DOA AWET MUDA & BADAN SIHAT

Doa petua awet muda & kecergasan badan
Doa Awet Muda & Sihat Tubuh Badan | 
Pinjam bait2 kata ini... "Kesihatan tubuh badan antara nikmat Allah yang amat besar. Bila nikmat yang diberi ditarik sedikit, barulah kita sedar yang kita manusia penuh lalai." Barulah ingat nak baca doa sihat tubuh badan. jom kita baca ramei2...

1. Doa awet muda: Jom hafal dan beramal

“Wahai Tuhan, aku berlindung kepada Mu daripda kelemahan dan ketuaan dan aku berlindung kepada Mu daripada timpaan bala bencana, kecelakaan dan nasib  yang buruk. Ya Allah, daku (insan) yang lemah, kuat dan segarkanlah diriku, ya Allah Yang Maha Pengasih.”
  • Amalkan baca doa awet muda di atas. Mudah-mudahan badan kita sentiasa segar dan cergas untuk menunaikan ibadah kepada Allah.
doa sihat tubuh badan
“Ya Allah kurniakanlah kesihatan pada badanku, ya Allah kurniakanlah kesihatan kepada pendengaranku, ya Allah kurniakanlah kesihatan kepada penglihatanku, ya Allah hamba berlindung kepada Mu daripada kekufuran dan kepapaan, ya Allah hamba berlindung kepada Mu daripada kesengsaraan azab kubur, tiada tuhan melainkan Engkau.”

Baca pada waktu pagi dan petang. InshaaAllah, badan, telinga dan pendengaran menjadi sihat serta minda aktif lagi beraura positif.

5 Ulasan

Catat Ulasan

Post a Comment

Terbaru Lebih lama