iPhone 5s Gadget Impian Setiap Blogger

iPhone 5s Gadget Impian Setiap Blogger |

Hadiah Cabaran iPhone 5s
Hadiah Utama : Tiga unit iPhone 5s 16GB untuk tiga pemenang
Hadiah saguhati : Wang Tunai akan diumumkan jumlah dan kategori di entri yang lain.

Heeeee.. masa terbaca entri pasal contest ni kat blog Tuan Denaihati, terbeliak mata nengok henfon tu.. heee.. rasa hati berbunga-bunga sangat nak join dan mencuba nasib, namun perasaan risau tu terbit pulak tiba-tiba.. hu3.. 

Risau sebab teman tak pernah pun pegang iPhone 5s, tengok secara "live" pun tak pernah, guna iPhone 5s ?? lagilah jauh panggang dari api.. kekekeke.. So, camne nak goreng-goreng (bercerita) pasal benda yang kita tak pernah lihat/pegang/guna ye takk? he3

Cuma apa yang teman tahu pasal iPhone 5s ni ialah... ia mahal dan nampak eksklusif, tapi memanglah sangat2 berbaloi kalau iPhone 5s tu ada dalam genggaman kita kann...dan semestinya sesiapa yang belum memilikinya sangat-sangat teruja untuk mendapatkannya.. Kepada yang telah memiliki iPhone 5s pula, apa lagi.. speechless terus lah.., punya senyum sampai ke telinga kerana suka sangat-sangat dengan bermacam-macam kelebihan dan aplikasi yang terdapat pada  iPhone 5s Gajet Impian Setiap Blogger tuu.. hehehehe

Haaa.. Sebelum mula bercerita tentang iPhone 5s ni, meh teman tepek kan jugak barisan ayat yang terdapat di entri Contest iPhone 5s Gajet Impian Setiap Blogger . 
"Cabaran iPhone 5s kali ini terbuka kepada semua Rakan Blogger Nusantara yang telah menjadi pembaca setia kepada blog Denaihati...(hu2.. selalu gak singgah jadi silent rider kat situ.. heee..) 
Tiga unit iPhone 5s akan menjadi milik tiga blogger yang berusaha bersungguh-sungguh untuk mencapai impian memilikinya.(Hu3.. teman harap teman dah beri kesungguhan yang betul-betul, sangat-sangat, dan terlalu-lalu hebat untuk mendapatkan iPhone 5s Gajet Impian Setiap Blogger ini ... Moga Allah murahkan rezeki teman.. Aaamiinn...
Ucapan jutaan terima kasih kepada 22 rakan blogger yang sudi menaja hadiah yang istimewa ini.(terima kasih buat penaja-penaja yang baik hati sudi taja hadiah untuk kami yea) Senarai Penaja teman ada letak sekali, sila scroll ke bawah yea.. heeee..)
Cabaran iPhone 5s akan melalui beberapa peringkat tugasan yang akan diumumkan apabila setiap tugas selesai. Kelihatan agak susah untuk memiliki iPhone 5s tetapi tidak kepada yang mempunyai kesungguhan ." (hu3.. nampak macam banyak step je nak dapatkan iPhone 5s Gajet Impian Setiap Blogger ni, ada peringkat2 tugasan rupanya.. errr.. ni mesti ada main SEO gak kot.. alamakk.. yang tu surrender la teman.. hu3.. Takpe2.. janji teman dah usaha.. Biasalah.. untuk mendapatkan sesuatu tanpa mengeluarkan modal, perlulah berusaha dan bersemangat waja.. cewahhh.. ) Saja mencuba, untung sabut timbul, untung batu.. tenggelamlah ia.. aishhh.. takmau tenggelam.. timbul lah yea.. Apa-apa pun.. jangan mengalah selagi belum berusaha.. 

iPhone 5s Gajet Impian Setiap Blogger
Well.. teman nak citer lebih-lebih pasal iPhone 5s pun tak reti macam mana, sebab tak ada rakan-rakan terdekat atau adik-beradik mahupun saudara-mara yang menggunakan iPhone 5s Gajet Impian Setiap Blogger ni, so tak tahu nak rujuk pada siapa.. heee.. 

Opssss.. tak ada yang membeli bukan bermaksud kerana kualiti atau prestasi  iphone 5S tu kurang elok ke apa, tapi dek kerana harganya yang boleh membuat kita diserang sakit jantung, maka tidak semua orang mampu memilikinya.. heeee.. boleh tahan mahal juga harganya yea.. jangan ingat murah yea kawan-kawan.. 

Tapi itulah, orang kata "we get what we pay for".. berbaloi dan seimbanglah dengan apa yang kita bayar, ye tak? Nak biasa-biasa, bila-bila pun boleh dapatkan.. tapi kalau nak yang terbaik, kenalah berkorban duit lebih sikit... janji puas hati.. betul tak? hihihihi.. 

Ok lah.. memandangkan teman pun tak tahu nak mula dari mana entri pasal iPhone 5s Gajet Impian Setiap Blogger ni, maka teman terpaksa le menggodek2 Youtube kot ada review2 pasal  iPhone 5s ni.. dan syukur Alhamdulillah, akhirnya terserempaklah teman dengan satu video yang mengongsikan Full Review tentang iPhone 5s Gajet Impian Setiap Blogger ni... So, teman akan buat entri ini berpandukan apa yang teman lihat di video tersebut.. boleh yea Tuan Denaihati? heeee.. (senyum sambil buat muka malu2 kucen)

Perghhhh.. Secara jujur lah teman nak gitau yea.. Selama ni teman hanya dengar-dengar je orang sana sini bercerita tentang iPhone 5s Gajet Impian Setiap Blogger  ni,  ramai yang mengidam telefon pintar ni, ramai yang memuji kelebihan iPhone 5s ni, Tak kurang juga yang sanggup ikat perut kumpul duit semata-mata nak mendapatkan iPhone 5s Gajet Impian semua orang ni.. Semestinya ia produk yang sangat-sangat bagus sehinggakan ramai yang menyimpan impian untuk memilikinya.. 
Balutan Kotak Yang Cantik Dan Kemas..
Didatangkan dengan kotak yang sangat2 WOW! & Smart! (pada mata teman la yea, kalau mata korang tak tahulah yea.. mungkin nampak biasa aje kot, tapi bagi teman.. that is cool la beb!) heee.. mahunya teman letak je iPhone 5s tu dalam box tu dan bawak je kemana-mana sekali dengan box-box tu.. (ehehehe.. takde maknanya nak menyusahkan diri buat camtu..) but seriussss, teman suka box tu..  

Perkakasan, ciri-ciri komputer dan paparan 

Apple tidak seperti Samsung atau lain-lain pengeluar Android dalam erti kata bahawa mereka tidak memberi penekanan kepada ciri-ciri komputer dalaman seperti yang lain. Apapun, pengguna jarang mengadu tentang prestasi iPhone. 5S yang tidak terkecuali, kerana ia menyediakan pengalaman yang cepat dan lancar, dengan responsif serta-merta kepada setiap sentuhan. 


Mereka juga memperkenalkan M7 'gerakan bersama pemproses', yang bekerja bersama pemproses A7. Ia mengukur kompas, pecutan dan giroskop. Langkah Nike menggunakan A7, M7 dan GPS untuk fungsi tambahan. Ia juga menggunakan Nike Fuel Mata dan mempunyai integrasi lebih ketat ke dalam Game Center. Itu menambah pecutan GPU membantu dalam mempercepatkan iOS grafik intensif 7. Walaupun iPhone 5 cenderung tersekat di kawasan-kawasan tertentu seperti menarik ke bawah bar perhatian, kelembapan adalah tidak wujud pada iPhone 5s.
Reka bentuk dan Touch Sensor ID 

Reka bentuk 5S iPhone adalah sama dengan iPhone 5 , dengan aluminium penamat uni-badan gred tinggi, tepi chamfered dan 7.6mm bingkai nipis. Telefon bimbit yang datang dalam warna terhad, hitam, emas dan perak. Hehe.. kalau teman, teman sukakan yang Emas tu tapi model emas terhad dan semestinya warna emas lah yang paling laris terjual dikedai-kedai.. tak merasalah kalau lambat sangat membeli yea.. mehehehe.. 

Butang kuasa terletak di bahagian atas peranti, dengan Lubang untu cas bateri di bahagian bawah. Mod bergetar dan ruang kad sim terletak di sisi peranti. Kat bahagian belakang peranti ini ada Logo Apple dan iPhone, atas dan bawah kaca (yang bertindak sebagai antena) dan kamera 8 megapiksel dengan dual LED flash. 

Haaa.. lagi satu yang teman tertarik pada iPhone 5s ni, dimana Apple telah menambah tambahan baru yang unik untuk reka bentuk dengan apa yang mereka panggil 'Touch sensor ID. Ia pada asasnya pengimbas cap jari / pembaca yang menggantikan butang rumah/HOME. 

Ciri-ciri baru ini menambah lapisan tambahan keselamatan, dengan resolusi 500 ppi yang 170 mikron nipis untuk memastikan jari kita diimbas dengan betul. 

Cincin sekeliling butang HOME adalah cincin pengesanan, yang mengaktifkan sensor ID Touch. Kawasan di mana ciri ini amat berguna apabila kotak kata laluan menjengkelkan muncul apabila cuba untuk memuat turun aplikasi dari App Store. 

Dengan sensor ID Touch, kita tidak lagi perlu sentiasa input semula kata laluan. leceh kann.. Sebaliknya kita hanya meletakkan jari pada butang HOME. Sensor ID Touch mi tidak terdapat pada model sebelumnya iPhone. Jika bimbang tentang kerosakan yang berpotensi, teman ada terbaca gak yang butang HOME tu dibuat daripada nilam, jadi tidak perlu bimbang tentang calar..

Kalau teman memiliki iPhone 5s ni, pastinya teman akan menggunakan Touch Sensor ID jugak setiap kali membuka kunci peranti... heee.. buat apa nak susah2 kalau ada yang mudah .. betui tak?
Paparan dan Kamera 
Selepas beberapa ketika, kita akan menjadi biasa dengan meletakkan jari kita pada butang tanpa menekan ke bawah. Ia akan menjadi satu kuasa tabiat, dan satu yang agak mudah. Dan lagi, Data cap jari tidak disimpan dalam mana-mana pangkalan data atau pelayan. Sebaliknya, maklumat yang digunakan semata-mata kepada telefon bimbit peribadi kita sendiri.
Walaupun tidak ada peningkatan pada sisi kamera iaitu 8 megapixel, tetapi dengan adanya ciri-ciri kamera "iSight" dengan peningkatan sensor sebanyak 15 peratus berbanding terdahulunya membuat kualiti gambar yang dihasilkan menjadi semakin cerah. Selain itu kamera juga dilengkapi dua lampu flash yang dapat menyesuaikan dengan keadaan cahaya ketika sedang menfoto. 
Apple masih tetap pada formula 'retina' mereka. iPhone 5s menyediakan viewing cerah dalam persekitaran yang terang kerana LUX Kedudukan yang tinggi, yang mengukur bagaimana paparan yang tidak dalam cahaya matahari langsung. So, setiap gambar yang diambil cantik2 belaka okeh!
Kualiti kamera adalah sempurna di mana 5S benar-benar bersinar. Kamera 8 megapiksel kini mempunyai lima elemen kanta Apple direka dengan aperture F2.2. Kamera mengambil gambar dengan kawasan aktif 15% lebih besar, dengan kepadatan pixel 1.5 mikron. Kalau gi travel tak perlu bawak kamera beso gedabak dah, guna kamera iPhone 5s pun dah dapat hasil yang cantik!
Oleh kerana kanta yang lebih besar, imej cahaya rendah telah bertambah baik, iOS 7 direka untuk mengambil kesempatan daripada sensor yang baru. Bukaan Mod baru cepat, sangat cepat. Kita dapat mengambil 60 gambar dalam masa beberapa saat. Imej-imej yang dibundel dalam galeri, yang boleh disunting, dipotong dan dikongsi. Bagus kann..
Full HD 1080p kualiti video adalah beberapa yang terbaik yang kita lihat pada telefon pintar. Semasa merakam, kita boleh mengezoom masuk dan keluar dan mengambil gambar dengan hanya guna jari je.. touch aje screen tu samada nak zoom in ke zoom out.. apa tu, Gesture yea namanya? terbaek!!
Terdapat juga ciri-ciri gerakan lambat atau Slowmotion yang boleh merakam sehingga 120FPS , Ha2.. yang ni teman suka.. sukaa sangat2.. kalaulah dapat iPhone 5s ni...
Ciri gerak perlahan yang menarik. Pada mulanya, video akan kelihatan normal, tetapi selepas beberapa saat, semuanya masuk ke dalam gerakan super perlahan. Ia adalah satu ciri yang bagus dan pasti berguna untuk individu tertentu. Ia juga punya spesifikasi video HD 720p pada 120FPS.
Bagi teman, penambahbaikan kamera sahaja sudah cukup untuk menaik taraf dari iPhone 5 kepada 5s. Tetapi bagi pengguna biasa yang berpuas hati dengan kualiti 5 iPhone, kamera pada 5s tidak meterai perjanjian itu. 
Perisian dan Sambungan 
IPhone 5S didatangkan dengan iOS 7, dan dalam beberapa kes, telah dikemaskini kepada 7.0.1. Pemilik 5S iPhone kini boleh menerima Pages, Nombor, keynotes, iMovie dan iPhoto secara percuma. Best kan!

Satu lagi yang teman rasa best tentang iPhone 5s ni, ialah.. teman sukakan Siri tuuu... heee.. apa itu Siri? Haa.. Siri tu maksudnya Speech-recognition / ‘personal assistant’, Macam PA kita la kengkononnya.. heeee.. kita bagi arahan, Siri akan buat ikut arahan kita.. Tapi Pastikan Arahan kita tu tepat, lengkap dan terperinci masa menyebut tu yea.. 

Pada dasarnya Siri bukanlah sebuah aplikasi atau sesuatu yang boleh kita download melalui App Store. So, kalau nak telefon pintar yang ada Siri ni, belilah iPhone 5s yea.. hehehehe..

Cara Set Up Siri
Kena setup untuk membuat Siri faham nama kita dan juga bahasa yang kita pakai. Cara-caranya.. Buka Settings > General > Siri. Buka ‘My Info’ untuk memilih nama kita dari Contacts list. Selanjutnya pilih bahasa: U.S. English, U.K. English Australian English, French dan German.  

Penggunaan Siri adalah lebih cepat dan lebih responsif, Terdapat dalam dua suara, lelaki dan perempuan.. kita boleh pilih nak yang mana.. teman suka suara pompuan jugak.. heee.. Operator kan selalunya pompuan.. kikiki.. apa kaitannya yea.. 

Mengakses Siri untuk mendapatkan jawapan segera memang terbukti. Tanya jelah apa-apa.. nak tau keadaan cuaca, Nak tau minta no. telefon kawan? Nak suruh cancel apapointment ke apa.. semua akan diuruskan oleh Siri dengan serta merta.. Siri juga mempunyai keupayaan untuk menghidupkan dan mematikan Bluetooth dan WiFi. Kita juga boleh meminta Siri untuk meningkatkan dan mengurangkan kecerahan, menetapkan peringatan, aplikasi terbuka, menghantar teks, set kalendar dan banyak lagi. Sistem ini kini menggunakan Bing daripada Google, tanpa pilihan untuk menukar kembali. 

Tempoh Mengecas Bateri Sangat Cepat!
Mengecas kali untuk iPhone 5S adalah sungguh cepat. Pengguna akan menerima 10% dalam masa beberapa minit semasa mengecas dengan kabel kilat asalnya. Hayat bateri telah meningkat antara 5 dan iPhone 5S dan ketara dengan penggunaan berat. 

Kekurangan iPhone 5S 
Opss.. biasalah.. benda ciptaan manusia kan, secanggih mana pun pasti ada kekurangan jugak.. Tapi untuk iPhone 5s ni, tak lea banyak sangat kekurangannya.. Cuma sikit aje, antaranya ialah Skrin yang masih berukuran 4 inci, padahal kita tahu jenama telefon pintar lain pesaing dari iPhone 5S seakan sedang berlumba-lumba dengan bentang skrin yang besar (teman suka skrin beso.. he2)..

Kapasiti bateri hanya 1560 mAh. Tentunya melihat pemproses 64 bit yang dimiliki telefon pintar ini dengan penggunaan bateri lebih besar, akan membuat daya bateri iPhone 5S akan cepat berkurangan. So, kekurangannya tak le begitu ketara kan? Tepuk Dada Tanya Selera lah yea..

haaa.. amacam? rasa teruja kan baca pasal iPhone 5s ni? Sudah semestinyalah semua berebut-rebut nak dapatkannya, betui tak? Tapi jangan terlalu Obses sangat sampai terbeli yang Clone lak yea.. apa-apa pun, meh teman kongsika jugak beza iPhone Ori dengan Clone, supaya korang tak tertipu atau terbeli.. heeee

BEZA IPHONE ORI & CLONE.. MESTI BACA
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
1. Software ori pakai sistem IOS dan ID untuk setiap fon. Tapi Clone nye pakai Android, tak perlu ID.
2. Display (Interface) dia sama macam original. Susunan icon dan menu tu sama dengan original. Gesture dia pon sama dengan original. Kalau Slide dari bawah, keluar shorcut untuk music. Kalau Slide dari atas, kluar notification.
3. Bila tekan dekat Appstore, dia akan masuk Playstore untuk Clone. Jadi x perlu nak bayar apa2 untuk download. Just download apps macam samsung jgk.
4. Fingerprint ada untuk clone ni. Apple function yang lain tak boleh support. If ada mesti harga melambung.
5. Bateri dia dah duduk dalam, Jadi tak boleh cabut. Batery kena tukar yang clone je kalau dah kong. Jimat
6. Casing boleh pakai yang original dekat clone ni. 
7. Bluetooth boleh dengan handphone biasa sebab dia pakai android bukan IOS.
8. Memori Internal dia sekarang dah 8GB, 16gb, 32gb. Model paling Latest untuk sesape yang tak tahu. IPhone x leh masok memorikad sbb memori dia dah duk dalam. 

Apa-apa pun, jom tengok Review tentang iPhone 5s ni, pasti korang rasa gerammmm.. heee..
SEBAB APA TEMAN INGIN MEMENANGI 
HADIAH iPhone 5s ini????

    1.) henfon yang ada tak canggih mana (tapi syukur ada henfon)
    2.) tak boleh layari internet,tak boleh whats app, Wechat pun tak pernah guna.. kesian kan..? he2
    3.) ada duit nak beli tapi kena dulukan untuk kegunaan bisnes dulu.. dulukan yang lebih utama..
    4.) berasa teruja tengok review iphone 5s dekat Youtube.. meleleh air liur kot.. hi3
    5.) perlu untuk senangkan kerja2 mengupdate blog, online fb dan amat membantu dalam mengembangkan bisnes yang ada, senang nak share iklan.. lebih fleksible masa kita bila ada iPhone 5s Gajet Impian Setiap Blogger
    6.) sekadar mencuba nasib..
    7.) sukakan ciri-ciri yang ada pada iphone 5S
    8.) Berasa teruja dengan sensor pengimbas cap jari untuk membuka kunci lockscreen yang mampu mengimbas Cop jari penggunanya dari pelbagai arah. canggih tu.. sape taknak kann...

    Link Entri Contest : 

    Hadiah Cabaran iPhone 5s
    Hadiah Utama : Tiga unit iPhone 5s 16GB untuk tiga pemenang
    Hadiah saguhati : Wang Tunai akan diumumkan jumlah dan kategori di entri yang lain.

    Senarai Sponsor (yang sebelum ni)

    Bila terpandang Penaja yang ke  6 diatas, sayu rasa hati.. terbayang wajah Syue / Syuhada Baharudin iaitu pemilik Blog http://syuhadabaharudin.com/, perkenalan singkat di Facebook dan Blog takkan dilupakan sampai bila-bila.. kerana sikap arwah Syue yang tidak sombong dan ramah dengan semua orang disekelilingnya.. Marilah sama-sama kita sedekahkan Al-Fatihah buat Allahyarhamah Syuhada Baharudin yang telah kembali ke Rahmatullah pada 18 Jun 2014. Al-Fatihah......

    Bagi Yang Berminat Menyertai Contest ini, Sila Baca Betul-Betul Arahan Dibawah.. Tugasan Pertama Cabaran iPhone 5s


    UPDATE!!!!

    Senarai Sponsor TERKINI ...

    Sponsor Utama


    Sponsor Individu
    1. Menulis satu entri sebagai tiket untuk ikut serta contest dengan tajuk “iPhone 5s gajet impian setiap blogger”
    2. Pengisian entri adalah bebas tetapi mesti kreatif dan mengikut cara penulisan blog yang betul dengan memasukan :
    3. Satu backlinks kepada blog Denaihati.
    4. Entri mesti tidak kurang daripada 300 perkataan.
    5. Senaraikan semua blog penaja dengan backlinks. Dapatkan senarai penaja di SINI.
    6. Tarikh terakhir menulis entri cabaran iPhone 5s adalah pada 11.59 pm, 24/8/2014.
    7. Peserta diwajibkan meletakan satu banner Denaihati di mana-mana posisi di blog anda. Pilihan banner Denaihati boleh didapati di SINI.
    8. Sila tinggalkan entri cabaran iPhone 5s di SINI.
    Gambar dan Video
    Extract from Google, Blog Denaihati.com, Youtube

    6 Ulasan

    1. memang padat dan lengkap...semoga sukses dapatkan gajet impian tu..iphone 5s!

      BalasPadam
    2. Semoga berjaya dalam cabaran iPhone 5s Gajet Impian Setiap Blogger ~Sentiasapanas :)

      BalasPadam
    3. Semoga berjaya ke peringkat seterusnya.

      BalasPadam
    4. billion terima kasih sudi sertai cabaran iPhone 5s gajet impian setiap blogger dan semuga sukses ke tugasan seterusnya

      BalasPadam

    Catat Ulasan

    Post a Comment

    Terbaru Lebih lama