Nuff

09 Februari 2015

Lirik Lagu Oh Tuhan & Video - Fatin Shidqia Lubis

Fatin Shidqia Lubis - Oh Tuhan Lyric & Video |
1st time dengar lagu ni, teman teringat pada sakit-sakit yang teman hadapi sekarang ni, bermula dari sakit dalam perut (yang dari 2/8/2014 hingga kini tak tahu apa punca dan sebabnya..) , then kena pulak sakit kulit.. Alergik pada kucing (tak pasti betul ke tidak sebab selama bertahun-tahun bela kucen takde apa pun.. ), dan sekarang sakit kulit tu macam bukan alergik je.. macam Ekzema atau Psoriasis aje.. terkini.. sakit tang lutut.. Ya Allah.. apa sebenarnya petunjuk allah nak bagi..

Teman kadang terfikir .. napelah teman dapat sakit-sakit ni semua.. kadang terfikir apa dosa teman sampai kena terima sakit-sakit ni.. hemm.. then teman mula fikir positif balik.. taknak fikir yang tak elok.. ibarat macam kita menyalahkan takdir ilahi plak kan..

Bila dengar lagu Fatin Shidqia ni.. teman hayati setiaop bait-bait kata yang tertulis dalam lirik ini.. dan teman suka satu ayat ni.. "Datangnya ujian bukan sebab kasihNya luntur.."... memang benar.. setiap ujian yang datang, bukan bermakna Allah lupakan kita, bukan sebab Allah marahkan kita, dan bukan sebab kasih Allah kepada kita luntur.. tetapi sebab Allah tahu kita mampu hadapi setiap ujian yang Dia beri.. Allah takkan memberi Ujian sekiranya Dia tahu umatnya tak mampu menghadapinya.. Alhamdulillah..

CUBA DENGAR LAGU NI... KORANG MESTI SUKA.. 

Lirik Lagu Oh Tuhan -  Fatin Shidqia Lubis


Hapuslah cerita duka dari kisah hidupku
Kulepaskan jiwa dari semua kesedihanku
Kecewa dan marah yg pernah aku alami
Pelan-pelan mulai disembuhkan Tuhan

Sakit memang telah jadikan aku tersungkur
Namun pantaskah diri untuk melupakan syukur...
Sungguh Sang Pemilik hati tiada pernah tidur...
Datangnya ujian bukan sebab kasihNya luntur...

Oh Tuhan, Kau selalu dihatiku
Kau begitu berarti Kau tidak akan terganti...
Aku percayakan jiwa dan ragaku kepadaMu...
Kumohon jangan lepaskan, penjagaanMu dari diriku...

Hapuslah cerita duka dari kisah hidupku
Kulepaskan jiwa dari semua kesedihanku
Kecewa dan marah yg pernah aku alami
Pelan-pelan mulai disembuhkan Tuhan

Sakit memang telah jadikan aku tersungkur
Namun pantaskah diri untuk melupakan syukur...
Sungguh Sang Pemilik hati tiada pernah tidur...
Datangnya ujian bukan sebab kasihNya luntur...

Oh Tuhan, Kau selalu dihatiku
Kau begitu berarti Kau tidak akan terganti...
Aku percayakan jiwa dan ragaku kepadaMu...
Kumohon jangan lepaskan, penjagaanMu dari diriku



Note Untuk Diri Sendiri: Moga sakit-sakit yang teman hadapi cepat sembuh.. 
Mengharapkan DOA dari insan tersayang didalam sujudnya... 

Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )
Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 


Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik 8SHARE dan daftar FREE aje.. 

klik LIKE sini yea.. tQ --> Tengkubutang Page



Related Posts

2 ulasan:

  1. bila waktu saat sampai ujian, mmg ada waktu kyakinan boleh goyah. Allah tak nak tolong ke?? tertanya2 waktu tu. tapi bila dah lepas, baru terasa perlunya ujian. kalau x, tak merayu kat Allah supaay tolong.

    Allah bukan keperluan bermusim.

    BalasPadam

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥

nuffy2

GA New