RESEPI POPIA GORENG NESTUM + CHEESE POWDER SEDAP DAN MUDAH! |
Alamak.. nak buat.. sebab senang je.. Tapi dalam senang-senang tu kena ada kan dulu bahan-bahannya.. heheh.. Tapi buat pasti akan buat gak.. sebab suka krup krap krup krap ni.. heeeeee... sambil tengok Movie ngap, sambil buat kerja Ngap, sambil nak tido.. ngap! ehhhhhh.. hahahaha... Tapi sebelum tepek dulu resepi nya kat sini.. Harap cukuplah bahan-bahannya kannn.. hehehehe..

RESEPI POPIA GORENG NESTUM + CHEESE POWDER SEDAP DAN MUDAH!

Bahan-Bahan:
10 keping kulit popia
Bancuhan 1/2 sudu kecil tepung + air (utk lekatkan kulit masa gulung)
1 1/2 Cawan minyak (untuk goreng)
Nestum - 2 sudu
Susu Tepung / Serbuk Cheese / Horlick - 1 sudu
Gula - 1 sudu
Rempah Kari Daging (tak letak pun tak pe) - 1 sudu

Cara - Cara :
cara 1: gulung popia dan lekatkan dgn bancuhan tepung 
Gunting serong2

Kemudian goreng dalam minyak panas..guna api sederhana dan sering balik-balikan masa goreng.. bila dah keemasan boleh angkat dan tos..

Kisar halus semua bahan ni :
1 sudu besar serbuk cheese
2 sudu besar nestum
1 sudu besar gula
1 sudu kecil rempah kari daging
1 sudu kecil susu tepung/horlick

Kemudian gaulkan semua bahan-bahan yang dikisar diatas dengan kulit popia yang telah digoreng tadi.. Gaul rata-rata yea.. 


Dah siap! Sedapnyaaa.. 



Sumber: FB Singaporean Pakimix/buku resepi

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sape nak voucher? ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...DLL )

Sila tekan: WHOHAA Terus register sahaja, 
PERCUMA! Free voucher ( KFC,TESCO,JUSCO,PIZZA HUT,IKEA...and another ) 
Please visit WHOHAA to join member . (join member for free ) 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik 8SHARE dan daftar FREE aje.. 

Share Iklan --> Orang KLIK--> Dapat DUIT!!! Nak tahu macam mana?? 
Klik GRAVYTRAIN dan daftar FREE aje.. 

Nak tebus barang FREE??? 
Jom join dan tebus hadiah.. Daftar free, kumpul point mudah sangatttt.. 
Join WOOP cepattt!!

klik LIKE sini yea.. tQ --> Tengkubutang Page


KLIK SINI DAPAT DUIT!!

1 Ulasan

Catat Komen

Terbaru Lebih lama

TB MOBILE

tengkubutang nity

GA New