Nity

Nuff

17 Julai 2014

AKHIRNYA.. KE KLINIK JUGA!

Ubat-Ubatan Untuk Kes Perut sakittt | Tak Suka gi Klinik |
Hemm.. ketika menaip ni, perut masih menegang, memulas2.. Ya Allah.. tak lalu rasanya sakit macam ni.. pada bulan puasa lak tu jadinya.. Ya Allah.. sekiranya ini sebagai Kifarah diatas dosa2 yang lalu, aku terima dengan redha.. dan teman tahu, sakit teman ni bukannya sakit yang paling sakit, ada lagi yang diluar sana lagi teruk sakitnya dari teman.. teman je yang mengada terlebih kot ye.. sebab tu teman kena muhasabah diri.. 

Hu2.. tapi betoi la kome... teman lebih rela sakit demam dari sakit perut.. sebab kalau sakit demam, insyaAllah teman boleh tahan lagi.. tapi kalau sakit perut... masyaAllah.. memulasnya hanya Allah yang tahu.. 

yang beno nya citernya begini, kelmarin hubby teman belikan teman Puteri Berendam/Badak Berendam?Raja berendam ke? apa ntah.. teman taktau nama spesific dia, tapi teman teringin lak hari tu nak makan menda tu.. so, hubby tapau lea beli kat bazar Ramadhan.. pastu masa berbuka tu teman n hubby makan menda lain dulu.. dah abes makan semua, relaks jap.. malam tu baru lea nak mengerjakan badak berendam tadi.. 

hubby yang rasa dulu.. pastu hubby stop.. dia kata nape rasa lain.. macam dah basi je.. pastu teman rasa sesudu.. pastu rasa lagi.. bersudu2 jugak rasa.. memang dah rasa lain.. tapi teman degil gak.. sebab nak sangat nak makan menda tu kan.. tak pernah makan lagi sebelum ni.. 

So, pi buang santan tu, dah basuh bersih2.. teman amik yang bulat2 tu je (badak dia).. 2-3 ketul gak lea teman sumbat.. memang suka rasa dia (pada masa tu lah ye, sekarang ni idaklah kot.. teringat balik pun dah nak termunnnn..tah)
Badak Berendam Basi!!
Ni lea Badak Berendam/Puteri Berendam/Raja Berendam tu.. Serius.. tengok gambo ni pun teman udah rasa nak termuntah.. seksanya makan benda basi yang menjadikan perut sakit berlarutan.. Pastu semalam teman tak boleh nak makan apa.. takde selera lansung.. walhal perut teman dah kosong sekosong2 nya sebab dah abes muntah semua sampai penghujungnya muntah air kuning aje.. (doktor kata air asid perut).. 

Ya Allah.. masa muntah tu sakit sangat2 perut ni.. macam ditarik2, disimpul2 usul dalam perut ni.. Tapi apa paling teman lega ialah hubby teman tak kena macam teman, Alhamdulillah dia makan sesudu je.. dia tak makan banyak.. teman ni je yang degil.. almaklumlah.. 1st time dapat menda nih.. hemm.. yang ni 1st and last lah.. fobia nak makan menda ni lagi.. 

Fobiaaaaaa.. rosak puasa teman 2 hari.. sedih pun ada.. rasa macam Ramadhan tahun ni banyak dugaan kesihatan je.. dengan kena timpa dek modem internet sampai luka kat batang hidung, pastu dengan demam n sakit kepala lagi, pastu sakit perut lak tu.. 

Sampai demam2 gak teman semalam.. tapi macam teman cakap tadi.. bab demam insyaAllah.. teman leh handle lagi.. sehari je insyaAllah bole baik.. tapi kalau bab sakit perut.. totally out.. rumah berselerak.. air kencing kucing pun teman tak larat nak cuci.. semuanya terabai kalau dapat sakit tang perut ni.. kesian hubby teman.. dialah yang memasak semalam untuk berbuka.. Sib baik pandai masak..
Spaghetii Meetball ala-ala IKEA
Ni lah menunya... Spaghetti meetball ala2 Ikea.. Alhamdulillah.. bila terhidu je bau masakan hubby terus terbit selera nak makan.. walhal pagi sampai petang lansung takde selera.. perut tengah sakit tak elok biarkan kosong, teman cuba makan roti.. pastu tak sampai separuh teman dah stop tak boleh makan lagi, kalau dipaksa memang termuntah kat situ.. last2.. memang termuntah pun... cuba gak petua2 dari rakan, minum air teh pahit, pastu 100 plus yang dibuang gas.. dan hidu kulit limau.. still tak jalan.. peritnya rasa semalam.. 

Hari ni ada le kurang sikit.. tu pun sebab baru makan ubat kapsul arang tu yang doktor bagi masa gi klinik tadi.. Teman harap sangat lekas sembuh.. kesian kat hubby teman kalau teman sakit.. taknak susahkan dia.. dia pun dah penat bekerja seharian.. tapi memang teman rasa berselera makan yang hubby teman masak semalam.. tQ myluv.. sebab faham kesakitan teman, siap check suhu badan guna termometer.. 38.9'c semalam.. tapi hari ni dah turun sebab teman cepat2 mandi dan letak tuala basah atas dahi..

Teman rasa macam Ramadhan tahun ni penuh cabaran buat teman.. sedihnya banyak tinggal puasa... nampaak sangat teman punya antibodi dah tak sekuat dulu.. =(

Related Posts

8 ulasan:

  1. Assalamualaikum kakak, takda buat upt test ke? mana tahu ada rezeki kan.. semoga cepat sembuh ya.. sian akak...

    BalasPadam
  2. Kesiannya akk.. dah la tengah puasa, berbuka makan benda basi pula.. Astagfirullah.. Ena doakan akk semoga cepat sembuh ye

    BalasPadam
  3. Allah... bertabah yer... semoga cpt sembuh...

    BalasPadam
  4. Alahai ciannya tb ermm sbr ekk bab tu lya mrg bli makanan kat bazar

    BalasPadam
  5. Food poisoning tu. Sait time bulan puasa ni rasa macam sedih je sebab tak dapat nak puasa penuh. Saya pulak kene dengi awal-awal puasa.

    BalasPadam
  6. hah itulah, time2 posa ni kena jaga bab makan sbb time tu jugak lah perut kita nak rehat ehehehe semoga cepat sembuh yerrr

    BalasPadam
  7. Macam sedap ja Spagetti tu. Kena jaga makan.

    BalasPadam

٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥
adik2, kakak2, abg2, ibu2, bapak2, pakcik2, dato2, tan sri2, maceh sebab sudi singgah n follow, meh lea komen sekali yea.. u olz mmg da gajus eh silap da gojes in da world lah! thanxxxx.. muah3 100000000000X buat u olz...!
٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙ ٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙˜”*°•.·٠•●♥

GA New

Innity Mobile

nuffy2

BV2019 - 2

nity 2