Masa ni teman baru keluar wad 2 hari dah.. dan bercadang nak balik KL esoknya... Tetiba ternampak atas meja dapur ada buah mata kucennnnn!!! Arghh... kegemarankuu.. dalam hati cakap.. Abah niii... tak boleh la dengo anak tu teringin nak makan apa2, bila tau je teman citer buah kegemaran teman si mata kucing tu mahal-mahal kat KL, terus dia pi beli sekilo untuk teman makan.. aduii.. terharunya teman dengan abah ni.. 

Teringat lak kat kakak dulu, teringin makan nasi lemak kampung tak silap teman, tak pun ketupat daun palas rasanya.. Abah dan emak usaha carikan semata-mata nak penuhi permintaan kakak sulung teman, 

Sama jugaklah dengan adik bongsu popuan teman, teringin nak makan sambal tumis jering.. huu.. jenuh jugak mencari kat Pasar Besar Ipoh, baru la jumpa.. maklumlah kalau bukan musim dia, memang susah nak jumpa jering ni kan.. 

Bila teringat balik rasa sayu je teman.. Rasa macam walaupun teman dah bukan tanggungjawab diorang (sebab dah jadi tanggungjawab suami) tapi diorang masih melayan teman macam teman ni anak nakal diorang dulu.. (airmata bertakung saat taip ayat ni.. perghhh! apakehenya nih??!)

yeaa.. teman memang anak paling nakal diorang.. hu3.. maybe juga paling rapat kot.. dan jugakkk.. paling banyak merisaukan diorang.. Opsss.. jangan fikir Negatif yea.. maksud teman paling merisaukan diorang ialah bila teman asyik bekerja tanpa nak fikir pasal kahwin selepas kecewa bercinta berkali2 dulu.. diorang ingat teman taknak kawen.. dan konon masih teringat cinta lama.. 

Walhal.. teman still mencuba mengenali hati budi orang untuk dijadikan teman hidup, teman bukakan juga pintu hati untuk terima orang yang sudi berkawan dengan teman, walaupun penghujungnya tak berakhir dengan apa yang dihajatkan, tapi teman redha.. sebab.. teman yakin.. Allah dah sediakan jodoh untuk teman.. 

Teman yakin Allah takkan biar teman hidup berseorangan.. Teman pegang kata-kata setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya.. pengalaman mengenali mereka2 yang lain hanya untuk Menguji kita, Allah nak uji kita samada boleh terima atau tak dugaan dalam mencari pasangan untuk ke Syurga..

Aishh.. udah melalut pulok yea.. tadi kunun nak citer pasal hepi sebab dapat makan buah mata kucen yang beno nya .. tangan tak bedung memang le rupa tu, bukan bole sentuh keyboard.. kalau dah menaip tak berhentii.. aiyooo.. tengok.. takmau berhenti nih.. STOPPPP!!!

11 Ulasan

Catat Ulasan

Terbaru Lebih lama

TB MOBILE

tengkubutang nity

GA New