Nuff

05 Mei 2015

KEMALANGAN TRAGIS DUKE | BILA KENYATAAN DIPUTAR BELIT

Pada 2 Mei 2015 (Sabtu)... berlaku satu kemalangan yang menyayat hati semua.. dimana kemalangan ini meragut nyawa 3 beranak.. yang paling sedih.. bayi yang tak berdosa yang baru nak melihat keindahan dunia.. pergi meninggalkan dunia ini.. dan paling teman tak tahan lihat video dua lagi anak perempuan mangsa yang masih hidup yang ditinggalkan yatim piatu.. yang sudah pastinya akan merintih kesedihan dan kerinduan terhadap ibubapa dan adik kecil mereka.. 

Entahlah.. teman pun taknak komen panjang2.. apa yang teman harapkan.. semoga kematian mangsa2 ini mendapat pembelaan yang sewajarnya.. dan semoga mereka yang terlibat dan penyebab berlakunya kemalangan ini dapat memberi keterangan jujur dan bukan membelitkan cerita hanya semata-mata untuk melepaskan diri.. tak ada belas kasihan langsung ke di hati korang? tak kasihan kah melihat anak2 mangsa yang meraung kehilangan tempat mereka berpaut kasih sebelum ini?
Ni berita yang sepatutnya.. tetapi..
Ni cerita yang diputarbelit kan.. Orang dah tiada, bolehlah korang troll dan buat cerita sendiri kan? 
Ketahuilah.. dosa korang membunuh 3 orang yang tidak bersalah pun belum tentu terampun oleh Yang maha Esa, inikan pula korang dengan rasa tidak bersalah memutarbelitkan cerita kononnya mangsa pulak yang salah.. hemm.. manusia-manusia.. 

Buat yang menjadi penyebab kematian 3 beranak ni.. cubalah pandang gambar-gambar menyayat hati dibawah ini.. cubalah korang bayangkan kalau mangsa-mangsa ini adalah darah daging korang sendiri? 

Apakah perasaan korang kalau orang yang korang sayang mengalami nasib yang serupa dengan mangsa-mangsa ini? fikirkanlah.. 

Tak salah mengaku kesalahan dari berulang melakukan kesalahan demi kesalahan.. Memang kebenaran itu pahit untuk ditelan.. namun kejujuran demi kebenaran itu pastinya Allah gantikan dengan ganjaran yang lebih baik untuk kehidupan akan datang korang.. percayalah.. dari berbohong sampai buat orang meluat dan benci, lebih baik bercakap jujur.. sementara ahli keluarga masih boleh maafkan korang!
Alfatihah buat Pasangan suami isteri dan anak mereka..
Pandanglah gambar ini wahai pelumba haram.. tiada rasa bersalah ke korang tengok anak-anak yang tak berdosa ini menjadi mangsa kesilapan korang?
Sebak sangat.. melihat baby yang comel ni pergi dalam keadaan yang menyayat hati..

Derma buat anak-anak yatim piatu
sayu tengok gambar dua beradik ni.. Ya Allah..
Marilah kita sama-sama menderma untuk anak2 ini..

JOM CANTIK & KURUS DENGAN 
PANACEA BEAUTY

Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )
Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 


Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik 8SHARE dan daftar FREE aje.. 

Nak tebus barang FREE??? 
Jom join dan tebus hadiah.. Daftar free, kumpul point mudah sangatttt.. Cepatt.. 
KLIK

klik LIKE sini yea.. tQ --> Tengkubutang Page


Related Posts

14 ulasan:

  1. sedih bila tengok kronologi eksiden tu.. dahsyat betul cara mangsa tercampak kat tengah jalan.. saya x faham knp geng myvi tu nk putar belit cerita dan kata dia x bersalah. kalau dh dia yg langgar pajero tu smpai mangsa meninggal sah2 lah salah myvi tu! bukti dah ada saksi dh ada tu pun masih taknak ngaku. semoga tuhan balas perbuatan diorang. Ya Allah kesian sangat kat anak arwah yg 2 org tu :'(

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul.. teman pun tak faham kenapa diorang maish berani menegangkan benang yang basah.. dah terang-terang ada saksi nampak diorang berlumba.. masih lagi nak troll citer tak betul.. yang pelik.. kenapa takde rasa sayu dan sedih dan rasa bersalah pun tak ada melihat keadaan anak yang lagi dua org tu jadi yatim piatu? zalim sungguh diorang kan..

      Padam
  2. saya tak tahu cerite sebenar....tapi yang menyakitkan hati geng2 myvi tu mcm xde perasaan bersalah langsung....sedih tiap kali tengok gambar anak arwah...dengan baby tu...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Entah.. Memang takde perasaan sungguh diorang ni.. Takde rasa bersalah lansung.. Siap masa buat laporan polis boleh buat cerita lain semata2 taknak kena hukuman.. Hemm.. Zalimnya org macam ni

      Padam
  3. sedihnya...menitis air mata...kenapa perlu berlumba dijalanraya walau ahli kelab berkonvoi ramai dh jadi malang gini mnyusahkn saja. jgnlh menempah malang di jalnraya. masing2 berhak menggunakannya dgn selamat.

    BalasPadam
  4. akak sampai skrg tak penah tgk video psl dua beradik tuh.... tak sampai hati nk tgk ... tak sanggup nk tgk dik oi...

    kalu nk berlumba pun pi lah kt litar nun jgn la lumba2 kt jln raya kt hiway.... kalau membahayakan nyawa sendiri takpe... ni nyawa org lain...
    tak pasal2 nyawa org dh melayang... takde rasa bersalah ke...

    BalasPadam
  5. yg lg dhsytnye yg berlumba tu perempuan..perghh..cnfirm seumur hidup dia akan rasa berslh dan hidup xkan tenang...

    BalasPadam
  6. Mmg sedih sgt..... tak dpt gambar perasaan ank2 arwah ..sedihnye hai....

    Tambagan pulak arwah tinggal setaman dgn mil ....mmg terasa...

    BalasPadam
  7. simpati dengan nasib mereka.
    jemput join GA saya

    BalasPadam
  8. sebak tgk anak perempuan arwah menangis...kalau kat dunia si penjenayah tu rasa dia boleh terlepas, tunggu balasan Allah kelak...hati mati, takda rasa simpati...*emo plak..

    BalasPadam
  9. tgk yg cctv tu nampak sgt kereta myvi dipandu laju
    lepas tu siap kata guna org dlm..entah siapa gerangan org dlm tu
    moga kes ni selesai dgn cepat, agar dpt menegakkan kebenaran buat arwah
    al fatihah
    moga dijadikan iktibar buat kita semua, jd pemandu yg berhemah, mematuhi pengguna jln ry lain

    BalasPadam
  10. ucapan takziah daripada saya kepada keluarga mangsa..al-fatihah

    BalasPadam
  11. salam takziah buat keluarga mangsa..Allah s.w.t lebih mengetahuinya

    BalasPadam
  12. Msa kejadian, kta kt kmpung. Adk2 ngn gf dok cite psal ni. Terus terbyng kn zahra. Xsanggupnya klau terjd kt diri ini. Allah.. Semoga Allah menghukum mereka yng bersalah. Takpe nk putarbelitkn cerita. Kat akhirat sila la putarbelit dihadapan Allah ye. Sangat2 sedih tgk ank kcil yng jd yatim piatu terus. Angkara manusia yang.. Allah.. Xtahu nk kata..

    BalasPadam

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥

GA New

Innity Mobile

nuffy2

BV2019 - 2