan ini.. Selain toys.. Ia juga elok untuk pembelajaran harraz..

Ok.. Boleh beli ni..

Oh yea.. Nanti TB share cara nak return barang dan cara nak mintak refund kalau terima barang salah dari yang kita order di Lazada..  



1 Ulasan

Catat Ulasan

Post a Comment

Terbaru Lebih lama